tape echo?

Stamgast
Hi,

Ik ben op zoek naar een oude tape echo, en ik vroeg mij of iemand kon adviseren wat goede merken / types zijn en welke misschien beter te mijden zijn? Op marktplaats.nl staat een mooie Roland Echo RE-301 te koop, maar wel bieden vanaf 400 Euro. Is dat een redelijke richtprijs of is die Roland over priced? Alvast bedankt!

er zijn heel wat apparaten, vaak van minder bekende merken. er zijn al behoorlijk wat simpele modellen voor rond de 100 tot 200 euro. copicat is leuk en niet te duur.
de roland re201 en 301 (en 150 en 501) zijn toch wel de bekende en betere modellen. de 201 vind ik zelf net wat lekkerder klinken, maar de 301 heeft sound-on-sound (moet je voor het mooi wel een korte tapeloop hebben). verder zijn er nog wat kleine verchillen.
voor een 201 of 301 in zeer goede staat (echt alles ok, motor, koppen, netjes eruitzien, etc) is 350 tot 400 welk ok. 400 is wel de top denk ik en alles wat goedkoepr kan is mooi meegenomen.
je hebt ook nog de korg se300 en 500, die je nogal eens ziet, die vond ik altijd minder klinken.

Alleen nog even wijzen op de plugin variant van de RE-201 gemaakt door Roland en Universal Audio (binnenkort voor de UAD-1 verkrijgbaar.

Re: tape echo?

Origineel geplaatst door ****
Ik ben op zoek naar een oude tape echo

dan moet je die uad eerst wel even een paar jaar laten liggen.

Back