veel coole vintage, weinig koopjes helaas

prijzen zijn belachelijk....ze reageren niet op email.....wat mij betreft een eersteklas bullshit website.....sorry dude

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
prijzen zijn belachelijk....ze reageren niet op email.....wat mij betreft een eersteklas bullshit website.....sorry dude
yeps ben het met je een over de prijzen.. Japan is gewoon een heel duur land! waarom denk je dat ze graag naar Europa op vakantie komen.. heus niet voor die ubergeile molens die we hebben... dit is voor hun een koopparadijs!

heb een keer een japanse site gezien met kasten 3 hoog vol met 808's, een kast er naast zo goed als 3 hoog vol met 101's, nog een kastje met 3 hoog TB's, Moog's, Korg's en nog meer analoog geweldgear...

heb een week lang 1 liter vocht per dag extra moeten drinken omdak aan ut na-kwijlen was...

helaas waren de prijzen conform japanse markt en voor ons zo goed als onbetaalbaar.. omgerekend koste een 808 iets van € 1695,- zonder verzendkosten en invoerrechten

Origineel geplaatst door sms303
omgerekend koste een 808 iets van € 1695,- zonder verzendkosten en invoerrechten

da's wel een heel verschil ! meer dan het dubbele wat je er hier voor betaalt

yeps ben het met je een over de prijzen.. Japan is gewoon een heel duur land! waarom denk je dat ze graag naar Europa op vakantie komen.. heus niet voor die ubergeile molens die we hebben... dit is voor hun een koopparadijs!

heb een keer een japanse site gezien met kasten 3 hoog vol met 808's, een kast er naast zo goed als 3 hoog vol met 101's, nog een kastje met 3 hoog TB's, Moog's, Korg's en nog meer analoog geweldgear...

heb een week lang 1 liter vocht per dag extra moeten drinken omdak aan ut na-kwijlen was...

helaas waren de prijzen conform japanse markt en voor ons zo goed als onbetaalbaar.. omgerekend koste een 808 iets van € 1695,- zonder verzendkosten en invoerrechten

Nou daar snap ik dan geen zak van...Ik zie op Ebay regelmatig machines voorbij komen uit Japan voor hele redelijke prijzen...Zo redelijk dat je ze met verzendkosten enz enz nog met winst zou kunnen verkopen in Holland...Ik denk dat www.analogjapan.com helemaal geen kont verkoopt want er staat al 2 jaar hetzelfde op...er komt alleen maar meer bij....
Zakelijk gezien is het helemaal niet interessant om zaken voor veel te veel te verkopen...
Stel je verkoopt een 3 x een 808 met 300 eu winst dan heb je meeer verdiend dan 1 x 808 met 500 eu winst....
Winst maak je op de inkoop en niet de verkoop...Nou mag een officiel bedrijf best wat meer vragen ivm met overhead/garantie enz enz maar ze kunnen het niet te bont maken anders verkoop je alsnog geen reet....

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Leest iedereen over mijn post heen.....of was ik niet duidelijk..........

Analogjapan is NO good.........................mijden als de pest

Ik heb het gelezen..Maar ik mag nog antwoorden...Heb jij directe ervaring met dit bedrijf...ik bedoel heb je er iets gekocht enz enz

O ja....weet je wat ik zelfs een tijdje heb gedacht...dat het bedrijf helemaal niet in japan zit maar in de USA en meesurft op de "in Japan is alles duur en collectable" hype die al jaren door het westen spookt.....

Nou daar snap ik dan geen zak van...Ik zie op Ebay regelmatig machines voorbij komen uit Japan voor hele redelijke prijzen...Zo redelijk dat je ze met verzendkosten enz enz nog met winst zou kunnen verkopen in Holland...

Zakelijk gezien is het helemaal niet interessant om zaken voor veel te veel te verkopen...
Stel je verkoopt een 3 x een 808 met 300 eu winst dan heb je meeer verdiend dan 1 x 808 met 500 eu winst....
Winst maak je op de inkoop en niet de verkoop...Nou mag een officiel bedrijf best wat meer vragen ivm met overhead/garantie enz enz maar ze kunnen het niet te bont maken anders verkoop je alsnog geen reet....

Ralph,

ik ben het met je eens... en de kracht van 2e hands verkoop lig als ondernemer zeker in de inkoop. Net wat je zegt: beter 3 producten met een lagere winstmarge dan slechts 1 product met een hele hoge marge verkopen.

zo ken ik iemand die bij Cash converters heeft gewerkt... (mn hoofd begint nu alweer te duizelen);
- TB 303 € 240,-
- TR808 € 240,-
- EMU SP1200 € 480,-
- sequential sixtrack ook voor een bizar lage prijs

wel heeft ie aardig wat stress-uurtjes doorgebracht.. komt de verpander het wel of niet op tijd afhalen.. bij nee. werd de teruggavebon ingevuld en het teruggave geld in de kassa opgeborgen... op papier dus weer opgehaald door de verpander...en in werkelijkheid --> thuis bij de cashconvertersmedewerker in de studio volop in gebruik :D

volgens mij werken op deze manier bij Cash converter:
Inkoop : 25% van de nieuwwaarde (kan ook handelswaarde zijn) + 20% verpandrente. Niet afgehaald binnen 3 of 6 mndn dan de winkel in.

Verkoop: Inkoopprijs + min. 25% erbovenop (afhankelijk van het product)..

enne als je wat bij ze wil kopen.. gewoon om korting blijven vragen! vaak weten ze zelf niet 1-2-3 wat ze in de winkel hebben staan...

Die system 700 is wel uiterst cool.....ondanks dat ie super duur is....

heb je die dan nog niet? ;)

volgens mij heb je al een behoorlijk synth museum thuis staan :D

Analogjapan is echt EVIL.
De prijzen gaan werkelijk nergens over.
En als je wat koop krijg je een veroeste vintage bak opgestuurd.
Gebruik aub de zoekmachine voor men iets post.
Want deze idiots zijn al vaker voorbij gekomen.

Ralph,

ik ben het met je eens... en de kracht van 2e hands verkoop lig als ondernemer zeker in de inkoop. Net wat je zegt: beter 3 producten met een lagere winstmarge dan slechts 1 product met een hele hoge marge verkopen.

zo ken ik iemand die bij Cash converters heeft gewerkt... (mn hoofd begint nu alweer te duizelen);
- TB 303 € 240,-
- TR808 € 240,-
- EMU SP1200 € 480,-
- sequential sixtrack ook voor een bizar lage prijs

wel heeft ie aardig wat stress-uurtjes doorgebracht.. komt de verpander het wel of niet op tijd afhalen.. bij nee. werd de teruggavebon ingevuld en het teruggave geld in de kassa opgeborgen... op papier dus weer opgehaald door de verpander...en in werkelijkheid --> thuis bij de cashconvertersmedewerker in de studio volop in gebruik :D

volgens mij werken op deze manier bij Cash converter:
Inkoop : 25% van de nieuwwaarde (kan ook handelswaarde zijn) + 20% verpandrente. Niet afgehaald binnen 3 of 6 mndn dan de winkel in.

Verkoop: Inkoopprijs + min. 25% erbovenop (afhankelijk van het product)..

enne als je wat bij ze wil kopen.. gewoon om korting blijven vragen! vaak weten ze zelf niet 1-2-3 wat ze in de winkel hebben staan...

Sorry maar ik heb echt een grafhekel aan Cashconverters...of Cash4 Goods....Nog nooit iets fatsoenlijks gevonden...
Ik kan de goedkope sfeer daat niet luchten of zien.....Als je het mij vraagt is het een legale onderneming gestart om junks van gejat waar af te helpen..Ga meer eens een uurtje in Rotterdam voor de deur van cashconverters staan..Dan weet je wel beter....Ik spreek nu vanuit mijn standpunt...Ik kan niet oordelen over de ervaringen van anderen...

Sorry maar ik heb echt een grafhekel aan Cashconverters...of Cash4 Goods....Nog nooit iets fatsoenlijks gevonden...
Ik kan de goedkope sfeer daat niet luchten of zien.....Als je het mij vraagt is het een legale onderneming gestart om junks van gejat waar af te helpen..Ga meer eens een uurtje in Rotterdam voor de deur van cashconverters staan..Dan weet je wel beter....Ik spreek nu vanuit mijn standpunt...Ik kan niet oordelen over de ervaringen van anderen...

hahahaha.....

af en toe loopk de vestiging aan de Nwe Binnenweg binnen.. heb tot nu toe 1x een MC505 voor € 425,- en een keer een Boss distortion pedaaltje voor € 55,- gezien...

dat met junks valt volgens mij wel mee (=laatste tijd tog al een stuk minder in Rotjeknor).. als ze het niet vertrouwen dan sturen ze ze gewoon weg..

kheb nog nooit wat bij ze gekocht en ben ook es met bonje bij ze weggelopen.. wat een eikel zeg die inkoper..en nee ik wilde nix verpanden! :D

Op Analogue Heaven las ik deze week nog een oproep om niets bij AnalogueJapan te kopen. Ik las reacties van mensen die hun geld kwijt waren en het bedrijf als 'oplichting' bestempelde.

Back