The Master
Nieuwkomer
Hallo,
Ik woon in een huur appartement waar ik een kleine studio heb die ik graag zou isoleren.
Ik heb al rondgezien op deze en andere forums maar ik vind alleen maar uitleg over het isoleren in een gekocht huis e.d.
Daar lees ik over een zwevende kamer enz... wat bij mij dus zeker niet gaat.
Ik zou toch een iets simpelere efficïente oplossing wille hebben. ALLE advies is welkom.
Alvast bedankt
Ik woon in een huur appartement waar ik een kleine studio heb die ik graag zou isoleren.
Ik heb al rondgezien op deze en andere forums maar ik vind alleen maar uitleg over het isoleren in een gekocht huis e.d.
Daar lees ik over een zwevende kamer enz... wat bij mij dus zeker niet gaat.
Ik zou toch een iets simpelere efficïente oplossing wille hebben. ALLE advies is welkom.
Alvast bedankt
20db. Is dat niet wat weinig?
Vaak snap ik de hele discussie sowieso niet helemaal. Je hoeft alleen je ruimte zo enorm te isoleren als je OF niet normaal hard muziek draait, OF midden in de nacht bezig bent. In een beetje woning hebben de buren geen of weinig last bij normaal volume. Alleen binnenshuis is het dan een probleem voor je huisgenoten 

dus helaas geen betonnen constructie.Nou heb ik een dubbele (zwevende vloer,met daarop ongeveer 3cm dikke rubberen tegels en daarop tapijt.En nog steeds dreunt het behoorlijk.Ik kan wel oefenen(ik oefen voornamelijk conga/percussie)maar helaas niets s,nachts.Dus het is best nog wel lastig die geluidsisolatie.Het zal denk ik ook een hoop schelen als je een beneden huis hebt