[track] Anders en beter

no_disc

Vintage dozen aan de top!
Na negatieve feedback op mijn vorige nummer, besloot ik om voor dit nummer mijn manier van werken compleet om te gooien en me zoveel mogelijk op de eigenlijke muziek te richten.
Dit nummer heeft muzikaal gezien zowat alles wat het vorige miste: fantasie, passende ritmes, een lead met een verhaal, een echte baslijn, heel wat variatie en een sfeervol einde.
Ik heb op deze track alleen nog maar positieve reacties gehad, zelfs van mensen die me eerder wisten te vertellen dat ze mijn vorige nummer maar niets vonden.

Dus, ik ben enorm benieuwd wat jullie hiervan vinden :)

You save the day

hoi,
ik heb hem net geluisterd, en hij klinkt wat dof...
de kick en je bassline zitten elkaar een beetje in de weg lijkt het wel, ik zou een kick nemen met wat meer punch.
of layer hem met nog een kick of zo.

moet er wel bij zeggen dat ik alleen de lofi uitvoering heb gehoord!

Laatst gewijzigd:
Aparte track, heel apart..

Progressief is het woord. Leuk gedaan. Kan er niks over zeggen verder.. :)

@demian: bedankt, ik beschouw je reactie als een enorm compliment:)

@chielos:
dat doffe komt door de lo-fi denk ik
wat de kick betreft, in de refreinen heb ik er een kick overheen gelayerd met alleen maar punch, in de rest van het nummer vond ik punch niet echt nodig bij de kick
dat de kick de baslijn wat in de weg zit kan wel kloppen, technisch gezien is het nummer nog niet zo afgewerkt:)

heb je ook iets te zeggen op puur muzikaal vlak?

Aangezien er geklaag is over het geluid van mijn nummer, heb ik besloten het te remasteren.
Het was niet zo makkelijk, aangezien ik twee sets headphones heb die allebei compleet anders klinken.
Ik hoop dat jullie me weten te zeggen of ik de juiste kant uitga, en of ik misschien wat meer of minder moet overdrijven met het equalizen.

Zowel de eerste versie als de geremasterde versie kun je hier beluisteren.

:edit: heb de EQ wat minder drastisch gemaakt, misschien had ik toch wel een klein beetje overdreven:D

Laatst gewijzigd:
oké, na nog een aantal edits zou dit de definitief gemasterde versie moeten zijn...

sorry voor de vele veranderingen, maar mijn "nieuwe en betere" headphones waren dan toch niet zo goed...en masteren in de huiskamer op pc-speakertjes is ook niet echt handig:stupid

het beetje ruis dat erop zit zou moeten opgelost zijn met een andere geluidskaart, ik ga jullie niet lastigvallen met de details...

de track staat trouwens nog altijd hier

Laatst gewijzigd:
hm krijg net als 6trak een beetje flashbacks uit de 80's toen ik met modedit en fasttracker aant kloten was ....hij klinkt opzich wel happy ..... alleen de klanken enzo en t geheel wat op me overkomt is ....mja ... iig iets wat je zou verwachten als ik naar je gearlist kijk (niet slecht bedoeld) en dan doel ik vooral op madtracker

tja, mijn budget is momenteel dan ook zowat onbestaande...
dit muziekje was wel nog vrij simpel, ik denk dat ik met madtracker nog een stukje verder kan raken...als ik nog eens een hoop tijd heb zul je het resultaat daarvan wel een keertje te horen krijgen:)

in ieder geval bedankt voor je reactie:)

Back