2 RM1x's 2 verschillende diskdrives???

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik heb 2 RM1x's en wou wat patterns overhevelen, maar nu blijkt de data van de ene diskdrive niet te werken op de andere, en andersom ook. De RM1x zegt BAD DISK terwijl ze het op hun eigen RM1x drives het prima doen. Heeft dit misschien iets te maken met verschillende OS'en ofzo?

En hoe kan ik het dan wel overhevelen? Is er een RM1x manager voor de computer ofzo?

De diskdrive van de RM1x is sowieso wat gaar vind ik. De diskdrive van m'n PC begint ook altijd te sputteren als ik er een diskette vanuit de RM1x in doe. Van een RM1x editor heb ik nog niet gehoord.

Dan zou ik een MIDI dump kunnen doen? Dus dat ik de sysex data van een pattern naar de computer of andere RM1X stuur....???

Ah fuck it :D Ik neem ze gewoon allebei mee :D

Mischien anders 2 nieuwe identieke diskdrives kopen en die in de RM1x-en monteren? :D

Wat kosten die dingen? 10 euro per stuk ofzo?

Als je nou es zo'n file van de RM1x haalt met een diskette, op je PC zet, en vervolgens op de andere diskette kopieert? Misschien een beetje omslachtig, maar als 't werkt...ach...:D

Origineel geplaatst door smackos
Dan zou ik een MIDI dump kunnen doen? Dus dat ik de sysex data van een pattern naar de computer of andere RM1X stuur....???

Ah fuck it :D Ik neem ze gewoon allebei mee :D

Luisterend naar "various artists - smacktrax in mix" :dj: de handleidingen
gedownload . In het "listbook" het volgende tegengekomen:
(3) TRANSMIT/RECEIVE DATA
(3-1) CHANNEL VOICE MESSAGE
Transmitted only during recording and playback.
Transmission channel can be turned On/Off and the transmit channel set for each
track.
Received only during recording. All Channel are always received.
During MULTI TRACK RECORD, data of MIDI CH 0-15 will be recorded separately onto
tracks 1-16.
* In the RECORDING MODE, recording is normally omni on.
However, during MULTI TRACK RECORDING, this will be omni off, and data of MIDI
CH 0-15 will be recorded separately onto tracks 1-16.

Succes :biertje:

Origineel geplaatst door smackos
Darn die RM1X disks laten mijn computer crashen :(
Formateer je disks eerst eens in de RM1x, dan slikt ie ze meestal wat beter.
En nog een puntje, wacht totdat 't lampje van de diskdrive van de RM1x uit is voordat je de diskette er uit trekt. Een Windows PC heeft daar nooit zo veel problemen mee, maar de RM1x kan daardoor heeeeeel moeilijk gaan doen.

damn....die diskdrive van dat ding is echt te brak....:( :D

Back