Vocals in live 5.0 Hoe werkt dat nou toch?

djmachiel

Stamgast
Ik ben op zoek naar het anrtwoord op mijn al lang levend probleem.

Ik probeer een vocal van emininem op te pompen met een beatje. Niet orignieel nee. Maar ben even benieuwd hoe het zou klinken.

Wanneer ik de perfect klinkende en afgesneden sample van duidelijk 16 tellen laad in Live5.0 dan beweerd Live dat het 5x4 tellen bevat. Loopt dus helemaal uit de maat. In fruity gaat het zo makkelijk. Waarom in Live dan niet?

Groeten Machiel

Met de demo samples inderdaad. Een drumloop van 4/4 gaat ook prima maar dit is een vocal waar geen beats inzitten en dat zou opzich ook niet uit hoeven maken. Vergeet niet dat LIVE beweert dat het sampletje 20 tellen bevat terwijl het er echt maar 16 zijn.?!?.

k' snap er geen zitvlak van!

Origineel geplaatst door djmachiel
Met de demo samples inderdaad. Een drumloop van 4/4 gaat ook prima maar dit is een vocal waar geen beats inzitten en dat zou opzich ook niet uit hoeven maken. Vergeet niet dat LIVE beweert dat het sampletje 20 tellen bevat terwijl het er echt maar 16 zijn.?!?.

k' snap er geen zitvlak van!
ja en? dan versleep je gewoon de warp markers tot het wel klopt

wat je evt. zou kunnen doen is het volgende:
pak de beat die bij de acapella hoort, of gewoon de originele versie.. dat is easy om te warpmarkuh... dan weet je dus inmiddels de originele bpm van de track en dus ook van de acapella (ervan uitgaande dat de acapella dezelfde snelheid heeft als de originele track)...
Hoef je de bpm alleen maar in te kloppen bij de acapella en startpunt goed te zetten...

maar als je veel oefent, dan lukt het op een gegeven moment ook wel, zonder het via een omweg te doen...

succes...

Back