Is dit de JP-80x0 of Virus C?

Bob1991

Ouwe rot
Hey,

Ik kwam het nummer "Corderoy - Sweetest Dreams" tegen.. Ik vind het wel een mooi nummer, en ik zag dat ze een JP-8080 en een Virus C hebben in hun studio. Aangezien ik over een tijdje een JP ga kopen, ben ik benieuwd of de pad/lead met de JP is of de Virus..

Ik kon helaas geen klein sampletje ervan maken, dus het is de hele mp3 geworden.. Als dit niet mag, haal het dan maar weg.

http://www.gtaparadise.nl/muziek/Corderoy-SweetestDreams.mp3

De pad hoor je van ongeveer 2.00 tot 2.40 , en de lead synth hoor je goed rond 3.05 (Met de arpeg erover)

Ik denk zelf dat de pad de JP is, en de lead de Virus, maar ik zou het graag zeker weten, zodat ik geen miskoop maak.

Alvast bedankt,

Bob

Zou net zo goed een softsynth kunnen zijn ..... die pad lijkt me geen jp .. maar dit weet ik niet zeker .
ken alleen superwave (hele goede jp emulatie softsynth) of misschien is t de jp met een soort wah en lichte flanger eroverheen?

Ok..

Maar zou het dus met een JP haalbaar zijn om zoiets te maken, eventueel met een FX erover?
Het doet me op de een of andere manier een beetje aan Rank-1 - Airwave, wat wel een JP is

ja als je ergens berg effecten overheen gooit wel ....

maar puur komen die wah wah pads iig niet uit de JP

btw probeer anders superwave eens uit ..... en gooi er wat wah wah fx en lichte flanger overheen...
dan weet je t snel genoeg :)

Heb de superwave idd..

Komen al redelijk vette sounds uit, en heb er een mooie track meegemaakt maar wil toch voor hete werk..

Maar bij de superwave heb ik alleen vaak dat hij niet mooi stereo klinkt, dus beetje mono ver weg achtig .. maar de voorgemaakte presets zijn dat weer niet :confused:

Tja.. Dat kan ook nog.. Bijv. JP pad gelayerd met een choir..

Origineel geplaatst door DJBob
Heb de superwave idd..

Komen al redelijk vette sounds uit, en heb er een mooie track meegemaakt maar wil toch voor hete werk..

Maar bij de superwave heb ik alleen vaak dat hij niet mooi stereo klinkt, dus beetje mono ver weg achtig .. maar de voorgemaakte presets zijn dat weer niet :confused:

dan doe je duidelijk iets fout :smeris:

En die andere sound is denk ik dus een Virus, of een JP met niet helemaal opengedraaide filter, met fx..

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dan doe je duidelijk iets fout :smeris:

Ja, duh :P Maar ik ben er nog niet echt achter wat.. Alsof er bij de presets al een chorus overheen zit (Wat niet zo is).. en bij mijn presets niet

vanaf 2:00:

Diepe bas (sinus?) met waarschijnlijk een gesamplede zangchoir van die zangeres. Ik denk dat t niet meer is. Er staat wel een filter op, met een halve seconde attack en volle sustain en release.

3:05:
ik snap eigenlijk niet wat hier nu je lead is. De lead is de zangeres?

Even terzijde; dit is echt een vet nummer wat ik al tijden zoek. Dit draaiden ze ook tijdens trance energy 2004 (tijd geleden alweer).

Dit is in mijn ogen een van de vetste trance-schijven ooit gemaakt. Prachtige opbouw en diepgang. Ik denk persoonlijk dat die pad van je idd een sample is zoals rauzi het beschrijft met een berg galm. Uit de JP8000 komt het zeker en vast niet. Die onderliggende bas kan je wel overal uithalen. Over wat een Virus kan, kan ik me nog niet uitlaten.

Origineel geplaatst door Rauzi

3:05:
ik snap eigenlijk niet wat hier nu je lead is. De lead is de zangeres?

Tja.. Lead is niet echt het goede woord ervoor.. Maar gewoon die synth met een arpeggiatortje erover heen..

<semi offtopic>
Ik vind het eigenlijk maar een "mager" nummer eigenlijk. Ik wil dit niet in een anti-trance thread omtoveren (o.a. omdat ik het af en toe zelf ook maak -- zaagpads is dan ook een van de meest simpele dingen om te maken), maar als dit de huidige standaard is dan wordt het echt tijd voor wat nieuws in tranceland.
</semi offtopic>

Origineel geplaatst door DJBob
Ok..
Het doet me op de een of andere manier een beetje aan Rank-1 - Airwave, wat wel een JP is

Nee, zeker niet. Luister maar eens goed. Bij Airwave hoor je duidelijk het supersawkarakter wat in deze plaat niet het geval is.

Moet zeggen dat ik deze plaat een beetje suf vind (sorry ...)

Origineel geplaatst door jostiii
zaagpads is dan ook een van de meest simpele dingen om te maken),

True, maar een diep gefilterde detuned zaag patch in een goede riff zorgt nog steeds voor kippevel op de dansvloer.

maar als dit de huidige standaard is dan wordt het echt tijd voor wat nieuws in tranceland.

Tranceland bestaat echt niet uit alleen maar zagen hoor :) Wat men vaak doet is een saw layeren met iets anders. Verder worden tegenwoordig de bijterige leads uit de virus veel gebruikt.

Origineel geplaatst door sten
True, maar een diep gefilterde detuned zaag patch in een goede riff zorgt nog steeds voor kippevel op de dansvloer.

Zorgt bij andere mensen weer voor irritaties! :D

Tranceland bestaat echt niet uit alleen maar zagen hoor :) Wat men vaak doet is een saw layeren met iets anders. Verder worden tegenwoordig de bijterige leads uit de virus veel gebruikt.

Dus dan bestaat tranceland uit zagen en zagen gelayed met iets anders? Sorry maar tranceland is gewoon 80% zagen......punt (is niet erg maar je hoeft niet te doen alsof het niet zo is).
En de bijterige leads uit de virus die meestal 1 of 2 saw oscs en 1 andere osc bevatten bedoel je?

Ik denk overigens dat je dat hele nummer met gemak met software kunt maken.....

Back