Natuurgeluiden met modulars

smackos

Gepokt en gemazeld
Wind, kabbelende beekjes, vogeltjes, krekels en onweer dat zijn redelijke eenvoudige dingen om te maken met modulars:
Een paar noise oscillators met high/bandpass/lowpass filters en random LFO's en een reverb/en/of/delay doen al wonderen.

Maar hoe zit het b.v. met een geit,schaap of koe? En natuurlijk de holy grail van modular sounds: De Zeemeeuw.

Of wind door de bladeren van een boom?

Een koe heb ik een keer met Malstrom gemaakt.
Ik zal es zoeken of ik die nog heb, dan post ik een plaatje van de parameters...

Met de Akai EWV2000 heb ik ook een koe achtig geluid gemaakt maar die klinkt lang niet zo 'echt' als die andere.

No milk today

Als je bijv. een modular G1 of nog beter, de G2 hebt kan je al een heel eind komen.

Als je een G2 hebt, dan kan je hier een patch downloaden waar die Zeemeeuwen in zitten, erg overtuigend gemaakt door diegene hoor, luister die MP3 maar eens.

Ik vind het altijd cool om zo realistisch mogelijk natuurgeluiden na proberen te maken, vooral als het lukt :)

Dierengeluiden is vaak een kwestie van formant-achtige filters op een geluidje loslaten.

met een spectral audio protone kun je het geluid maken van druppeltjes die in een plas water vallen. heel realistisch!
in de handleiding staan een aantal patchkaarten waaronder deze.

Als je bijv. een modular G1 of nog beter, de G2 hebt kan je al een heel eind komen.

Uiteraard doel ik daar ook op ;).

met een spectral audio protone kun je het geluid maken van druppeltjes die in een plas water vallen

Dat is ook zo een beetje alles wat een protone kan met dat natte filter :D...dat is wel een van de meest vloeibare synths die ik ooit gehoord heb.

Die zeeumeeuw patch is super! Misschien iets te overdone qua hoeveelheid zeeumeeuwen maar erg mooi!

Origineel geplaatst door smackos

Dat is ook zo een beetje alles wat een protone kan met dat natte filter :D...dat is wel een van de meest vloeibare synths die ik ooit gehoord heb.

hij staat ook in een apart rack met een emmer eronder :D 8)

Fantasie beest

Fantasie beest

Dierengeluiden van dieren die niet bestaan, dat lijkt me nog een stuk interessanter...
Ow ja... hebben jullie mn trouwens synthesizer kat al gehoord? (vast wel.)

O kom er eens kijken

Origineel geplaatst door Mr Sandman
met een spectral audio protone kun je het geluid maken van druppeltjes die in een plas water vallen. heel realistisch!
in de handleiding staan een aantal patchkaarten waaronder deze.

eeeh dat kan met elke synth met een filter hoor....:) liefst een HPF...

Re: Natuurgeluiden met modulars

Origineel geplaatst door smackos
En natuurlijk de holy grail van modular sounds: De Zeemeeuw.

Is dat zee meeuwen geluid in It's my life van Talk Talk een modular eigenlijk of een DX7?

Wil iemand mij printscreen pb'en of in deze thread zetten van die G2 Zeemeeuw patch aub ?
Ik zou graag wat gaan experimenteren in die richting met mijn toekomstige modular maar 'k zou niet weten waar starten...

En nog een zalig natuurgeluid is het communiceren (en schreeuwen) van walvissen.

Ik weet dat het niet mag, maar ik ga toch mezelf citeren....

In deze thread beschreef ik mijn modular ervaring ook als knisperende takjes, haardvuur en walvissenklaagzang. En dat was met een Doepfer....dus het kan wel!

Origineel geplaatst door THM
Wil iemand mij printscreen pb'en of in deze thread zetten van die G2 Zeemeeuw patch aub ?
Ik zou graag wat gaan experimenteren in die richting met mijn toekomstige modular maar 'k zou niet weten waar starten...

En nog een zalig natuurgeluid is het communiceren (en schreeuwen) van walvissen.

Ik zou zeggen download gewoon de patch en de G2 demo......kun je het zelf zien! :D

Klik voor de G2 demo.

Klik voor patch

Nou is dat service of niet? 8o)

EDIT: HELAAS.....HIJ WERKT NIET IN DE DEMO! ER MIST 1 OF ANDERE MODULE!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zou zeggen download gewoon de patch en de G2 demo......kun je het zelf zien! :D

Klik voor de G2 demo.

Klik voor patch

Nou is dat service of niet? 8o)

EDIT: HELAAS.....HIJ WERKT NIET IN DE DEMO! ER MIST 1 OF ANDERE MODULE!

Dat zal ook wel de reden zijn dat hij om een screenshot vraagt :)

Volgens mij kun je de 'echte' editor ook gewoon installeren, ook al heb je geen g2. Kun je die patch gewoon openen en misschien zelfs G2-demo-ready maken.

nordsea.jpg

Smackos for president !!!!!!! Dank uuuuuuuuuu. :halleluja

moet je bestiary van robert rich luisteren. Ambient/soundscape tracks met heel veel dierengeluiden, en allemaal met een modular gemaakt.

klik en klik

Back