triton LE

Limeband

Nieuwkomer
Ik ben het voor een gedeelte eens betreffende dat de LE versie geen Live bak is...

IK heb zelf een Triton LE88 en een yamaha cs6x en combineer deze met een Roland sc880 module. Deze gebruik ik zelf ook Live en heb soms moeite met het op tijd switchen naar andere program's. Misschien ligt dit aan mij maar ik kan me tot nog toe geen betere oplossing bedenken. Misschien als een van jullie mij hierover iets kan vertellen? Zo'n ontzettende viruoos ben ik absoluut niet qua computers:P

Ik heb zelf geen ervaring met de toetsen van de LE61 versie maar kan me voorstellen dat deze "goedkoop" aanvoelen.
Het grootste nadeel van de Triton vind ik de opslag mogelijkheden, bij de yamaha kan ik complete programma's in een keer verder kopieren in een andere bank. Bij de triton le88 is het meer verplaatsen.... dit is erg vervelend vooral omdat je veel programma's vaker kunt gebruiken alleen dan op andere plekken..

Dat de piano's niet de specialiteit is van Korg was al bekend. Na een tijdje draaien en schuiven kun je er toch echt wel een redelijke sound uitkrijgen...

Ik ben zelf begonnen met het maken van sounds op de triton LE88.. ik moest zeggen dat t aan t begin voor mij net chinees leek.... al die termen maar moet zeggen dat het toch steeds makkelijker wordt. Als een van jullie nog goede tips heeft...

Zoals ik al eerder zei ben ik geen virtuoos maar deel alleen mijn persoonlijke ervaringen mee.. Misschien dat iemand er wat aan heeft..

Groet Foppe

haha nee, ik kom nooit op forums dus ben t mezelf aan t aanleren...

Het bericht was eigenlijk bedoelt als aanvulling op een bericht betreffende een triton le61..

maar bedankt voor het opmerken:P

Back