vst in logic(pc) een zooitje..

gi_joe

Stamgast
hebben jullie dat nou ook in logic 5.5 (pc)?

m'n vstplugin menu laat bij de vsti afdeling ook een heleboel van mn vst fx zien, maar omgekeerd is er niks aan de hand.

ook ziet logic de helft van mn multichannel vst's niet.

hoe kan dat toch..
is er niet eoa hack voor via een configuratiefiletje ofzo? logic begint al bejaard te worden, maar dit maakt het er niet beter op ;)

nog even en apple begint met x86 cpu's. ik kan niet wachten :)

Re: vst in logic(pc) een zooitje..

Origineel geplaatst door gi_joe
hebben jullie dat nou ook in logic 5.5 (pc)?

m'n vstplugin menu laat bij de vsti afdeling ook een heleboel van mn vst fx zien, maar omgekeerd is er niks aan de hand.

Nee dat heb ik niet :)
Ik heb namelijk een folder gemaakt (in de VstPlugIns folder) genaamd 'instruments' en daarin zitten al mijn VSTi's, en dan worden de VSTi's niet getoond wanneer je een FX zoekt, tenzij je die folder in gaat natuurlijk.

Volgens mij is er een zgn. PluginEnabler ding in je Logic dir. Die scant alles af. En crasht een paar keer. Gewoon progje herstarten totdat hij het doet. ALstie klaar is kun je zelf alles force-enable en force-disablen.

Ook is het good practice om gewoon je VST dir een beetje schoon te houden.

Ik heb het bijvoorbeeld zo:

VstPlugIns\<fabrikant>\<synth/fx-naam>\<hierdezut>

bijv.

VstPlugIns\Steinberg\Virtual Guitarist
VstPlugIns\Native Instruments\Battery
etc.

Joost.

nou, dat indelen werkt niet echt, maar het maakt het er wel ietje netter op..
toch vreemd dat er nergens een filetje is waar in staat wat wat is ofzo.. (dus welke plugin een effect en welke een instrument is)

Origineel geplaatst door Ramoonus
lang leve cubase

ja, dat is dan ook het enige waar cubase niet een rotzooi van maakt ;)

trouwens, enig idee hoe het nu zit met die multichannel instruments?

Laatst gewijzigd:
trouwens, ff totaal offtopic, maar MrM. ik zat ff je site te checken, en dan met name die opnames van je.
waar heb jij die binaural mics gekocht? ze klinken wel tof.. duur?

Origineel geplaatst door gi_joe
trouwens, ff totaal offtopic, maar MrM. ik zat ff je site te checken, en dan met name die opnames van je.
waar heb jij die binaural mics gekocht? ze klinken wel tof.. duur?

Dankjewel!

Mijn Soundman OKM's komen uit Den Haag, en ze kosten inderdaad wel wat; mijn versie bestaat uit een matched pair, de zogenaamde Studio versie. Samen met de A3 adapter (een adaptieve versterker om de mic aan te sluiten op de line-input in het geval van erg hoge geluidnivo's zoals vuurwerk of popconcerten) kost het zo'n 300 euro.

Zie http://www.eurogram.nl/soundman/s2.html

De mijne heb ik hier gekocht:
Stuut en Bruin
Prinsengracht 23
2512EW Den Haag
Telefoon: 070-3604505

Back