Niet boos worden jonges!

Gitarist

Nieuwkomer
Ik ben maar een gitarist.. ik weet niet zoveel van synths..

Met mijn band hebben we onlangs een nieuwe toetsenist aangenomen, deze heeft natuurlijk andere spullen dan de vorige, maar vooral het apparaatje wat als een synthesizer moet dienen klinkt redelijk ruk.. het is een masterkeyboard met een of andere gare moduul ofzo (???).

De vorige toetsenist had een Roland synth (http://storage.msn.com/x1pNWjjkHJ3o..._xwsjizqfpnkesC4TUwWipTgEP7GXznlHLibn51a-Z2QM)
hehe

Is iets wat hierop qua geluidenarsenaal een beetje lijkt? ik mis de simpelste geluidjes... Orchestra Hit, String Ensemble...

Hoe komen we zo goedkoop mogelijk (tweedehands?!) aan iets wat hier op lijkt? (tot 200 euro ofzo)

kijk eens naar een roland soundcanvas, module-tje die je voor euro of 150 toch moet kunnen vinden, alle basics zitten er sowieso in.

Emu Proteus 2000 is een erg mooie module, waar je echt alle richtingen mee uit kunt. Volgens mij dus erg geschikt voor een band. Heeft standaard 1024 sounds en je kunt er dan ook nog 512 zelf maken en opslaan. Kost heden ten dage zo'n 300 euro.

Een Korg Triton rack, Yamaha Motif rack of Roland FantomR zijn ook erg mooi, maar kosten ruw geschat 3 x meer (tweedehands).

En volgens mij is zo'n W30 zoals je vorige bandlid had een sampler. Dit betekent, als je nieuwe toetsenist hetzelfde type keyboard koopt, hij even slecht als nu kan klinken :D

Welkom,

De 'simpelste' modules van Yamaha en Roland en dan 2e hands moeten eigenlijk al meer dan voldoende zijn voor wat je wilt.

Types als JV/XV-1010, 1080, 2020 van Roland zitten redelijk vol met een zooi geluiden en (zeker 2e hands) niet zo gek duur. Yamaha heeft ook wel een aantal bakjes op de markt (gehad) die goed(koop) zijn, alleen type-nrs. ben ik even vergeten..

Het is verder natuurlijk hoe goed je 't wil hebben en of het (uitgebreide) hobby is of meer richting professioneel gaat (vaak optreden etc.).

Je zou ook eens kunnen kijken voor een nieuwer 2e hands (jaja, lijkt tegenstrijdig, maar ik bedoel van 1 à 2 jaar oud) uitgebreid keyboard. De ritmes hoef je niet te gebruiken, maar de klanken in het keyboard zijn de laatste jaren best goed geworden!

Succes met je keuze!

:D

Attachments

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    23,5 KB · Bekeken: 76
EEN GITARIST!!!

GRIJP HEMMM HAAL DE PEK EN VEREN!!!

;)

Misschien dat een CS1x iets voor je toetsenist is? Daar zitten al die GM geluiden in die je bedoelt en meer! Veel meer!
Veel synth voor weinig :)

-C-

Mag ik een tip geven ?

Laat de toetsenist van jullie lekker doorsparen voor een mooie lekkere synth/ beyboard die af is...
( ga je zoveel manupleren aan de patches ? laat em eens naar een keyboard kijken) dan beleeft hij zelf ook nog wat ,meer plezier

bij keyboards eigelijk alleen maar yamaha;

dingen als Psr 1000-1100.... 2de hands 600 tot 800 euro's

of synths;

yamaha S 80 of in het ergste geval een S03 ( zegt toch goed jongens) ?
of een Motif 2de hands... ongeveer 900 euro's

Of iets van Roland; iets van de fantom S lijn of iets van de JV lijn.....

mogelijke antwoorden in mijn opinie, de rest is een beetje persoonlijke smaak dus ga zelf eens luisteren

yamaha motif (full of rack) of s90 (duur)
yamaha cs1x (goedkoop te vinden 2dehands
korg triton, al dan niet in rack (duur)
roland phantom (full of rack) (duur)
roland xv3030 of sv1010 modules op zijn masterkeyboard (redelijk van prijs)
roland xp 60 of 80 (2de hands, redelijk goedkoop te vinden)
kurzweil k2600 (zeer duur)

voor orgels, piano's ea soortgelijke dingen kan hij ook nog kijken naar een nord electro

geen psr of andere keyboards aub, die klinken zeer slecht voor live bands.

in uw geval dus vooral xv3030, sv1010, cs1x of een xp60, gezien uw (of zijn) budget

Origineel geplaatst door Steven V
Emu Proteus 2000 is een erg mooie module, waar je echt alle richtingen mee uit kunt.
Volgens mij dus erg geschikt voor een band.
Heeft standaard 1024 sounds en je kunt er dan ook nog 512 zelf maken en opslaan.
Kost heden ten dage zo'n 300 euro.

Hier staat er eentje te koop voor 175; hele mooie prijs voor deze module en idd erg veelzijdig..
Heeft trouwens ook de techno-expansion :okdan:

En hier een JV1080 die je denk ik wel kunt meenemen voor 200;

Aangeboden: in zeer goede staat verkerende Roland JV1080.
Wegens eindigen van hobby heb ik deze prachtige soundmodule te koop staan.
Komt met stroomkabel en midi kabel. Verpakking en handleiding niet aanwezig.

Voor meer vragen, foto's stuur gewoon ff een mailtje.

Bod gevraagd van 200 of hoger.

Op te halen in Almelo.

Origineel geplaatst door Vizion
Hier staat er eentje te koop voor 175; hele mooie prijs voor deze module en idd erg veelzijdig..
Heeft trouwens ook de techno-expansion :okdan:

Da's echt géén geld! Ware het niet dat ik er al één heb, wassie meteen :verkoght:

Back