pikzwarte soundscape/'ambient'

ez`

.:.
Een duistere, psychedelische track die ik vannacht in elkaar heb gezet..veel plezier..

Deze link streamen in Winamp/Quicktime/Windows Media Player/whatever. Want m'n host, Lycos, houdt niet van directe links =(

Alternatieve link voor als de eerste niet werkt.

gronau11.jpg

Laatst gewijzigd:
Hey demian,

Dat doe je snel :W
Moest nog even de link fixen want Lycos doet moeilijk met directe links.
Je kunt de MP3 dus wel streamen met je favoriete mp3-speler.. :W

ah.. het werkt toch...

Lekker creapy begin.. kewle effects.. zeer filmisch allemaal.
Ah.. de track blijft zeg maar soort van creapy en filmisch.
Ok, vind het zeer goed klinken, erg horror/sf klinkt het wel, vind het mooi gemaakt.
Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?

Laatst gewijzigd:
Thanks.. kheb de track met m'n Microwave XT, Rm1x en Cubase SX gemaakt. In Cubase heb ik de stukken die ik uit m'n Microwave en Rm1x opnam bewerkt... convultion reverbs, extreme timestretching, compressen, etc... verder heb ik het geluid van die 'lift' op ongeveer 0:30 gesampled uit het spel Myst5 :D.. die sample heb ik natuurlijk wel helemaal kapotgetweaked }:|

Ik heb de track trouwens ook op Acidplanet gezet voor degenen die het niet lukt om de eerste link af te spelen:

100% werkende link!

erg filmisch idd!, ruimtelijk, pure horror/mystery, ik krijg gelijk allerlei associaties..

mooie track!, lekker abstract

weinig op aan te merken, alles gebeurt binnen een bepaalde sfeer met subtiele gebeurtenissen. Het complete ruimtelijke gevoel heb ik helaas niet voor 100% kunnen meemaken omdat mn computermonitors te dicht opeen staan :-/

Fantastische sfeer, goed neergezet! Nix op aan te merken! Heb je de RM1x voor sequencing gebruikt of heb je er ook geluid uit gehaald?

Volgens mij had ik ook een simpele hihat/ride sequence uit de RM1X gehaald en die vervolgens helemaal verknipt en bewerkt in Cubase. Dat is eigenlijk wat ik altijd met de sounds van m'n RM1X doe.
Ik heb ooit een paar opzichzelf staande tracks met m'n RM1X gemaakt (dus ook RM1X als enige geluidsbron) maar dat klinkt niet echt lekker... magere 'synths' en zielige drums komen er uit die bak meestal.. met een beetje slim tweaken willen sommige sounds wel lekker klinken.. maar als je je RM1X aan je PC hangt en 'm een paar VSTs laat besturen heb je meten al 1000x zoveel mogelijkheden.. de sequencer van de RM1X is namelijk wel erg relaxt, zelfs als aanvulling bij cubase.. alhoewel sequencen op de RM1X veeeeeeel langzamer gaat dan in Cubase..
:biertje:

Errug VET!!! Ik heb de hele tijd het idee dat the grim reaper ieder moment mijn kamer in kan lopen om me te fileren en aan de honden te voeren...

Ik weet niet hoe het allemaal in zijn werk gaat in de filmwereld, maar waarom stuur je dit soort shit niet naar filmstudio's...

Origineel geplaatst door Deimos
Ik heb de hele tijd het idee dat the grim reaper ieder moment mijn kamer in kan lopen om me te fileren en aan de honden te voeren...

Kijk, dat hoor ik nou graag! }:|

Klinkt idd wel cool.
Doet me wel denken aan de soundtrack die bij FEAR (dat nieuwe) spel zit.
Daar schik je soms ook helemaal de pleuris vanwege de rare effecten en creepy muziek.

FEAR? Dat vond ik nou echt een van de misluktste horrorspellen ooit. Echt totaal niet eng, het berustte eigenlijk alleen maar op typische horror-clichés en mooie lichteffecten. OK, je schrikt je idd wel vaak de pleuris (bijvoorbeeld ergens in de eerdere levels, als je die ladder afloopt en opeens dat meisje bovenaan die ladder ziet staan, of die geest die opeens verschijnt als de lichten gaan knipperen).

Silent Hill! Die games moet je eens spelen! Dat is pas echt disturbing shit, niet alleen kleine meisjes en donkere gangetjes.. Die games fokken echt erg met je hoofd.. Deze track heb ik gemaakt in de nacht dat ik Silent Hill 3 had uitgespeeld, no shit... ;)

Goed om te horen dat jullie in ieder geval 'The Fear' kregen bij het horen van deze track ;)
:biertje:

Origineel geplaatst door ez`
Silent Hill! Die games moet je eens spelen! Dat is pas echt disturbing shit, niet alleen kleine meisjes en donkere gangetjes.. Die games fokken echt erg met je hoofd..

Helemaal mee eens. Ik vond vooral Silent Hil 2 erg goed, omdat de storyline zó boeiend was.

Anyway, een andere aanrader is Resident Evil 4. Deze game heeft niet de zieke sfeer van Silent Hill, maar legt de nadruk veel meer op SURVIVAL-horror. Ik heb me nooit zo opgejaagd gevoeld tijdens het gamen. Als je in een dorpje waarin een groep van circa 10 religieuze psychopaten je omsingelen en willen vermoorden, dan voel je je niet echt op je gemak...

Super vet!! :okdan:

Je wekt een heerlijk sinister sfeertje op daar! Ben zelf een grote liefhebber van zulke duistere soundscapes.
Die "liftsample" is ook mooi gekozen.

Origineel geplaatst door funkdecoder
Helemaal mee eens. Ik vond vooral Silent Hil 2 erg goed, omdat de storyline zó boeiend was.

Anyway, een andere aanrader is Resident Evil 4. Deze game heeft niet de zieke sfeer van Silent Hill, maar legt de nadruk veel meer op SURVIVAL-horror. Ik heb me nooit zo opgejaagd gevoeld tijdens het gamen. Als je in een dorpje waarin een groep van circa 10 religieuze psychopaten je omsingelen en willen vermoorden, dan voel je je niet echt op je gemak...

Jep, Silent Hill 2 vond ik ook verreweg de beste verhaallijn hebben. Het script kan zo door David Lynch verfilmd worden! Ik moet zeggen dat ik niet alle vier de verschillende eindes heb gezien.. Maar Silent Hill 2 heb ik de eerste keer in 1 of 2 dagen uitgespeeld.. ik was echt aan m'n beeldscherm gekluisterd..
Het verhaal van 3 is ook erg goed, maar is eigenlijk een soort uitwijding van het verhaal van deel 1. Qua sfeer vond ik deel 3 het best, wat een zieke, nare shit was dat... prachtig! 8)
Ik ben laatst begonnen aan Silent Hill 4 en heb 'm ondertussen bijna uitgespeeld.. ik heb echter totaal geen zin om 'm uit te spelen... vaak is het echt een saai, irritant spel.. soms heeft het wel de goede oude Silent Hill-sfeer maar ik vind het over het geheel echt STUKKEN minder dan voorgaande delen.. ;{ Ach, hopelijk wordt Silent Hill 5 weer echt de shit!
Ik las trouwens in een ander topic dat je vaak naar games-soundtracks luistert.. ik kan je de Silent Hill3 soundtrack zeker aanraden! Staan een paar erg sterke tracks op die CD.

Back