• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Te Koop Roland Sbx80

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

matrixxx

Ouwe rot
te koop ROLAND SBX 80 SYNCBOX

paar kleine krasjes verder goede staat met manual

je ziet hem niet vaak deze syncbox

bied maar op mijn mail of stuur een pb tje

en hier nog wat info over de SBX80

1 x midi in
2 x midi out
2 x dinsync out
remote start input
remote stop/continu output
audio in
SMPTE/load in
SMPTE/save out
time base out
metronome out

dit is een van de duurdere sync box geweest van roland
hij lijkt best wel op een TR909 ( zelfde zijkanten en kleur)
zoals ik al vertelde is dit best wel een zeldzaam apparaat en leuk om je TB of TR of bijde aan te syncen
je kan dus met dit apparaat midi en dinsync evt zelfs een oude csq sequencer en apparatuur op SMPTE allemaal sync op laten lopen

er zitten enkele lulligge krassen op

vet, vet, vet!!!!

Kan ie midi naar SYNC vertalen en dan met een stop/start knop op die sbx80 het sync signaal verbreken (zodat je van bank kunt wisselen op je 303 of naar trackmode kunt switchen) en dan weer op start drukken op de eerste tel van de maat en dat ie dan weer in SYNC loopt?

Zo ja, HIER met dat ding!!!!!

Wat moet de SBX kosten?

(p.s. Zoe, ik stuur de KPR77 nog op hoor...weinig tijd gehad)

equate

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
vet, vet, vet!!!!

Kan ie midi naar SYNC vertalen en dan met een stop/start knop op die sbx80 het sync signaal verbreken (zodat je van bank kunt wisselen op je 303 of naar trackmode kunt switchen) en dan weer op start drukken op de eerste tel van de maat en dat ie dan weer in SYNC loopt?

ik kan geen antwoord op je vraag geven
ik heb er 2 hier staan maar niet uitgeprobeerd

ze doen het wel en eentje hoe ik zelf

OUTLINE OF THE SBX 80

the roland SBX 80 is a programmeble tempo controller tht can be effectively used to control the tempo of the sequencers or rhythm machines. this is compatible with almost all rhythm machines and sequencers

there are three main methods of sync's with the SBX 80

1
syncíng the sequencers and rhythm machines in the tempo set in hte SBX 80. there are three different ways of setting the tempo controle knop, and by the external click signal. by using the last two methods, it is possible to play sequencers or rhythm machines to live performance. (in the past, we had to play to the sequencer or rhythm machine)

2

playing the sequencer and rhythm machine in the tempo record in the SBX 80

tempo can be programmed in each beat. by tapping the TAB BUTTON or playing to the click signal in real time, and more, by entering a tempo value in each beat by using the Ten Keys.
this unique tempo programming function enables extremely realistic performance of sequencers and rhythm machines.

3
sync'ing rhythm machines and sequencers to the VTR (video tape recorder) or MTR ( multi track recorder).
the BTR and MTR for professionel use adopt SMPTE time code with which sequencers an rhythm machines can be synchronized.
if the tempo is programmed to the recorded music or picture, by tappin or by using click signal, the sequencer and rhythm machines can sync with the music or picture.
even if the SMPTE time code is not written on the tape, you can write it using the SMPTE time code generator provided in the SBX 80. one more advantage of the sync by SMPTE time code is that even the sync from the middle of the music can besuccessfully done.

hmmm. Waarschijnlijk kan ie dus niet wat ik wou. Mijn MSQ-700 wel! :) Toch blijft het een mooie bak, maar ik moet dus passen.

Let op, dat ding synct alleen naar speciale roland sync. Je kan er naadloos je 303 en 808 mee syncen maar dan houdt het op.

Origineel geplaatst door pyrolator
Let op, dat ding synct alleen naar speciale roland sync. Je kan er naadloos je 303 en 808 mee syncen maar dan houdt het op.

kan jij dan ook johnny vraag beantwoorden

vet, vet, vet!!!!

Dat kan je toch zelf echt heel makkelijk maken.
Gewoon een schakelaarje in je kavbel die effe een draadje onderbreekt. Gewoon zo'n knopje die niet ingedrukt blijft.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
vet, vet, vet!!!!

het is een idee sander

maar hij start wel alles wat er op dat moment staat aangesloten op de midi of smpte of din

ik zal er nog meer info over schrijven

Okee, sander..

Ik zal je uitleggen wat ik bedoel en hopelijk gaat het op jouw manier.

Momenteel kunnen we een 303 stoppen en weer opnieuw in SYNC laten lopen door deze setup te gebruiken:

SBX80-1.JPG

De MPC stuurt midi naar de AMT. De AMT midi naar de MDS. Die maakt er SYNC van. Via een splitter gaat naar een MSQ700. Die geeft het signaal door aan een 303. Het andere signaal gaat naar de tweede 303. Op de MSQ700 zit een stop/start knop. Als je stop heeft de eerste 303 geen sync meer en kun je van bank wisselen of naar trackmode gaan ofzo en de rest gaat gewoon door. Druk je ongeveer op de eerste tel weer op start dan START de eerste 303 weer in sync.

Nu vroeg ik me af of de volgende setup ook op diezelfde manier werkt:

SBX80-2.JPG

De SYNC van de MDS naar de SBX80. Daar zitten twee outputs op. Als je er nu eentje (of desnoods allebei) op dezelfde manier kunt stoppen of starten dan ben ik al blij.

Helemaal blij ben ik als dit kan:

SBX80-3.JPG

MIDI van de AMT naar de SBX80 en dan twee SYNC uit, die (liefst afzonderlijk van elkaar) te stoppen en starten zijn.

Als dat met een eenvoudig drukknopje kan heb ik dat nog veeeeeeeeeel liever, dat begrijp je..

Re: Te Koop Roland Sbx80

Origineel geplaatst door zoe
te koop ROLAND SBX 80 SYNCBOX

paar kleine krasjes verder goede staat met manual

je ziet hem niet vaak deze syncbox

bied maar op mijn mail of stuur een pb tje

Moet ie kosten Zoe? :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Lijkt me een tof ding, ken hem wel Qua
uiterlijk dan........

:peukie:

Mooie schema's Johnnybusca.
In de laatste situatie die je weergeeft moet je eens proberen
wat er gebeurd als je de dinstekker aande kant van de SBX80 er even in en uit doet. (de andere kant dus van de kabel die naar je 303 gaat. De stekker in de 303 laat je zitten).
Indien de 303 de sync weer oppakt moet het dus ook mogelijk zijn dat je ipv het stekkertje even te verwijderen, het syncsignaal onderbreekt dmv van een schakelaartje.
Ik zal effe een oud kabeltje zoeken om het te proberen.
Misschien vanavond wel.
Volgende maand moet ik optreden en dan zou het misschien wel relax zijn om te kunnen schakelen tussen write/play mode op de 808 en misschien ook een bankswitch op de 303.

Ik heb momenteel wel eens een beetje een sync probleem als de mpc via de syntecno teebee de 808 en 303 gelijk aanstuurd. Misschien dat een 707 die 2 sync uit heeft en dan ook nog 2 hele korte kabeltjes gebruiken, wonderen doet.

Jammer dat m'n JSQ-60 sequencer geen sync ingang heeft.

Dat is interessant... Kun jij 15 september dat kabeltije meenemen. Dat wil ik wel testen. Ik moet natuurlijk niet hebben dat je live een 303 uit sync hebt. Heb ik een keer gehad en dat was NIET gaaf.

Een 707 heeft geen (2) SYNC uits... Alleen maar SYNC in. En al zeker geen Midi2SYNC, maar dat zul je vast en zeker wel al weten.

blijkbaar niemand die hem wil hebben

misschien moet ik hem maar in onderdelen gaan verkopen tot dat ik de 150€ bereik

inruil kan ook hoor bv effecten,compressor/limiter etc etc etc

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back