Yamaha Tyros/motif ES

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Waarom zijn de sounds van de synth lijn MOTIF ES niet gelijk aan de sounds van de TYROS ( 2) lijn ?

Ik bedoel hiermee; op de TYROS I heb je bijv. COOL,SWEET, LIVE voices en bij de TYROS II heb je zelfs ARTICULATION VOICES...

Waarom vinden we dit niet terug in de SYNTH lijn van yamaha MOTIF ES bijv ?

Ik zou deze technieken ook graag bij de synth lijn zien ! Net zoals de MEGA VOICES voortaan bij zowel SYNTHS als KEYBOARDS/WORKSTATIONS zit.

Laat ik het zo formuleren;

Komt er bij de nieuwe synths ( en hopelijk RACKVERSIES) ook;

- Megavoices
- Cool, Sweet, Live voices
- Articulation voices

Denken jullie ? + nog de mogelijkheid om ze te manipuleren via; ADSR-EQ-filters-OSC etc...

Net als bij de Tyros keyboards ???

Heeft dit soms iets te maken met het feit de de TYROS; AWM ( dynamic stereo sampling ) gebruikt als synthese en de MOTIF ES; FM ( toch ?) gebruikt als Synthese ???

Ik vind namelijk de sounds uit de Tyros ( met name II) 'veel' beter als de sounds uit de Motif ES...

Alleen vind ik de mogelijkheden om te editten/manipuleren veel beter bij de Motif ES lijn....

Alleen wil geen complete workstation meer ala ; Tyros met ; samplers, styles, multipads etc...

Ik zou gewoon de klanken uit de TYROS II gewoon graag terug zien in een synth module ( en voor andere met klavier dan)...

De tyros en de motif lijn gebruiken dezelfde sample based synth engine. Geen FM dus! Ook megavoice technologie is te vinden op beide lijnen. De tyros is meer de one-man-show live performance bak van de 2 en bevat (denk ik dan) meer spullen voor het ondersteunen daarvan. Of dat in de studio nodig is, is maar de vraag. :)

...koop een Asr10 sampler van Ensoniq en schaf de Waveboy disk Sonic Demolition aan.
Je kan dan je samples met FM en zelfs met granulaire synthese bewerken..

Hoe kan het dan,dat ze bij de MOTIF ES; nog niet de Cool, Sweet en Live voices hebben geintroduceert ?
Wat de sounds juist dat volle nog realistische voices geeft. Ze worden er zo lekker dik en vol van.

Met de komst van de articulation voices wordt alles nog alles wat meer sprankelend. Die sax bijvoorbeeld...

Ik heb nog nooit zo'n goede synth/keyboard sax gehoord als uit de yamaha...

hoe groot-achte jullie de kans dat deze laast genoemde techniek in de nieuwe synth lijn verwerkt wordt ?

Yamaha is uitstekend in het verpakken van oude wijn in nieuw zakken, dus zeer grote kans dat de opvolger van de Motif nog meer van hetzelfde zal zijn. :dubbel:

Van mij mogen ze wel weer eens een dikke vette VA bouwen voor de verandering.

misschien dat er een expansion kaart uitkomt met articulation sounds....

mij viel in iedergeval de Motif sound tegen hij was vrijwel identiek aan de PSR-3000(mijn muziek beest)

en misschien komt er nog iets in 2006??

ik weet wel dat ik geen Motif ES nodig heb om dat ik de specifieke sounds al heb nu...

Roland loopt qua keyboard lijn sterk achter op Yamaha vind ik

Roland heeft een gat zitten tussen de EXR-7 ongeveer 900 euro en de G70 2500???

daarentegen heeft Yamaha nog wel wat tussen stapjes........

Met Korg ben ik niet zo bekend....

Gr JD

yamaha vind ik veruit VOOR liggen op keyboards/workstation wat betreft alles en wat betreft uiterlijk !

Ik vind dat je vrij veel waar krijgt voor een redelijk bedrag.... en vooral bij de psr 8000,psr 9000,psr 9000 pro en de 2 tyrosen helemaal...

maar goed das niet het geen wat ik belangrijk vind.

wat ik wel vrij positief vind is dat je zegt dat de psr 3000 vrij identiek aan sound is aan de motif, heb je het over de motif of de motif ES ?

1.Maar heeft de motif ES nu ook; Cool, Sweet, Live voices techniek ???

2. Wat houd de Megavoice technologie eigelijk in, want dit is me niet echt duidelijk....

Hoi Jaccis,

De PSR-3000 is de kleine broer van Tyros 1 Tyros 1 hebben ze vlak na de Motif ES geintroduceerd...

ik geloof dat de Motif ES ook Sweet Cool en Live voices heeft...

de sounds van de Psr/Tyros komen overeen met de Motif ES

de Piano van de ES kun je ook vinden in de P90 en die klinkt net zo goed

mijn set bestaat uit een PSR-3000 en een P90 wat een wereld combi is vind ik

en er zitten een paar hele goede styles in (ok ok tis geen synth)

maar vooral de drumpartijen zijn weergaloos je kunt door middel van de uitgebreide style sectie complete arrangementen editten, instrumenten weglaten enz

ohja de Megavoice technologie is een toevoeging aan de oorspronkelijke sound (er wordt beweerd dat je de megavoices kunt bespelen in het PSR geval is dit niet juist.)
megavoice is gewoon strums slides enz die je hoort...... bij gitaar sounds ( ik heb 10 megavoices waarvan er 6 gitaar sounds zijn en 4 bas sounds)

de Megavoice sounds kun je terug horen op een demo video van de Motif ES op de yammie site door Bert SmorenBurg
de PSR staat er ook met Michel Voncken
wil je nog meer weten dan pb of vraag je maar.......:)

Gr JD

Laatst gewijzigd:
Die PSR beestjes klinken goed. Maar kun je ook editten en samples importeren net als de Motif ES?
Ik denk dat de Motif ES niet voor niks een workstation heet.

Mega voices is een manier om met samples om te gaan bij het bespelen van de Motif. Afhankelijk van wat er met de controls(toetsensnelheid, release, aftertouch, knoppen, etc.) gebeurt wordt tussen samples "geswitched" of gemorfed. Dit is wat ik er tenminste van begrepen had.

de Psr/Tyros 1 heeft geen sample mogelijkheid Tyros 2 dacht ik wel

en overigens zijn de top end keyboards ook volwaardige workstations PSR/Tyros 1

er zit een simpele ADSR filter sectie op dacht ik, ik heb het niet nodig gehad.... mis het ook niet
Gr Jeroen

Wat ik bedoel is ik zoek voor binnen nu en een 1 a 1,5 jaar nog een goedkopere alrounder MODULE ( liefst 2de hands)

Maar ik wacht denk totdat yamaha een lijn uitbrengt met volwaardige sound generation van wat de Tyros II heeft... aan sounds...

Dus de bekende; Cool,Sweet,Live voices en Mega Voices en Articulation Voices.... die je ook nog diverse dingen kan instellen....

Ik ben in de Tyros opzich niet geinteresseert, maar wel in zijn benadering van de realism sounds....

Hoop gewoon dat de Motif ES + of Motif ES II daar nog wat verder in gaat....

1.In hoeverre komen de patches ( de akoestische sounds overeen met elkaar overeen ?)
2. In hoeverre zijn de sounds als in de sections; leads,synths,pads,sfx, ook gelijk aan elkaar? Heeft de Motif ES er een paar uit de Tyros en via versa ?

Ik weet dat er met de ES veel meer te manipuleren valt met; OSC,filters etc.... en dus misschien te nabootsen valt gelijkwaardig aan de Tyros, maar ik heb het gewoon over de algemene soundbenadering van de Tyros...

oh thanx jedee !!!!

Maar ja, je krijgt toch het beste beeld wanneer je ze 2 naast elkaar zet en beluisterd !!

Back