detroit achtig??

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
hey ik ben op zoek naar die sample die heel veel producers gebruiken ,....dave clarck ensoo ,..
soon soort back plaat geluid en dan in de filter/...meestal met overload aan reverbs
het is volgens mij een oude sample ; dus uit een of andere library van ,..bv roland / emu mpc /sp hiphop achtig

het is onderhand een begrip in de "awakenings "style tekno geworden ,...kzal ff kijken ofter eem mp3 je geplaats kan worden

weet t kan ook namaken met bv synth maar ik denk dat ie ergens uit een of andere library komt van bv emu de sp 1200 ofso ,..]:luv: :halleluja
thnx soo far hoop dat het duidelijk
geluiden beschrijven is lastig :gaap:
daarom check nrtjeongeveer by 2 min,..komt t

hop hier antwoord op te krijgen stonfd op mn verlanglijstje :kroon:

Attachments

• umek - gatex (dj tiesto remix) (1).mp3
    544,9 KB · Bekeken: 100
Nummertje duurt maar 23sec hier...

Maaruh dude....wil je een geluid gebruiken die al zoveel x gebruikt is?? of gewoon weten hoe het gemaakt is?

Bedoel je dit
Dave Clarke - The storm

deze en meer dere die er op lyken

ja die van dave clarke is wel aardiog aan t eind van t nrtje klinkt ie meer zoals ik bedoel ,..

waar komt deze [volgens mij preset] vandaan uit wat voot lybrary ,..en jaa ik wil er wel een keertje mee ouwewetse tegno mee maken ,.....:P

nrtje van joey beltram heeft ook wel weer een iets andere ,..soort sound erin,..luister wat de hoofd lead sound is
en vertel me dan hoe en vooral waar-mee
dit gemaakt kan zijn

Attachments

• joey beltram - awaken.mp3
    130 KB · Bekeken: 109

ja die van dave clarke is wel aardiog aan t eind van t nrtje klinkt ie meer zoals ik bedoel ,..

waar komt deze [volgens mij preset] vandaan uit wat voot lybrary ,..en jaa ik wil er wel een keertje mee ouwewetse tegno mee maken ,.....:P

sommige nrtjez van joey beltram hebben ook wel weer een iets andere ,..soort sound erin,..luister wat de hoofd lead sound is
en vertel me dan hoe en vooral waar-mee
dit gemaakt kan zijn

Laatst gewijzigd:
Je mp3's breken altijd af dus zo geraken we geen stap verder (ik vermoed wel welke klank je bedoelt, maar met een vermoeden geraken we er niet)...

Volgens mij is het een "chord" met veel reverb en distortion...wat in the storm zit van dave clarke.
Zit dat ook niet in Armando - 100% of dissin' you ?
Eigenlijk weet ik nog steeds niet zeker wat je bedoeld.:D

Origineel geplaatst door D Sinister
Volgens mij is het een "chord" met veel reverb en distortion...wat in the storm zit van dave clarke.
Zit dat ook niet in Armando - 100% of dissin' you ?
Eigenlijk weet ik nog steeds niet zeker wat je bedoeld.:D

indeed 100 dissing you dat ffup ffup soundje
een lichte attack in adsr geraakt ook ongeveer in zoiets met mn pro on met beetje onstemde osccie z
maar zoals die armando en oude detroit platemn waren ze heel duidelijk tegenwoordig
met de "moderne stompende tegno ala dave clarke beetje awakenings "tegno zegmaaar is niet duidelijk wat ik moet horen veel fx en dist.
ik vroeg me af af DAT soundje niet gewoon een preset uit de bv w30/...of zoiets was ...maar er zijn mensen die t byna begrijpen zie ,...ik zal nog even een betere proberen te posten ,..[waaarschijnlijk zijn mn mp3 te langf :engel: :gaap: :gaap:

Origineel geplaatst door shiftr
haha volgens mij weet ik wel welke jij bedoelt...
zit het ook niet in het nummer 'good life' van .. euh... ja .. lang geleden
volgens mij heb ik hem ook in de roland mdc 1 zitten zal eens kijken... het is uiteindelijk een sample van een bepaald synth accoordje denk ik..

Inner city:W

Ik vermoed dat al die geluiden in een mc303 zitten.

Dat Armando - 100% dissin' you geluid, een soort organ chord zit zeker weten in de MC-303.

En hier zit de innercity sample in. Die bedoelt Rond volgens mij niet. :)

hehehehe .. tja wat zou dat geluid van storm nou zijn .. ten eerste is het idd een chord die hij pitched .. volgens is dit allemaal met de akai s3000 sampler gemaakt en een d&r compressor ...

En wat de sample zelf betreft .. zelfde geldt volgens mij ook voor dissin you .. das een omgedraaide ensemble sample en bij storm gebruikt hij daar ook nog de niet omgedraaide sample aan het eind van de groove .. dat opkomend geluid dus ..

ik kan hem zelf maken met van alles van k2000 tot een fm bakje ..en dus ook nog eenverschillende chords ... je moet alleen weten hoe dat moet :duivels:

!00 % dissin u is idd een chord, uit welk apparaat weet ik niet psies.
Wel dat die rete veel gesampled is, en dat todd terry en rob base deze sample groot hebben gemaakt.

Origineel geplaatst door MadR
hehehehe .. tja wat zou dat geluid van storm nou zijn .. ten eerste is het idd een chord die hij pitched .. volgens is dit allemaal met de akai s3000 sampler gemaakt en een d&r compressor ...

S 3000 en een simpel dj mixertje :duivels:

Origineel geplaatst door razmatazz
S 3000 en een simpel dj mixertje :duivels:

volgens mij een dateq of rodec .. en die d&r compressor .. vergeet die niet !
voor de rest komt deze info van ons bekende lid trash btw .. via via dat wel .. ;)

`meer info aaaah

`meer info aaaah

okdan
bedoelen jullie met een chord een "accord"of is chord een soort sound net als string / brass / bas ensoo

iig ik denk idd ask een brede pad-sound van bv fm 7 [dx7 ] sample
achteruit zet en daarmee speel en dan bv een sherman filter erover heen,....[heb ik niet meer ...
maar wel andere filters bv pro one in / cs 30 in ]met de juiste hoeveelheid rev/ short delay.. ..erover
zou ik een aardig eind moeten komen ,..
maaa r toen ik dit net las d8k gelijk ,..tstststs heb je weer zo,n mc 303 aanhangert [vooroordeel komtie ]
maar er zitten dus soortgelijke sound in ,....
maar de mc was er nog niet in het metroplex ritchie hwatin armando tydperk [toen electro nog mooi en soo punky was ]

ben benieuwd wie met het verlossende antwoord komt ,...tgaat de goede kant thnxz allemaal alvast vant weekend s wat back-chord in mn samplert stoppen .... :halleluja

wat ik nie begrijp wat doet een dj mixertje ertoe ,..????

Re: `meer info aaaah

Re: `meer info aaaah

Origineel geplaatst door R-ond
okdan
bedoelen jullie met een chord een "accord"of is chord een soort sound net als string / brass / bas ensoo

iig ik denk idd ask een brede pad-sound van bv fm 7 [dx7 ] sample
achteruit zet en daarmee speel en dan bv een sherman filter erover heen,....[heb ik niet meer ...
maar wel andere filters bv pro one in / cs 30 in ]met de juiste hoeveelheid rev/ short delay.. ..erover
zou ik een aardig eind moeten komen ,..
maaa r toen ik dit net las d8k gelijk ,..tstststs heb je weer zo,n mc 303 aanhangert [vooroordeel komtie ]
maar er zitten dus soortgelijke sound in ,....
maar de mc was er nog niet in het metroplex ritchie hwatin armando tydperk [toen electro nog mooi en soo punky was ]

ben benieuwd wie met het verlossende antwoord komt ,...tgaat de goede kant thnxz allemaal alvast vant weekend s wat back-chord in mn samplert stoppen .... :halleluja

wat ik nie begrijp wat doet een dj mixertje ertoe ,..????

Innercity chord stab is de dx oftewel gewone fm synthese , chord aanslaan, dat sampelen.
Wat dave clarke gebruikt heeft als bron kan van alles zijn, of gesampled van een oude house plaat, of gesampled van een stuk klassiek, of gesampled van ...vul zelf maar in.
Igg gesampled :D

Erg cool een sampler dus:D

Back