Hersenbreker!

Everlast

Ingeburgerd
Yo :maffia:

Ik zit al zo lang te twijfelen tussen 'n Access Virus, of dat ik 't gewoon bij mijn Vst Instruments moet houden

Kan zo'n hardware Synth nou echt veel meer???

Als ik demo's luister van Soft of Hardware hoor ik niet zoveel veschil, de meesten zijn ook trance geluiden, en ik wil rag geluiden (Hardcore) hebben...

Anybody tips???

Ga er eens eentje uittesten zou ik zeggen. Software / hardware is een zaak die iedereen voor zichzelf moet uitmaken vind ik.

Als je hardcore wilt maken heb je volgens mij genoeg aan VST's.. Met de virus c en ti kan je allerlei mooie pad's , strings maken.. Die zouden misschien wel handig zijn als je meer van darkcore hield.. Maar als je toch de overstap op hardware wil, lijkt me een Roland JP-80x0 een betere keus, omdat er ook van die vette gedetunede hardcore saws op kunnen worden gemaakt.

hersenbreker

hersenbreker

Ik twijfel idd tussen een Jp of een Virus B

Heb veel forums gelezen daarover, wordt maar uit proberen dan....

Iemand enig idee..., waar bijvoorbeeld die Tommyknocker zijn geluiden uithaalt?

Wat maak je voor HC?

Weet dat je met de Jp heel makelijk MOH geluiden en zo kan maken. Met de Virus gaat dit natuurlijk ook maar moet je net ff wat meer je best doen.
Hier in tegen is de Virus wel breder inzetbaar wegens ze mogenlijkheden, heeft meer stemmen, meer uitgangen, meer filters en bla bla bla.

Probeer mainstream hardcore te maken, maar ik houd absoluut niet van die Trancy Melodietjes, moet wel scheuren, zoals bijvoorbeeld wat Tommyknocker maakt...

Na 30 seconden ben ik het geluid van die Tommyknocker persoonlijk wel zat, maar hij heeft een JP én een Virus B volgens mij. Verder nog een Sherman FB, een 909 en een Alpha Juno. Dan nog een mengpaneeltje natuurlijk en een effectbakje.

Maar of jij dat ook allemaal echt nodig hebt? Dat zal je toch echt zelf moeten uitproberen. Begin anders es met een 2ehands JP en/of een Sherman; vind je het niks: verkoop 't door.

in beide hardware synths zit software & softsynths jaag je ook door hardware convertors.

t is maar de vraag wat voor interface & convertors je wil.

hardware synths kunnen niets meer dan software~
...integendeel.

Origineel geplaatst door JazzMann
in beide hardware synths zit software & softsynths jaag je ook door hardware convertors.

t is maar de vraag wat voor interface & convertors je wil.

hardware synths kunnen niets meer dan software~
...integendeel.

Ja maar 't prijs verschil tussen een soft- of hardware synth moet toch ergens in zitten....;)

jups

jups

vsti synths zijn overduidelijk voor mietjes en mannen zonder haren.

Back