[grunninger detroit] et tu DE?!

D

Deleted member 18007

Guest
Na veel drukte op werk, bewust afkicken van t forum en meer genieten van het leven...eindelijk weer een track. Nou ja meer een snippet. Het is een idee dat ik al aardig ver heb uitgewerkt. Ben nog bezig met een bassline en wat freaky eigengebrouwen samples....maar tot nu toe zeer tevreden met resultaat en wil dit met jullie delen

Zowel opbouwende kritiek als azijnpissers zijn welkom.... :D

Muziekieie

er gebeurt niet echt veel in, maar het klinkt inderdaad erg lekker:)

Beetje eentonig en simpel......

maar tis een snippet zie ik .....denk dat er wel wat van te maken valt ben eigenlijk wel benieuw hoe die gaat worden.

sccs....;)

Dank voor reacties :halleluja

Conclusie tot nu toe is dus: lekker, maar te simpel.
Kan ik helemaal in mee gaan...Maandag studiodag, hoop deze volgende week af te hebben, zal het eindresultaat ook in deze thread zetten.

Hieronder nog een deel van het recept zoals ik dat op een ander forum heb beschreven:

TR707 (hats) door EF303. EF303 stuur Behringer FX doosje aan. EF303 gesynced aan MP7 (master)
TR707 stuurt Juno6 aan.
Juno6 gaat door `n VocoderPatch van m`n Micromodular (zeg maar de 2e "lead"/pad)
De MM wordt weer getriggerd door m`n MP7
de 1e lead/pad komt uit de MP7 samplebased dus. Kick ook uit MP7
Toms uit de TX81Z door Behr FX
Snare/Clap uit de TX7...

Ja, leuk, simpel opzich. Maar klinkt gewoon.. lekker. :)

Ach, nog een maand en een dagje, dan kun je NOG meer geluiden toevoegen! :D

Klinkt lekker vindt het zeker niet simpel, maar wel wat traag in de zin van je opbouw duurt te lang
het is mss een idee om ipv elke keer 1 geluid erbij telaten komen er meerdere tegelijk erin te gooien, mss af en toe ff iets weg laten zodat je een wat gevarieerdere en sneller opbouw krijgt.

Wacht t resultaat wel af 8)

Yez, goeie track! Leuke sequence, toffe synthgeluidjes. De lead is tof, maar vooral ook die zeurderige pad doet 't erg goed. De ritmes vind ik wel wat minder, die komen niet echt uit de verf. Misschien wat compressie oid?

Klinkt goed, hoor! Je bouwt de sfeer goed op. Leuke drum / percussie.
Ik zou het geheel een beetje reverb geven, maar da's persoonlijk.

Grappig trakkie, niet helemaal overtuigend, qua ritmes rammelt het een beetje, en de kick komt er ook niet echt lekker uit, maar wel grappig..

Ik vind hem perfect! Luistert prima weg hoor. Lekkere percussie en mooie ritmes. De synths ook erg fijn om te horen. Prima zou ik zeggen.

Doet soms zelfs een beetje "The Black Dog" aan. Dat is een goeie zaak.

:W

R

Less=more

Heerlijk subtiel opbouwtje.....Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld..
Heerlijk om af en toe wat te horen, dat wars is van krachtpatserij...
ga gelijk weer mn redplanetjes en tranmats uit de kast halen....*D

EINFACHFUNK@

THEHOAXCITY

Lekker simpel is juist het mooiste en als je een track maakt met de bedoeling een detroit-achtige sound moet simpel/monotoon zijn.
Bij Detroit komen die (simpele)sounds goed naar voren dat is ook die typische kenmerk van die genre.
Naar mijn mening niet te veel doen aan dit nummer8D

WOW...Mooie complimenten zitten erbij...ga er bijna van blozen :)

@ARV "The Black Dog" Ken ik qua muziek niet (althans naam gekoppeld aan muziek...). Weet jij een link waar ik iets van ze kan luisteren?
@Einfachfunk, als ik met dit nummer iemand kan aansporen om zijn/haar redplanetjes en tranmats uit de kast te pakken, ben ik goed op weg.
@gjb68, het is wel grappig. Vantevoren denk ik niet ik ga detroit (of iets wat erop lijkt) maken. Ik probeer(de) NU-SKool breakz te maken. Maar de klanken die je hoorde zijn (bijna)de enige die ik uit m`n vingers krijg. Ik geloof dat ik daar wel blij mee ben...

@Demian, Bart en Proto, de tips ga ik proberen en goed beluisteren of jullie idd een punt hebben, of dat het smaakgebonden is. Dank voor input :okdan:

Ik ken iemand die maandag a.s. supergemotiveerd de studio ingaat! :D

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
WOW...Mooie complimenten zitten erbij...ga er bijna van blozen :)

@ARV "The Black Dog" Ken ik qua muziek niet (althans naam gekoppeld aan muziek...). Weet jij een link waar ik iets van ze kan luisteren?

http://www.dogsquad.co.uk/ is van hun, en vanuit daar zijn er weer meer links. Ze zijn uit GB, maken een soort melodie Detroit techno.. Wel een apart stijltje hebben ze hoor. Ze zijn jaren terug opgesplitst in oa. Plaid..

Maar eh, dat was echt een compliment hoor! Ik vind de track super. Ik zou niet teveel meer sleutelen.

R

Ik vind 'm slap klinken. Cheasy drums programmering, bijna heel het nummer een loop.

De melodie is ook best goedkoop en is ook een loop gedurende de hele track. Kortom, wat meer variatie zal niet schade.

6/10

Origineel geplaatst door chosenminder
Ik vind 'm slap klinken. Cheasy drums programmering, bijna heel het nummer een loop.

De melodie is ook best goedkoop en is ook een loop gedurende de hele track. Kortom, wat meer variatie zal niet schade.

6/10
eerlijk=eerlijk en smaken verschillen :)

Toch een voldoende, toch?

Ben benieuwd wat je waardeing is, als de track "echt" af is.

Dank voor luisteren :okdan:

Back