ideale live vintage synth????

ravydavy

Ingeburgerd
hai allen!

ben al een heel eind op zoek naar "de ideale live-synth" en ik geef het bijna op.......
mijn vereisten zijn dan misschien ook wat te hoog.....
mijn smaak kwa klank is arp odyssey, minimoog, ms 20, dus vette monosynths....
-handig als ik klanken zou kunnen opslaan
-3 osc, sync, ring mod,fm,enz
-steady zijn in tuning en robuust voor vervoer......
-max 3 octaven keyboard,dus compact

mag een digitale synth zijn maar moet toch wa in de buurt komen kwa vetheid....
en een voyager minimoog is het ook niet.......
virus indigo,de ti? oscar?.......

wie kan mij wa voorstellen doen???

bring it on !!!

groeten

davy

Duidelijk. Wat jij moet kopen is, arp odyssey, minimoog, ms 20, en een Oscar, virus indigo en de ti. :eureka:

yep i know........
heb een odyssey(mijn favoriet) maar als ik die op tour meeneem is ie al na een week gesneuveld.......geloof mij, zo gaat da nu eenmaal.......

Origineel geplaatst door ravydavy
yep i know........
heb een odyssey(mijn favoriet) maar als ik die op tour meeneem is ie al na een week gesneuveld.......geloof mij, zo gaat da nu eenmaal.......

brr..ga jij zo te keer of heb je gewoon hele enthausiaste roadies?

Origineel geplaatst door demian
brr..ga jij zo te keer of heb je gewoon hele enthausiaste roadies?

de roadies natuurlijk!!, zou mijn arp nooit iets misdoen;) r
maar zweet,temperatuur verschil, cases die in een bloedhete trailer blijven zitten.....stress bij change overs op festivals.....foute stagehands die je synth omver lopen........een ongeluk is rap gebeurd, kan toch niet iedere minuut bij mij arpie blijven........
dusdaarom een alternatief aant zoeken:biertje:

Ok, nou, je noemende in ieder geval de Oscar.

Dat is een 2-osc synth, digitaal met analoge filters, idd de mogelijkheid om patches op te slaan, maar niet meer dan iets van 24 stuks. Hoewel een geweldig apparaat, het is een zeer gevoelige synth dus niet echt geschikt voor on stage gebruik.

Als je echt 3 osc's wilt én je wilt patches opslaan, minimoog voyager, waldorf pulse met midi controller of Acces virus idd, maar ook misschien Supernova 2 keyboard?? (ow.. da's weer 5 octaven..) K'station dan?

En anders zou ik die geheugens vergeten en op een modular over stappen..

die oscar boeit me al langer,alleen zijn ze moeilijk te vinden.....om ze ook es te testen
hoe is de klank? mean? breed?
als ie met echt goed klinkt heb ik missch genoeg met 2osc's,
vind ook nie echt een link met demo's....
ziet er robuust uit.....wat bedoel je met gevoeligheid?
24 patches meer dan genoeg hoor....8D

En niemand heeft nog de Alesis Ion genoemd? Zitten Minimoog, Jupiter, en Arp filteremulaties in. 3 oscillators, ringmod en FM, genoeg knoppen, stevig zat, en kost niet veel meer.

Met "gevoelig" wordt er denk ik bedoeld dat je als je 'm niet met fluwelen handschoentjes aanpakt hij ook na een weekje sneuvelt of tenminste weigert.

Een Virus vind ik een zeer goede en gemakkelijk te gebruiken multi hebben, wat zeer handig is voor live. Daarom vind ik een Virus echt wel geschikt voor een optreden.

De behuizing van een Indigo is trouwens zéér degelijk, dus daar zal het alvast niet aan liggen.

Een échte vintage synth zou ik in jou geval dan nooit meenemen. Die zijn te kostbaar daar voor. Ik zou dan misschien dan opteren voor een soft synth-emulatie van een vintage ding?

Re: ideale live vintage synth????

Ik hoor suggesties voor de Ion en de TS wil:
-max 3 octaven keyboard,dus compact

dusseh.... Micron? On stage ga je toch geen nieuwe programs maken.

Heb trouwens wel eens een Oscar on stage gezien bij de Ozric Tentacles, dus blijkbaar kan het wel. Was toch wel vet...

de roadies natuurlijk!!, zou mijn arp nooit iets misdoen;) r
maar zweet,temperatuur verschil, cases die in een bloedhete trailer blijven zitten.....stress bij change overs op festivals.....foute stagehands die je synth omver lopen........een ongeluk is rap gebeurd, kan toch niet iedere minuut bij mij arpie blijven........
dusdaarom een alternatief aant zoeken:biertje:

Een ms20 en een paar rollen gaffa-tape?

Ms20 word geregeld live gebruikt (oa zuco 103) en schijnt er tegen te kunnen..

ms10'a en ms20's zijn behoorlijk stevig !
laat ik Ruud Lekx quoten:
vroeger reed ik gewoon met mijn ms10 in een mandje op de fiets

maaruh... ik hoorde de naam Virus vallen. is een virus indigo niets voor jou ?

accessvirusindigo.jpg

dank allen, vandaag gaak es de virus ti polar checken, missch is dat wat......:engel:

En een module in een 19" kast met een los 3 oktaafs meuk midi keyboardje?
Die module gaat dan toch niet zo snel kapot en zo'n meuk bordje hebbie zo weer nieuw gekocht.

Maar novation basstation of SH101 kunnen toch ook wel?

Back