Ik ben niet op de hoogte van de kwaliteit van de Creative dingen, in mijn ogen is dat nog steeds spul voor gamers en zo. Maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk.
Je kan een dedicated midi interface aanschaffen. Zelfs als dat niet helpt dan kan je die altijd nog voor andere midi apparatuur gebruiken, dus een investering voor de toekomst. Voor de kosten moet je het niet laten.
Maar ik heb toch echt het vermoeden dat je probleem bij je Virus ligt. Zoals je misschien gelezen hebt zijn er ook nog mensen die problemen hebben als ze 'm via midi gebruiken. Maar ik geloof dat dat meer over clicks en pops en een onregelmatige arp ging, dan over midi vertraging. Ik heb als ik 'm via USB gebruik nog wel eens dat ie 'achter' gaat lopen, soms tot wel een paar seconden. Heel vaag, en soms moet ik zelfs de TI resetten om 'm weer in sync te krijgen.
Maar wat is nou precies je probleem? Je bent niet echt duidelijk, je zegt alleen maar dat je het vermoeden hebt dat ie het midi verkeer niet aan zou kunnen. Heb je andere midi apparatuur? Zo ja heb je al gekeken of je daar ook problemen mee hebt? Wat voor midi stuur je naar je Virus? Alleen simpele noten of ook veel controllers? Hoeveel kanalen gebruik je tegelijkertijd? Ook problemen als je maar 1 kanaal aanstuurt? Zelfs al zou je 16 kanalen + controllers gebruiken dan zou een beetje midi interface hier geen problemen mee moeten hebben. Mijn midisport 2x2 iig niet.
Vwb Virus via usb:
- losse USB2 controller geprobeerd?
- USB legacy support in de BIOS uitgezet?
- nieuwste software? (duh)
- gebruik je een sequencer die ondersteund wordt? (dus bv geen SX2)
edit: cool

dit was m'n 303'ste post