Eerste post

quispel

jong belegen lid
Ik was altijd al gefascineerd door klank en ook door elektronica. Het lag dan ook voor de hand dat ik (ergens in mijn vorig leven) begon aan de bouw van een modulaire synthesizer. Daarbij was ik niet zozeer geïnteresseerd in muziek spelen (ik heb zelfs nooit een keyboard aangesloten), dan wel in experimenteren met monofone complexe klanken in al hun variaties.
Ik begon met enkele modules van de modulaire Elektuur synth met CEM-IC’s, maar breidde al snel uit met een quantisizer en elementen van andere zelfbouwsynths (Formant, ETI Project-80) en zelf samengestelde modules (mixer, sequencer). Zelfs andere Elektuur ‘klankvoortbrengende’ schakelingen zoals de Chorosynth en de filterschakelingen van de Parametrische Elektuur Equalizer werden geïntegreerd.

Het geheel is dus niet zeer ‘professioneel’ en het project is door omstandigheden in experimenteel stadium blijven steken (de frontplaten maakte ik voorlopig met gaatjesboard, gemonteerd in een rack gemaakt met een oude meccano). Maar ik heb talloze uren genoten van fascinerende studie, ontwerp, productie en uiteraard experimenteren met en beluisteren van klanken. Ook de weergave op scoop van de geproduceerde klanken was zeer leerzaam.

Volgens mijn ervaring kan men, als de eisen niet té hoog liggen, in zelfbouw voor zeer betaalbare prijzen een heel bevredigend niveau bereiken. Goed nieuws voor beginners? Geen elektronica-kennis? Ik heb nooit een technische richting gestudeerd, maar als iets boeit en ik wil het kunnen, dan doe ik het. Gewoon beginnen aan de eerste stap.

Ik zei het al, in practijk is deze fascinerende hobby gestopt. Dus heb ik volgende vraag. Ik zou mijn Gaatjesboard-Synthesizer-Project (de Unalit-synth) best eens willen tonen. Tenminste, de aparte modules, want het geheel is gesloopt ter recuperatie van de meccano (ai, ai). Maar waar past dit best, in de zelfbouwrubriek? Of beter in de Vintagerubriek? Maar eigenlijk wil ik ook af van deze spullen, dus naar de marktplaats? Maar een prijs kan ik er onmogelijk opplakken ...??

Waar kan ik mijn gedrochtje tonen?

Re: Eerste post

Origineel geplaatst door quispel

Waar kan ik mijn gedrochtje tonen?

Boeit niet, hier, daar, als ik het maar kan zien ! :{

....en een warm welkom vanuit mijne nest, trouwens.... :biertje:

Wel, volle goeie moed begon ik op 'zelfbouw' een artikeltje te plegen, maar kwam tot de conclusie dat ik niet weet hoe een fotootje in mijn tekst te zetten (en ik heb er speciaal een hele rits gemaakt). Zie ik nu scheel of is er inderdaad geen help op deze site?
HULP

Welkom! :biertje:

gebruik de [IMG ] http:// ... locatie foto .... [/IMG ] tags

upload je foto's naar een plekje op het web, en maak in je post een link naar dat plekje.

:confused:

Ik klik op 'antwoord', vul een bericht in, kies onderaan een jpg-foto op mijn pc (908K, 94K gecomprimeerd), klik op 'voorvertoning', maar er verschijnt niks.
Wat zie ik over het hoofd?

lees ff mn vorige post...
Jou manier is mogelijk, maar ik persoonlijk gebruik dit nooit.

Als je je foto's ergens neerzet op het web (je eigen provider bied je vast wel wat gratis webspace) en anders zijn er talloze andere plekken waar je foto's kunt uploaden,
maak dan gebruik van de [img ]...[ /img] tags.
Ben je meteen af van de beperkte uploadhoeveelheid/grootte.

welkom!

Ola!

Leuk verhaal! Klinkt heel interessant! :) Mocht je nog vragen hebben dan kun je me emailen. Ik zal dan wel ergens de plaatjes neerzetten. Ik vind mecanno / lego modulars erg leuk!

Back