Meerdere audio tracks levellen.

virkaz

Ouwe rot
Is er ook een programma waarmee je vanuit meerdere losse audiotracks, 1 track kan maken en deze verschillende tracks dan op hetzelfde hoorbare niveau kunt trekken?

Track1 klinkt bijv precies goed en 6 wat zachter en 8 wat luider.

Je kunt een limiter gebruiken dacht ik. maar das dan vaak per track.
Je kunt ook meerdere tracks in 1 gooien en dan limiten. Maar dan boost je sommige misschien te weinig (ivm grotere pieken bij de luidere tracks)...

hebben jullie misschien tips voor me?

compressor :o:

[edit]
jij bedoelt dus per track ...
Waves L1/L2/L3
multiband compressor, hele masterings geleuter[/edit]

ik voeg nog wat info toe

track 8 klinkt(rotgemixt en harsch distorted etc) op -6db toch harder (in de oren) als een track (-2db) die beter gemixt is..
hoe kun je van 20 trax 1 mix maken die hoorbaar bijna geen verschil heeft (zachte stukken ff uit beschouwing gelaten)

hope you guys catch my drift...

hoe kun je van 20 trax 1 mix maken die hoorbaar bijna geen verschil heeft (zachte stukken ff uit beschouwing gelaten)

Met je oren!

Die gebruik ik nu al ;-)

Maar kan dit ook geautomatiseerd? Het is niet echt masteren waar ik op doel. Maar gewoon snel klaarzetten van 20 trax met 1 volume.

hoi John! (Zet je PB's eens aan! ;-))

Ik werk helaas niet met Linux (tenminste m'n audio sys heeft dat niet draaien)
Maar ik zou het wel eens kunnen proberen...

ken wel een windowsappje die volumes goed gelijk trekt en nog wat andere dingetjes doet, had er zelf een hard hoofd in dat zou werken maar werkte nog verbazend goed..

Ben alleen de naam kwijt :stupid dus als die me weer te binnen schiet dan hoor je t wel *D

Ik ben benieuwd!

Zelf denk (na overleg met een forum lid) dat het (misschien toch) niet automatisch mogelijk is. zeker niet zonder de dynamiek te mollen

In de wavelab demo versie kan je RMS waardes en piekwaardes van een track zien. Je moet er dan enkel nog voor zorgen dat de RMS waardes van de mixen ongeveer overeenstemmen. Met een Waves L2 lukt dat vrij snel.

Was het maar zo simpel , dat als alle rms waardes hetzelfde zijn, de muziek voor je oren ook allemaal even hard is.

k weet niet zeker of ik het goed begrijp.. maar kun je deze niet gewoon normalizen??
(de hele mix dan?) of eerst alle tracks afzonderlijk ff door een normalizer heen trekken... ?!

suc6

k weet niet zeker of ik het goed begrijp.. maar kun je deze niet gewoon normalizen??

Ik denk niet dat je het goed begrijpt nee, het gaat om luidheid, en zoals je weet, hoeft een track die genormalised is op 0dB, niet harder te klinken dan een track waarvan de pieken tot -5 dB komen..

Origineel geplaatst door Tactic
Was het maar zo simpel , dat als alle rms waardes hetzelfde zijn, de muziek voor je oren ook allemaal even hard is.

Ik zou denken dat bij beat geörienteerde muziek dat wel redelijk het geval is?

edit: misschien is het wel het handigst om te kijken wat er allemaal gebeurt op RMS en Piekmeters en daarna op gehoor nog wat bij regelen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door GeeEs
(de hele mix dan?) of eerst alle tracks afzonderlijk ff door een normalizer heen trekken... ?!

suc6

Nope, normalizen gaat tot de piek dus 1 piek en de rest van de track zacht en je bent al het bokje

Origineel geplaatst door Toon
Ik zou denken dat bij beat geörienteerde muziek dat wel redelijk het geval is?

edit: misschien is het wel het handigst om te kijken wat er allemaal gebeurt op RMS en Piekmeters en daarna op gehoor nog wat bij regelen.

Het gaat om Punk. Deze keer niet om Beat geörienteerde muziek (zoals jullie van me gewend zijn)

Re: Meerdere audio tracks levellen.

Origineel geplaatst door virkaz
hebben jullie misschien tips voor me?
Dit onderwerp was al eens de revu gepasseerd.

Ik kon het niet vinden eerlijk gezegd. Ben jij wel goed in het omgaan met deze search engine? :D

Back