Nieuwe MicroQ's te koop bij Thomann

mc_kwok

Proffessjonel Zeezoogdier
Bij Thomann zijn weer nieuwe waldorf microQ's te krijgen voor 398 euro.

Laatst gewijzigd:
Alle smaken? Zou wat moois zijn als je dan nog evengoed je lite zou kunnen unlocken en de Omega-expansion kan krijgen...

Ik vraag me af hoeveel voorraad er is eigenlijk. Naar mijn beste weten was de laatste stock verkocht door Audio-workshop.de, maar er blijken dus nog exemplaren rond te slingeren.

De lite upgrade is nog altijd beschikbaar (een challenge - response unlock systeem zit erop geloof ik). Dit kost een paar tientjes via stadler-electro.de.

Het leveren van expansion boards zit voorlopig niet in de planning (bron: Ramoonus) :)

Origineel geplaatst door C738
:bekdicht:

-C-

Ik wil best het mailtje dat Stefan Stenzel hem mailde hier plakken hoor 8o)

Maar goed. Ik kan me je twijfel voorstellen :D

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik wil best het mailtje dat Stefan Stenzel hem mailde hier plakken hoor 8o)

Maar goed. Ik kan me je twijfel voorstellen :D
Stefan is van staddler electronics voor de duidelijkheid
er is voor geen 1 waldorf synth nog een expansion verkrijgbaar

joh!

nee tuurlijk weet ik dat, maar het kan zijn dat iemand dat overneemt, want wat ik begrijp is de technische ondersteuning nog altijd erg goed. kon dus zijn dat er een andere partij in die expansions gedoken was...

voorlopig niet, heb de Q toch nog niet, aangezien niemand mijn Micron wil ....snifsnif

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik heb mijn 2e hands microQ voor 225 euro gekocht ...

Ja, ik ook zoiets. En dat voor de 50 (?) stemmige versie in absolute nieuwstaat, met doos en originele manual. Deze gele rakker zal mijn studio nooit verlaten.

Ik heb trouwens het idee dat deze synth een beetje wordt ondergewaardeerd. Wat vinden jullie?

Zeer zeker ondergewaardeerd. Alleen is het geen beginners synth. Geluid is te specifiek :) Ooit zal ik het apparaat nog een keer aanschaffen

Origineel geplaatst door gremlin23
Zeer zeker ondergewaardeerd. Alleen is het geen beginners synth. Geluid is te specifiek :) Ooit zal ik het apparaat nog een keer aanschaffen

Ben het met je eens dat het geen beginners synth is, maar hoezo vind je het geluid te specifiek?

Mijn inziens is het een vrij breed inzetbare synths. Vind 'm ook niet onderdoen van een JP bijvoorbeeld. Het filter in de (m)Q is overigens erg goed.

Ik was zelf een beginner toen ik het apparaat 6/7 geleden had aangeschaft. Ben nog steeds een beginner eigenlijk, iedereen is een beginner!:)
Als ik nu terugkijk dan weet ik dat het geluid dat uit de microQ heel erg herkenbaar was. Stopte je meer dan 2 a 3 mQ geluiden in een track, dan klonk het al niet meer. Het was dus duidelijk hoorbaar dat alles uit hetzelfde apparaat kwam.
Uiteindelijk had ik het ding verkocht, wat ik niet had moeten doen overigens, om daarna allemaal andere spullen te kopen en te verkopen om de audiowereld, met eigen oren, wat beter te leren kennen. Tegenwoordig weet ik beter wat ik nodig heb. Niet zo veel eigenlijk:)
Ik zou wel weer een MicroQtje willen om in sommige nummers 1 a 2 tracks op te vullen :)
Sommige synths kun je naar mijn mening veel meer inzetten naar hun multimembraliteit zoals bijv de Wavestation of de Juno. Maar het hangt er allemaal weer vanaf wat voor soort muziek/doel je probeert te bereiken:P
Ik wacht op de dag dat ik een MicroQ voor 125 euro kan kopen :)!

Back