jostiii
Patch Slet
Hoihoi,
Ik heb een van mijn all time favourite tracks in de remix gegooid: Innercity Life, origineel van Goldie, nu in een soort van slow dnb, acid jazzy, 2steppy feel. Ideaal voor na een heftige nacht drumnbass op een luie zondagmiddag. Vandaar de naam.
En meteen ook een poging om het "trancebak"-stigma van de Virus weg te halen. En het "minimalistische techno"-stigma van de Machinedrum
.
Deze track is trouwens mijn eerste productie gebruikmakend van de External Instrument mode in Cubase SX3 (je outboard gear "virtualizen" zodat hij als een VST gebruikt kan worden). En tegen al mijn verwachtingen in eigenlijk werkte dat SUPER relaxt. Zeer acceptabele latency en op de een of andere manier klinkt alles gewoon wat meer *tight* als anders. Ik las in de Cubase SX changelog dat juist die 'external instruments' een soort van automatische delay compensation hebben.
Foutjes in de track: in de intro skipt de drumtrack highhatjes: foutje van Cubase. Had geen zin om een extra take te maken
Oh en bij de laatste reverb tail hoor je de noise gate/expander van de finalizer engagen, dat klinkt ook niet echt charmant. Voortaan beter fade-outen dus
.
Kwa arrangement is het allemaal niet zo heel erg bijzonder hoor. Maar het overall geluidje mag er naar mijn persoonlijke mening zijn, het klinkt allemaal als een klok.
Wat vinden jullie ervan?
parallel27-innercity_life-sunday_afternoon_mix
Groet,
Joost.
Ik heb een van mijn all time favourite tracks in de remix gegooid: Innercity Life, origineel van Goldie, nu in een soort van slow dnb, acid jazzy, 2steppy feel. Ideaal voor na een heftige nacht drumnbass op een luie zondagmiddag. Vandaar de naam.
En meteen ook een poging om het "trancebak"-stigma van de Virus weg te halen. En het "minimalistische techno"-stigma van de Machinedrum
.Deze track is trouwens mijn eerste productie gebruikmakend van de External Instrument mode in Cubase SX3 (je outboard gear "virtualizen" zodat hij als een VST gebruikt kan worden). En tegen al mijn verwachtingen in eigenlijk werkte dat SUPER relaxt. Zeer acceptabele latency en op de een of andere manier klinkt alles gewoon wat meer *tight* als anders. Ik las in de Cubase SX changelog dat juist die 'external instruments' een soort van automatische delay compensation hebben.
Foutjes in de track: in de intro skipt de drumtrack highhatjes: foutje van Cubase. Had geen zin om een extra take te maken
Oh en bij de laatste reverb tail hoor je de noise gate/expander van de finalizer engagen, dat klinkt ook niet echt charmant. Voortaan beter fade-outen dus
.Kwa arrangement is het allemaal niet zo heel erg bijzonder hoor. Maar het overall geluidje mag er naar mijn persoonlijke mening zijn, het klinkt allemaal als een klok.
Wat vinden jullie ervan?
parallel27-innercity_life-sunday_afternoon_mix
Groet,
Joost.