Allen & Heath MixWizard modificaties

G

Guest

Guest
Hejah allen,

Sinds een dag of twee ben ik in het bezit van een MixWizard 16:2 (versie 1 dus zonder galmpie), mooi beestje, 4 pre-fader auxes, 2 sweeping mids, prima klank, niet te groot, perfect. Er zitten echter wat modificaties op.

Ten eerste zit er een 'brug' op met acht switches (dus 1 switch per 2 kanalen), die volgens de oude eigenaar iets te maken hebben met de inserts, dat ze dan ook direct outputs worden - helaas klopt dat niet, maar het heeft er waarschijnlijk mee te maken, in ieder geval wilde de oude eigenaar 'extra' uitgangen. Heeft iemand een idee wat dit is????

Ten tweede zitten er twee extra XLR outs op plus een draaiknop op de voorkant, waarmee ik nog een extra L/R uitgang heb. Is leuk, maar ik heb liever twee XLR aansluitingen voor aux 1 en 2 (liefst ook 3 en 4) zodat ik geen extra verlooppluggen meer nodig heb als ik een snake aansluit. Wie o wie zou dat kunnen? Ik durf niet zo goed mijn soldeerbout te zetten in dit mooie beestje (hmm ja, misschien wel, maar dan zet ik er wel zelf nog twee extra XLR's in ook).

Ciao,
Baloe

ja, die allen&heath tech service is erg relaxed.. ik mailde ooit eens naar engeland en die gaf me dan weer het mailadres van t bedrijf dat het in nederland doet..

erg aardig en behulpzaam. ze hebben zelfs nog eens schemaatjes van een onderhand antieke mixer voor me ingescanned en me voorzien van raad over hoe ik die mixer kon voorzien van extra outputs op ieder kanaal.. das toch netjes. :)

Re: Allen & Heath MixWizard modificaties

Dan modicifeer je je snake toch......lijkt me een makkelijkere ingreep in ieder geval.

Auxen zijn volgens mij gewoon altijd op TRS en ik zie overal het gebruik van TRS -> XLR verlopen of omgesoldeerde snakes/stageblocks.

Origineel geplaatst door Baloe
Hejah allen,

Sinds een dag of twee ben ik in het bezit van een MixWizard 16:2 (versie 1 dus zonder galmpie), mooi beestje, 4 pre-fader auxes, 2 sweeping mids, prima klank, niet te groot, perfect. Er zitten echter wat modificaties op.

Ten eerste zit er een 'brug' op met acht switches (dus 1 switch per 2 kanalen), die volgens de oude eigenaar iets te maken hebben met de inserts, dat ze dan ook direct outputs worden - helaas klopt dat niet, maar het heeft er waarschijnlijk mee te maken, in ieder geval wilde de oude eigenaar 'extra' uitgangen. Heeft iemand een idee wat dit is????

Ten tweede zitten er twee extra XLR outs op plus een draaiknop op de voorkant, waarmee ik nog een extra L/R uitgang heb. Is leuk, maar ik heb liever twee XLR aansluitingen voor aux 1 en 2 (liefst ook 3 en 4) zodat ik geen extra verlooppluggen meer nodig heb als ik een snake aansluit. Wie o wie zou dat kunnen? Ik durf niet zo goed mijn soldeerbout te zetten in dit mooie beestje (hmm ja, misschien wel, maar dan zet ik er wel zelf nog twee extra XLR's in ook).

Ciao,
Baloe

Jah, ik had al A&H gemaild, heb ondertussen reply. Maar dat kan wel een duur grapje worden, dat is wel nadeling. Dan soldeer ik liever die XLR's op de plek waar ik het zelf wil, dan kost het niets. Maar ik had wel snel reply van ze, geweldig!

Sale ken ik wel, die lui herkennen me ook wel. Ze zijn te duur om nieuw bij te kopen, prima voor verhuur en service.

Mijn snake ombouwen zal moeilijk gaan want ik heb er geen, ik leen altijd een snake of die ligt al in de zaal, en snakes hebben altijd alleen XLR aansluitingen. Auxen zijn niet altijd TRS hoor, grotere tafels hebben vaak XLR, en dat is wel zo prettig. Ik heb ook wel verloopjes jack-XLR, maar hej, als er toch al netjes ingebouwde zitten, dan kan ik ze maar beter gaan gebruiken!

Danks!
Baloew

Back