Gaat Studio Electronics ze weer maken?

matador

Stamgast
Voor degenen die al jarenlang naar een Harvey, Obie of P-Five zoeken (waaronder ondergetekende):

Ik las zojuist op de Studio Electronics site dat Greg St. Regis in mei dit jaar heeft gemeld dat SE de Harvey 808, P-Five, OB-8 en de Obie Rack opnieuw gaat bouwen/uitbrengen alsmede een nieuw project, een TR-909 zonder sequencer. Wat de meerwaarde van de laatste is boven het origineel is mij niet helemaal helder, maar ok. Overigens wordt de geweldige Midimini nog steeds op aanvraag door ze gebouwd, zij het tegenwoordig met een witte kast.

Greg is inmiddels gemaild voor meer informatie. Hij is een trage mailer dus dat gaat weer een tijdje duren en midden in de nacht naar Californië bellen heb ik niet echt trek in dus, heeft iemand op het forum inmiddels meer gehoord?

DIe 808 in een rack is toch een doodzonde?
Die SEM's n een rack idem dito!
Die P-five weet ik ook niet of het nou zo beter is.
En voegd die OB8 wat extra's toe?

Ja, een ingerackte Harvey 808 inprogrammeren lijkt me een perfect recept voor een stijve nek en rugklachten. Maar die P-five, Obie en OB-8 zijn veel meer portable en robuust dan de originelen met al dat houtwerk. Ik vind het Midified-in-een-rack concept ijzersterk. Dat maakt je homestudio ook meteen een stuk netter. Scheelt meteen al die extra draden en Midi2CV kastjes.

Maar je bent in goed gezelschap Mono. Tom Oberheim en Bob Moog vonden het ook niets, waarbij de laatste naar verluidt zelfs razend op SE was.

Ik vind het ook een doodzonde he.
Behalve die Midimoog en Midimini.
Want die krijgen een berg extra bruikbare functies ineens.
Ik heb al een hele poos een mooi TVS1 (Oberheim SEM) projectje liggen.
Na de kerst moet ik echt is een tech gaan opzoeken die het gaat doen voor me.
Waarschijnlijk Twiki is lief aankijken.
Als het af is post ik wel pics en mp3s :)

Ik heb inmiddels een reactie van Greg. Ze gaan de SE klassiekers inderdaad opnieuw maken! De P-Five heeft een nieuwe frontpanel gekregen waardoor het nu nog meer op het origineel lijkt. En de Harvey 808 krijgt de geweldige Kenton Midi retrofit. Tot dusver het goede nieuws. Al dit moois heeft ook zijn prijs. De prijzen voor de conversie zijn aanzienlijk gestegen sinds de eerste batch 10 jaar geleden. Je moet bij voorkeur zelf het instrument naar El Segundo in Californië sturen zodat ze ingerackt kunnen worden. Voor de P-Five volstaat het opsturen van de printplaten. Aangezien SE de conversieprijzen niet heeft gepubliceerd ga ik ze ook niet op het forum zetten. Als je de prijzen van de conversie wil weten dan pb maar ff dan forward ik het mailtje van Greg wel.

"Je moet bij voorkeur zelf het instrument naar El Segundo in Californië sturen..."

Ah. Dus het klopt echt dat je daar je portemonee kwijt raakt!

Origineel geplaatst door lo-fi
"Je moet bij voorkeur zelf het instrument naar El Segundo in Californië sturen..."

Ah. Dus het klopt echt dat je daar je portemonee kwijt raakt!

:D :D :D

Mvg.

CoolRunning

Back