Portable battery powered preamp!

Het grapje van de Big Muff was iets waar ikzelf erg om moest lachen...maar nu weer ff serieus..

Ik vond dit schema ergens:

Het is een API microfoon preamp schema. API zullen jullie wel kennen, maar voor diegene die het niet kennen: API is niet mis! Vergelijkbaar met Neve, Neumann, SSL en dergelijke.

Ik weet niet of er onderdelen inzitten die moeilijk te krijgen zijn, maar het ziet er niet ingewikkeld uit om zelf te bouwen. Zitten 2 mooie input en output trafo's in. Die zijn misschien niet makkelijk te vinden..maarja.

Succes iig...

Attachments

• api_312.jpg
    api_312.jpg
    29,2 KB · Bekeken: 92
Laten we niet afdwalen naar hele dure pre amps waar je geen ZAK aan hebt met de MIC die Alexander gebruikt.

Onder het mom van "Ja, laten we een buiten opname gaan doen en we sjouwen een SSL even mee" :)
Overigens zuipen die pre amps hierboven wel wat stroom. geen penlite oplossing dus.

Origineel geplaatst door Mostatic
Overigens zuipen die pre amps hierboven wel wat stroom. geen penlite oplossing dus.

Da's waar, daar had ik ff niet aan gedacht.

Na het weekend ga ik mijn onderdelen kopen en beginnen...

..maar om heel eerlijk te zijn kan ik in de thread door de bomen het bos niet meer zien. Eigenlijk worden alle links weer meteen tegengesproken en weet ik nu dus niet aan welke preamp ik moet gaan beginnen!

Ik heb alle links doorgenomen en kan geen keuze meer maken. Zou iemand me aub een link kunnen geven die OK is en doet wat íe moet doen, bedankt!

ps.. Mostatic, heb jij geen link, je weet er namelijk wel veel over te vermelden en (no offence) dit schept bij mij het idee dat je er ervaring mee hebt!

Bedankt en allemaal alvast een vlammend 2006!

Origineel geplaatst door Alexander
Ik heb alle links doorgenomen en kan geen keuze meer maken. Zou iemand me aub een link kunnen geven die OK is en doet wat íe moet doen, bedankt!
Een link heb ik helaas niet.
Wel een lijstje met aandachtspunten:
- Vanwege flexibiliteit en uitbreidin gin de toekomt; maak er een gebalanceerde preamp van, tenzij je daar géén schema's van krijgen kunt.
- Doe er een regelbare gain op.
- Probeer maximaal 50 to 60 dB gain te krijgen.
- Probeer met een zo laag mogelijk voltage te werken; 1 * 9 Volt zou voldoende moeten zijn.
- Laat phantoom voeding achterwege, er zijn (enkele) goede mics die op batterij spanning werken.

Origineel geplaatst door Alexander
ps.. Mostatic, heb jij geen link, je weet er namelijk wel veel over te vermelden en (no offence) dit schept bij mij het idee dat je er ervaring mee hebt!

Dank je! Twiki heeft meer verstand van electronica dan ik!
Volg de link die Twiki geeft, hij weet waar het over gaat, ik heb meer verstand van geluidstechnische zaken.

suc6

Back