hoe gebruik ik filters

PascalV

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik vraag mij af hoe ik het geluid van een vst syth kan bewerken met in mijn geval een het cutoff filter van deze zelfde plugin. Als ik in cubase het geluid heb ingespeeld kan ik daarna natuurlijk met mijn muis de geluiden wat gaan bewerken, maar hoe sla ik dit dan weer op?

Snappen jullie wat ik bedoel?

Groeten en alvast bedankt ,

Pascal

Origineel geplaatst door Hallucinator
draai eens op een willekeurig moment een snelle filter-lfo voor me kerel:D

En dat neem ik op....dan knip ik het beste stukje eruit...en dan zal je zien dat het lekkerder klinkt dan een standaard lfo.
:)

Hoe neem je dat op dan?

Als ik aan de filters draai op het monent dat cubase dat geluid afspeelt, dan klinkt het geluid zoals ik het bebben wil.

Maar als ik het daarna weer afspeel, dan klinkt het zoals de laatste stand van dat filter!

Nee , daarom is er toch dit forum.

Ik wist echt niet waar ik dat onder zou moeten zoeken.
Zeker omdat het allemaal Engels is zoekt het wat lastig (kan namelijk niet goed engels)
Maar nu ik wat meer trefwoorden heb en een beetje snap wat de bedoeling is
zal het wel beter lukken denk ik.

Bedankt voor alle info.

Origineel geplaatst door PascalV

Welk sequencerpakket gebruik je trouwens? Steinberg heeft geloof ik ook een user forum voor cubase.
Kun je niet op record drukken en dan de knop draaien terwijl je eerder ingespeelde synthlijntje draait?

-C-

nietes

in elke seq zit wel overdub toch?

Precies...

Precies...

Origineel geplaatst door fjoesz
in elke seq zit wel overdub toch?

Ben je wel aan het recorden? Anders gebeurt er natuurlijk niets.

Heb de write en record aangezet en daarna aan de vst filters gaan draaien meer hij slaat niks op hoor.
Ik gebruik Cubase SE3. En ga nu maar eens opzoek naar een NL handleinding ;)

jeez, zitten weer lekkere antwoorden bij hoor :confused:

maar goed je hebt controllers, check de manual van je vst synth staat vast wel een lijst met cc dus de controllers bijna elke draaiknop in je vst synth is of kan worden toegewezen aan een controller.

Zoals je je velocity in cubase in je part edit regel, zo ook kan je de cut-off gewoon lekker zelf tekenen! meestal controller .. ergens in de 70 geloof brightness en anders zelf 1 toewijzen als dat kan in je vst. Ook de recordknop indrukken wil weleens helpen alleen moet je wel weten welke controller het is, mocht je het willen bewerken!

dus zoek in je manual op controllers of cc!!!

suc6

Heb de write en record aangezet en daarna aan de vst filters gaan draaien meer hij slaat niks op hoor.
Ik gebruik Cubase SE3. En ga nu maar eens opzoek naar een NL handleinding ;)

Das vaag, draai je aan een knop (dus externe controller) of draai je virtueel, via de muis dus, in Cub. aan knop van een VSTi?
Kan ook zijn dat je VSTi geen automation ondersteunt, welke is het?

Volgens mij gebruik je de write van je midi-kanaal. Als het goed is heb je ook een balkje met VST Instruments en de write van je plug-in moet je gebruiken.
Gebruik het +je om je veranderingen te zien en te editten.

Back