eindelijk een synth gekockt maar een essentiele vraag help :) i.n.v met stekker AC/AC

DTmaster

Ingeburgerd
eindelijk een synth gekockt maar een essentiele vraag help :) i.n.v met stekker AC/AC

Hallo

ik heb vandaag de Korg TR 61 gekocht ... maar nu heb ik wel zo'n rare stekker gekregen dat ik die niet aan kan sluiten op de stekkerdoos en ook niet op de muur ... ( ze hadden dat eigenlijk even moet zeggen maar ja ... hoe weten zei dat dit me eerste synth is ) ,,, nou mensen zeiden "je moet een contrastekker hebben :) nou het is deze

Korg AC/AC power supply

KA169E

Model : Ts7A-9-3000-3
pri 230 v - 50 Hz 155 Ma
Sec 9v - 3000 Ma

nou de stekker zie er als volgt uit ( in de link staat alleen AC dus mischien is het hem niet maar die 2 pinnen zien er hetzelfde uit alleen ik zie geen derde en die heb ik wel ===> http://www.ssc-medical.com/images/nz_ac_adapter.jpg

Alvast bedankt

En waar heb je dit stuk nieuwe Korg aangeschaft precies? Het lijkt er volgens mij op dat ze je een buitenlands adapterdinges hebben meegegeven :stupid Ik ben geen expert, maar het plaatje uit de link lijkt erop..... Of ik zit helemaal verkeerd dat kan ook...... Moet toch niet zo moeilijk zijn om een adapter erbij te doen die gewoon in NL gebruikt kan worden??! (ik haat adapters, zou Gargamel zeggen)

230V 50Hz hebben we hier ook dus dat moet geen probleem zijn.
De stekker ziet eruit als het Japans/Amerikaanse model en aangezien ze in Amerika 110 Volt 60Hz hebben zal het een japanse adapter zijn. Je hoeft dus alleen een geaarde (dus 3 i.p.v. 2 pins) verloopplug te hebben (anwb of zo).

-edit Ik zit ff te googelen en zie dat de combinatie van Amerikaanse plug met 50Hz 230V redelijk uniek is voor de Nederlandse Antillen, Niger, Laos en Jemen. link

Laatst gewijzigd:
Ziet die stekker er toevallig uit als op onderstaand plaatje? Dan is het een Engelse stekker. In dat geval heb je een adapterstukje nodig om 'm hier in Nederland in het stopcontact te kunnen steken. Zo'n adapterstukje kun je bij electro(nica)-zaken kopen.

Attachments

• wa7.jpg
    wa7.jpg
    4,3 KB · Bekeken: 90
of....

of....

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ziet die stekker er toevallig uit als op onderstaand plaatje? Dan is het een Engelse stekker. In dat geval heb je een adapterstukje nodig om 'm hier in Nederland in het stopcontact te kunnen steken. Zo'n adapterstukje kun je bij electro(nica)-zaken kopen.

Stakker er af halen en normale randgeaarde stekker er aan zetten
bruin=fase
blauw=nul
groen/geel=aarde

rob:)

yep hij doet het .. lache ding heb nu 3 uur achter elkaar gespeeld pffffff :) die Korg TR 61 is echt GENIAAL ...

1 toetsen veeeeeeeeeel beterzzz dan de Le 61

2 sounds .... TEVEEL

3 GEWOON GOED :)

:confused: Vind 't een beetje raar dat je geen goede, "normale" stekker krijgt als je een nieuwe synth koopt.. Erg slordig van de winkel!

Origineel geplaatst door DTmaster
en ik heb hem bij feedback gekocht
Teruggaan en een goeie vragen!

aangezien ik 3,00 euro betaal voor die stekker en 6,50 voor een treinkaartje doen we dat maar niet ./... masr het is ook niet meer nodig ... echt tof ding die TR 61 .... zeer realistishe geluiden .... wat vinden jullie er van

Wat vreselijk belachlijk allemaal.
Ik zou hard gaan zijken bij Feedback en al het gespendeerde geld terugvragen.
Je hoort gewoon een normale stekker te krijgen.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze gewoon verplicht zijn om je in zoverre te helpen dat je niet zelf extra geld moet uitgeven aan een converter en dergelijke...
"$%$&% Feedback"!

Origineel geplaatst door gremlin23
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze gewoon verplicht zijn om je in zoverre te helpen dat je niet zelf extra geld moet uitgeven aan een converter en dergelijke...
"$%$&% Feedback"!

Raar ja.
Inderdaad zijn ze verplicht evenals het leveren van een nederlandse handleiding als het hier verkocht wordt.

Niks @#@$#%@# feedback.. Ik weet zeker dat als je erheen gaat of ze belt en netjes de situatie uitlegt dat je absoluut OF een converter krijgt, OF een ander apparaat met een goeie stekker. Zullen ze vast niet bewust gedaan hebben..

Ik snap ook heel eerlijk gezegd niet waarom topicstarter dat niet meteen heeft gedaan.. Als ik een hoop geld uitgeef voor iets nieuws dan wil ik dat het ook als nieuw is! MET een goeie stekker... En er kan altijd iets misgaan, maar dan ga je terug naar de winkel en laat je je daar verder helpen. Raar topic.

Als ik in een winkel een beschimmeld brood koop, ga ik toch ook niet op een forum vragen hoe ik die schimmel er het beste af kan krabben? Nee dan ga je terug en ga je niet weg voor je een goed brood krijgt!

Met alle respect hoor, ieder zijn eigen ding enzo, maargoed... Bedoel er niks mee, maar ik snap het niet iig..

Origineel geplaatst door Ethereal
Als ik in een winkel een beschimmeld brood koop, ga ik toch ook niet op een forum vragen hoe ik die schimmel er het beste af kan krabben? Nee dan ga je terug en ga je niet weg voor je een goed brood krijgt!

Met alle respect hoor, ieder zijn eigen ding enzo, maargoed... Bedoel er niks mee, maar ik snap het niet iig.. [/B]

Inderdaad feedback doet meestal niet moeilijk over omruilen of als iets kapot is etc.
De andere kant van het verhaal is dat ze niet altijd even goed opletten.
(Om maar te zwijgen over het gevoel dat je soms krijgt dat je hun shop wordt uitgekeken in bepaalde vestigingen van feedback. Sommigen hebben daar echt een cursus klant vriendelijkheid nodig maar das een ander verhaal)

misschien passen ze bij feedback wel de agressieve verkoop methode toe...... :r

vind het ook geen fijne zaak iig , en dit ligt grotendeels aan de verkopers . en ik ben zo te horen niet de enige . onze bassist koopt zefs alleen nog maar spul wat ze bij feedback niet hebben :D totale boycot .

ach , het is tenslotte maar een muzieksupermarkt soms hebben ze best leuke aanbiedingen , net als de aldi .
maar iets vragen doe ik voortaan wel hier op het forum .

Inderdaad had ik van te voren dat moeten bedenken maar ik was zo bezig met welke synth het werd (het is ook me eerste) dat die stekker me passeerde.... :( maar ja zoals ik al zei ... ik kan wel naar feedback gaan en dan is alles ook OK maar tjsa ik ben er goedkoper meer uit 3,00 euro uit te geven voor een nieuwe stekker :) .... dus tsja daar leren we weer van :) en feedback is een super zaak dus had niet anders verwacht dat ik een goeie zou krijgen maar ik woon er te ver van af

Back