Vieena Instruments

Over the next few months, the Vienna-based company will release ten Vienna Instruments that form the Symphonic Cube: Solo Strings, Chamber Strings, Orchestral Strings I & II, Harps, Brass I & II, Woodwinds I & II, and Percussion will contain a combined total of over 550 GB or more than 800,000 stereo samples in 44.1kHz/24 bit quality.

Pricing :

* Symphonic Cube: Standard - EUR 3,900, Extended - EUR 5,300, Complete - EUR 9,200
* Solo Strings: Standard - EUR 345, Extended - EUR 445, Complete - EUR 790
* Chamber Strings: Standard - EUR 495, Extended - EUR 595, Complete - EUR 1.090
* Orchestral Strings I: Standard - EUR 495, Extended - EUR 595, Complete - EUR 1.090
* Orchestral Strings II : Standard - EUR 445, Extended - EUR 545, Complete - EUR 990
* Harps: Standard - EUR 175, Extended - EUR 195, Complete - EUR 370
* Woodwinds I: Standard - EUR 495, Extended - EUR 595, Complete - EUR 1.090
* Woodwinds II: Standard - EUR 425, Extended - EUR 545, Complete - EUR 970
* Brass I: Standard - EUR 495, Extended - EUR 595, Complete - EUR 1.090
* Brass II: Standard - EUR 495, Extended - EUR 645, Complete - EUR 1.140
* Percussion: Standard - EUR 395, Extended - EUR 545, Complete - EUR 940

http://www.vsl.co.at/en-us/211/344/228.vsl

luister online demo's

Attachments

• 000000071.jpg
    000000071.jpg
    13,5 KB · Bekeken: 216
Laatst gewijzigd:
Dit klinkt wel belachelijk goed allemaal, oa heb ik net Scheherazade van Rimsky-Korsakov geluisterd en dat klinkt wel bijna zoals het moét klinken..

550GB...leuk voor op een Raid 15 setje :o:

Origineel geplaatst door xtremelead
550GB...leuk voor op een Raid 15 setje :o:

Raid 15? Die ken ik nog niet...

Maar kunnen ze dit niet gewoon op een harddisk leveren voor het gemak? Of een stapel harddisks voor de performance? 550 GB naar een harddisk kopiëren is nou niet echt een klusje waar je op zit te wachten, lijkt me...

Origineel geplaatst door winchester

Maar kunnen ze dit niet gewoon op een harddisk leveren voor het gemak? Of een stapel harddisks voor de performance? 550 GB naar een harddisk kopiëren is nou niet echt een klusje waar je op zit te wachten, lijkt me...

Volgens mij zit je er wel op te wachten 8o)

Ja, maar het zal toch wel gecomprimeerd zijn? Even FLAC of een soortgelijk tooltje zo over die wavefiles jagen en je hebt nog maar te maken met de helft :).

Dan nog, 550 GB.. wow. Dan is een harddisk (of beter, 3 van 200gb) inderdaad goedkoper (en die kan misschien ook beter beveiligd worden tegen illegaal kopiëren).

Charlie Clouser (van NIN) had 't al over al het audio-gerelateerde spul (samples, presets, etc.) in een SAN (Storage Area Network) dumpen, dan heb je dus in 't gebouw 1 zo'n ding staan en alle computers kunnen dan wijsgemaakt worden dat 't lokale opslag is.

Origineel geplaatst door Yoozer

Dan nog, 550 GB.. wow. Dan is een harddisk (of beter, 3 van 200gb) inderdaad goedkoper (en die kan misschien ook beter beveiligd worden tegen illegaal kopiëren).

Als je € 9.200 uitgeeft voor het complete setje maakt een harddisk meer of minder ook niet meer uit.

Dat is een combinatie van raid 5 en raid 1, dus een "gemirrorde" raid 5 set.

Origineel geplaatst door Ramoonus
uhm tijd voor een ander onderwerp ...
de prijs .. is het het wel waard?

dat hangt er vanaf wíe het koopt ook...:eureka:

Origineel geplaatst door Ramoonus
de prijs .. is het het wel waard?

Áls je het koopt, heb je er denk ik volgens mij wel genoeg over nagedacht, dus is het het wel waard voor jouw...

Ik zelf zou liever een dikke Kurzweil kopen met alle romblocks etc etc... heb je nog geld over voor een hele leuke vakantie... of auto... Maar goed, deze set is echt voor de klassieke toppers en/of voor mensen die regelmatig klassieke muzikanten uitnodigen voor hun producties, en daar rekenen ik mezelf zeker niet toe...

Origineel geplaatst door Lacertus
Maar goed, deze set is echt voor de klassieke toppers en/of voor mensen die regelmatig klassieke muzikanten uitnodigen voor hun producties

Die heb je toch niet meer nodig met deze library?

Charlie Clouser (van NIN) had 't al over al het audio-gerelateerde spul (samples, presets, etc.) in een SAN (Storage Area Network) dumpen, dan heb je dus in 't gebouw 1 zo'n ding staan en alle computers kunnen dan wijsgemaakt worden dat 't lokale opslag is. [/B]

Daar gaan we in de toekomst vast wel naar toe. Dan heb je in je control room alleen nog maar een Mac Mini staan waar je logic als frontend op draait, en op een paar Xserve's die in de machine room staan, draai je logic node. Dat hele zwikkie aan een SAN, een paar Waves APA's er bij en klaar.

Charlie Clouser (van NIN) had 't al over al het audio-gerelateerde spul (samples, presets, etc.) in een SAN (Storage Area Network) dumpen, dan heb je dus in 't gebouw 1 zo'n ding staan en alle computers kunnen dan wijsgemaakt worden dat 't lokale opslag is.

Dat heb je wellicht uit dit filmpje vernomen?
http://www.apple.com/logicpro/customerstory.html

Ik vind dat je met deze enorme sets gewoon veeel te veel heb . 100 den violen op verschillende manieren bespeeld etc etc . Geef mij maar synthese die het ook goed kunnen

zoals http://www.synful.com/

Back