Akai s950

Status
Please reply by conversation.
Die stretchhhhhh is juist een van de redenen dat ie bij mij blijft staan... :p

Sorry!

Helaas.... is resampling. Realtime technieken voor timestretching waren in de tijd van de S950
volgens mij nog niet zo gewoon...

Maar de timestretches uit de s950 en wellicht andere sample bakken van akai uit die tijd zijn zeker wel legendarisch te noemen.

Je hoorde ze veel terug in de drum en bass... de stretch van josh winks "Higher state of consciosness (schrijf ik dat wel juist??) " zou er zo een uit een 950 kunne zijn.

Heee...Die heb ik nou net gemist. Had al contact gezocht met de vorige 3 marktplaats adverteerders zonder success. Bedankt voor de tip!

Realtime stretching? Waar kan ik dat vinden? De latere akai samplers?

Origineel geplaatst door Vizion
Tsjonge de s950's populariteit stijgt de laatste tijd..:)

Tja de samplers vanaf de 1000 hebben iets wat je PC ook al heeft: hi-fi geluid. Een PC kan gewoon nooit zo mooi verrot klinken als een 950. Analoog, hybride of lo-fi digitaal heeft daarom qua outboard nog steeds zo zijn aantrekkingskracht.

Origineel geplaatst door cult45
Heee...Die heb ik nou net gemist. Had al contact gezocht met de vorige 3 marktplaats adverteerders zonder success. Bedankt voor de tip!

Realtime stretching? Waar kan ik dat vinden? De latere akai samplers?

Ik weet dat er in het verleden ooit een roland sampler is uitgekomen die die mogelijkheid heeft.
Weet alleen niet welk type dat is geweest. Ik heb zelf een A3K van Yamaha en die heeft het niet. Geen idee of er andere hardware samplers zijn die het wel kunnen....

Origineel geplaatst door Vinyl Junk
Helaas.... is resampling. Realtime technieken voor timestretching waren in de tijd van de S950
volgens mij nog niet zo gewoon...

Maar de timestretches uit de s950 en wellicht andere sample bakken van akai uit die tijd zijn zeker wel legendarisch te noemen.

Je hoorde ze veel terug in de drum en bass... de stretch van josh winks "Higher state of consciosness (schrijf ik dat wel juist??) " zou er zo een uit een 950 kunne zijn.

Voor de S5/6000 geldt:

Stereo, phase coherent time-stretch algorithms from Akai's own powerful DD1500 DAW allows pitch shifting and tempo matching.

Niet de minste dacht ik zo.

Status
Please reply by conversation.
Back