Uit welk apparaat komt dit.

DRe

SSM spacestation
Kunnen jullie raden uit welk instrument dit komt. 8)

Attachments

• miller1.mp3
    852,3 KB · Bekeken: 108
Uit een piano:eureka:

Origineel geplaatst door consequence
Uit een piano:eureka:

Een piano met pitch bend?

(zou moeten kunnen, krijg je zo'n grote arm aan de zijkant zoals aan een gokkast ;)).

En er zit ook een soort portamento in .. dat wordt ook op een zwaar aangepaste piano wat moeilijk.

Origineel geplaatst door razmatazz
Piano aangestuurt via een midi gitaar
bravo
Bijna goed, het is de Yamaha ez ag midi gitaar met piano geluid. en waarvoor ik dit mailtje heb gezet even een review
Het geluid is redelijk maar erg veel ruis jammer genoeg. Het rare is dat hij ook NIET goed de midi aanstuurt tenminste alleen de onderste rij van de toets.(onderte E snaar)maar dat is misschien normaal. ook vind ik de toets te klein deze had 14 trets moeten zijn inplaats van 12. De aanslag en de respons zijn erg lekker, en naar een uurtje klooien nog geen pijn aan de vingers. overige geluiden zijn matig en sommige slecht
pro een 4
amateur 7

Laatst gewijzigd:
even een opdate van nog een filetje

Ik moet wel zeggen dat het er wel plastic uitziet zo'n gitaar. maar wel erg leuk en klinkt ook best goed waarschijnlijk ook door dat je een andere techniek gebruikt als een echte piano of keyboard.
Hij is ook ideaal voor kinderen om te leren. Al moeten ze niet gaan meppen met zo'n ding, ik denk dat hij snel breekt.

Nu voel ik me eindelijk een een rock-star. 8)

maar de natte onderbroekjes hoef ik niet :D

Attachments

• 1004.mp3
    697,2 KB · Bekeken: 107
Ik vind het wel interresant, een slidende piano, je krijgt er toch meer expressie door,al klinkt het natuurlijk wat onnatuurlijk.
? Wat bedoel je met sliden, het is een druk knop gitaar. ?

Ik ben toch benieuwd wat voor MIDI data dit ding naar buiten stuurt. Als het naast note, velocity en pitchbend ook portamento en andere parameters kan uitsturen is dit in combinatie met een JX-8P best wel gaaf te gebruiken, en stoer natuurlijk, 8o) .

Origineel geplaatst door Yoonchi
Ik ben toch benieuwd wat voor MIDI data dit ding naar buiten stuurt. Als het naast note, velocity en pitchbend ook portamento en andere parameters kan uitsturen is dit in combinatie met een JX-8P best wel gaaf te gebruiken, en stoer natuurlijk, 8o) .
tja de midi, volgens mij gaat er iets fout bij mijn midi overdracht. bij mij zend hij maar een rij uit waardoor ik het niet kan gebruiken. als dit goed was geweest was het een pracht ding maar helaas het gaat niet gesmeerd. Dat is echt een droom om hem op mijn DX-7 te zetten. Ik heb net al een paar treads gelezen waar mensen graag zouden willen funken, slide, en pitchen, staddy glissen, pingen, enz. en afdempen maar dat gaat helaas niet. slag gitaar is ook niet echt mooi. ik heb het nou eigenlijk over de dingen die je echt zou kunnen gebruiken in een nummer en niet een geintje, en dat valt dan gewoon af, maar ik zal de komende week wel meer voorbeelden hier zetten wat echt leuk is en bruikbaar. (Ik kan niet voor iedereen spreken dus het slaat op wat ik representatief vind). wat wel mooi klinkt om niet al te negatief over tekomen is plukken en voelt gewoon echt goed aan en niet speelgoedachtig.
alles nog op een rijdje

Negatief
Ruist teveel,
Slechte midi,
Slechte geluiden ongeveer 70%,
Geen tremlo,
Op drukken van een snaar,
Meer als 32 maat aanslaan gaat hij stotttttteren,
Maar bperkt sliden,
Niet funken, (of hoe dat ook mag heten)
Plastic.

positief
30% mooien geluiden,
Makkelijk om te spelen,
Leuk effekt klinkt of je het erg goed kan,
Nooit meer stemmen,
6 octaven naar boven en naar beneden klinken goed,
Drop d tune, (rage against the machine)
Auto capo,
Legato noten spelen
De beste leer gitaar ooit. (maar daar heb ik niets aan)

Attachments

• ez-ag-lg.jpg
    ez-ag-lg.jpg
    12,3 KB · Bekeken: 101
Laatst gewijzigd:
ik gok toch nog steeds op een kazoo..

of een walibi door de melodyne..

en de beste leergitaar is volgens mij nog steeds een gewone gitaar..

Coole jengelaar

Coole jengelaar

Ik heb nog eens de MIDI chart van de EZ-EG nagelezen.
Portamento staat ook bij de CC parameters die het ding zend, jammer dat het geen expression doet. Terzijde, dit is een electrische gitaar versie. De handleiding is te vinden op: Yamaha EZ-EG Manuals

Piano aangestuurt via een midi gitaar

Ik neig ertoe hier een Hammerklavier in te horen.
Zoals in "amadeus, amadeus" maar dan anders.

Uw betovergrootweter,
ISPdeRuiter

Even een bass uitproberen *D

even slappen met die oren

klinkt het goed redelijk of niet tegebruiken

Attachments

• 1007.mp3
    92,9 KB · Bekeken: 114
yamaha az-eg

yamaha az-eg

nu met een effect

Attachments