spass mit Machinedrum-UW

divi

Ouwe rot
voor degenen die benieuwd zijn naar wat je nu met zo'n machinedrum-UW kan:

http://dtr.wanadoom.nl/dtr/dtr-glitchy-01.mp3

't is meer jam dan een echte track maar wou 't toch maar delen met belangstellenden.

enkel en alleen MD-UW gebruikt. de snare is een ingeladen sample (ROM-machine). RAM-machines gebruikt voor weirde FX (output samplen en reversed+filtered terug in de loop gooien). de andere sounds zijn allemaal van de MD's 'synth-machines'.

Gaaf!! De mijne is net gisteren op de weg terug gezet door onze vrienden in Zweden. Volgens UPS zit íe nu in Duitsland, in de raststatte natuurlijk... Zou mooi zijn als ie er morgen al is!!
Ik begrijp dat ie jou super bevalt?

Thanks for sharing!
Jasper

kun je es demo maken met wat steviger gestamp? wat zou er bijv gebeuren als je een 909 sample gebruikt en samples en daarmee ff een flinke beuk loop maakt met allerlei MD FX? daar ben ik erg benieuwd naar!

Origineel geplaatst door divi
wel, 909 gedoe interesseert me niet echt, die heb ik net verkocht :D

maar ik ben ook met wat harder DnB-achtig gebeuk bezig, zal vanavond wat recorden

(damn! ik merk dat ik m'n plaatje wel 's mag aanpassen :dubbel: )
Ben erg benieuwd... Ik heb net zo'n bruin UPS mannetje aan de deur gehad. Yes!! Heb al even een minuutje aan wat knoppen gedraaid (maar ben aan het werk) en duik er vanavond eens goed in...

Ciao!
Jasper

Ja ben ook benieuwd wanneer je een 909 drumkick in gooit, en dan ben ik benieuwd hoe het klinkt..
want ik wou of wil ook een TR-909 kopen maar als dit ook kan met de machinedrum-UW ..

Leuk gedaan trouwens je track moet nu alleen nog even afmaken.,.

Ha, gènug!
Ik geef toe dat ik niet zo op de hoogte ben van wat het apparaat precies doet, maar wat is hier nu zo 'UW' aan?

Ben overigens niet kapot van de snare.
Okay, 't is maar een jam, maar bij dit soort muziek verwacht ik een 'snappier' snare :)

wel, 909 gedoe interesseert me niet echt, die heb ik net verkocht :D

(damn! ik merk dat ik m'n plaatje wel 's mag aanpassen :dubbel: )

En je signature ook ;)

Het is inderdaad moeilijk uit te leggen hoe dat hele UW gebeuren nu precies werkt...

je moet je voorstellen dat alles wat je kunt doen realtime gebeurt......het gebruikte DSP ram is dusdanig snel (bewust) dat elke handeling (forward<>reverse op elk willekeurig moment in de sample bijvoorbeeld) kan plaatsvinden zonder dit te bufferen in het geheugen. De 2 MB sampleram is dus ook eht 2 MB sampleram.....er wordt niet zoals bij andere samplers geheugen gebruikt voor bewerkingen op de samples.

je kunt dus rechttoe recht aan samples in de SPS-1 UW knallen en je huidige set sounds uitbreiden....je kunt echter ook met parameter locks een complete "stepped" sequence maken (andere instellingen voor elke stap) en de RAM machines gebruiken......de RAM machines kunnen een input samplen of de eigen outputs van de Machinedrum en deze realtime weer terugspelen met behoud van alle Machinedrum bewerkingen.

Je kunt dus de audio die op je in een RAM machine komt meteen weer retriggeren/forward<>reversen etc met LFO en wat voor gekke dingen je maar kunt verzinnen.

Ik ken persoonlijk geen andere hardware die dat kan.....maar goed ik weet ook niet alles.

Origineel geplaatst door AxiMaxi
Ha, gènug!
Ik geef toe dat ik niet zo op de hoogte ben van wat het apparaat precies doet, maar wat is hier nu zo 'UW' aan?

Ben overigens niet kapot van de snare.
Okay, 't is maar een jam, maar bij dit soort muziek verwacht ik een 'snappier' snare :)

En je signature ook ;)

hup nog 2 demotjes:

http://dtr.wanadoom.nl/dtr/dtr-DnB-UW.mp3 (2 loopende patterns + knopjes draaien, 2 ROM samples, 1 RAM machine)
http://dtr.wanadoom.nl/dtr/dtr-tech-UW.mp3 (1 loopend pattern + knopjes draaien, geen ROM samples, 2 RAM machines)

wat is hier UW aan?
1) de RAM machines: in de eerste 14sec. van 'tech-UW' hoor je enkel 2 RAM machines die de live-gesamplede main output verhakkelen
2) de ROM machines: eigen samples inladen in de Machinedrum, in 'DnB-UW' zijn de snare en hihat ROM samples (toegegeven, niet zo'n heel boeiende, 't was maar om te proberen)

Re: spass mit Machinedrum-UW

voor degenen die benieuwd zijn naar wat je nu met zo'n machinedrum-UW kan:

Ik hoor steeds dezelfde drumsounds...
hier hoor je [hopelijk!] niet het volle potentieel van zo'n machinedrum...

Re: Re: spass mit Machinedrum-UW

Re: Re: spass mit Machinedrum-UW

Origineel geplaatst door Bass
Ik hoor steeds dezelfde drumsounds...
hier hoor je [hopelijk!] niet het volle potentieel van zo'n machinedrum...
ja hallo, ik ben geen elektron promo-boy hé! als je denkt dat je in een paar minuten opname alles te horen gaat krijgen wat er in zit...

Haha,

verander eens van drumsounds tijdens het spelen...dat is een machinedrum waard lijkt mij :D

Re: Re: Re: spass mit Machinedrum-UW

Re: Re: Re: spass mit Machinedrum-UW

ja hallo, ik ben geen elektron promo-boy hé! als je denkt dat je in een paar minuten opname alles te horen gaat krijgen wat er in zit...

Mja het probleem is dat mensen een 909 willen horen divi.......

Zolang het daar niet op lijkt is het dan ook meteen niks......ik zeg...wil je een 909, koop een 909.

Wil je een extreem veelzijdige drumcomputer die ook 909 samples kan laden mocht je ze nodig hebben, koop een Machinedrum UltraWave. Ik neem persoonlijk niet eens de moeite om iets te maken omdat het waarschijnlijk toch als inferieur aan een 909 wordt bestempeld.

Je kunt er net als met de 909 in 30 seconden een lompe BD/SD/HH sequence uittoveren ja.....de vraag is wil je dat? Dan zou ik eerder een R8 MKII kopen...

Laatst gewijzigd:
een UltraWave? Damn heb ik iets gemist? :P

Maar pleur nou es een 909 sample in de UW en gebruik ff wat galm en distortion op de MD zelf .....

en freak ff met die knoppen!

ben erg benieuwd!

Je DNB loopjes zijn hardstikke leuk maar we zijn erg benieuwd naar wat steviger gebeuk! tenminste ik wel :{

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

Maar pleur nou es een 909 sample in de UW en gebruik ff wat galm en distortion op de MD zelf .....

Weet niet hoe het met de input van de gewonen MD is maar volgens mij kun je daar ook geluiden door heen jagen en dan de opties van de MD gebruiken (weet het niet zeker, nooit uitgeprobeerd). Je hebt er zelf ook 1 dus...:)

Origineel geplaatst door metatron
Weet niet hoe het met de input van de gewonen MD is maar volgens mij kun je daar ook geluiden door heen jagen en dan de opties van de MD gebruiken (weet het niet zeker, nooit uitgeprobeerd). Je hebt er zelf ook 1 dus...:)

Ik heb alleen geen userwave :duivels:

Heb de standaard MD ... Al kun je daar ook leuke beats uithalen ....

Maak es zo'n UW loopje als dit alleen dan met een vette 909 sample als basis :)

En dan ff flink raggen

Voorbeeldje: Kick en reverb komen uit de MD

Attachments

• machinedrumbeat-3.mp3
    944,5 KB · Bekeken: 95
Ik heb nooit zo goed begrepen hoe zo'n kick het potentieel van een drumcompuiter kan laten zien.

Volgens mij kan elk willekeurig stukje software + distortion/overdrive die kick maken.

Een mooie 808 achtige kick met lange decay en mooi diep laag is een veel grotere uitdaging volgens mij........

mja zo'n kick als ik dus net poste is idd niet de sterkste kant van de MD .....
vandaar dat ik er ook een Jomox bakkie bijkoop ..

ik kan je wel kicks laten horen waarmee ik wel het potentieel van de MD demonstreer .....

alleen persoonlijk maak ik echt nooit muziek met dat soort kicks erin ....en ik weet ook niet echt wie wel ...

Back