Alesis Micron vraagje

Bob1991

Ouwe rot
Eerst zou ik gaan sparen (Ben op 2/3 van het bedrag :P) voor een JP8080 edit: en ik denk dat ik dat ook doe :P

Dus ik kwam op de Micron uit, wat ook geen verkeerde synth is, omdat je hij na een tijdje toch minder gaat vervelen dan de JP denk ik.. Het programmeren lijkt me kut, maar daarom zou ik er dan ook een een BCR2000 bijkopen.. Kan je hem ook via de PC programmeren?

Maar mijn vraag is nu of er ook een beetje goede (super)saw geluiden uit te krijgen zijn, en mooie pads, en is de arpeggiator programmeerbaar?

Verder zou ik ook graag nog wat demo's horen, op hun site staat er maar 1

Laatst gewijzigd:
Inderdaad, maar die is een stuk duurder ;) , en verder is het vrijwel hetzelfde, toch?

(En op de ION zitten ook vrij weinig knoppen, dus een controller/programmer is dan nog veel handiger :) )

ik weet niet of ze via de computer te editen zijn, maar een 2e hands ion is toch ook niet zo duur meer ? je ziet ze al vanaf 450 euro met een beetje geluk.
ik wil zeker niet zeggen dat de micron een kutding is, integendeel. maar denk goed na voordat je er eentje koopt.
ik heb zelf een aantal keer met de micron gespeeld en vond de bediening heel onhandig, de ion is een heel ander verhaal. heb je ze alletwee al geprobeerd ? dat zou ik echt aanraden. en vooral een beetje tweaken, lekker parameters veranderen enzo, dat weet je het snel genoeg.

succes :)

Re: Alesis Micron vraagje

Origineel geplaatst door DJBob
Dus ik kwam op de Micron uit, wat ook geen verkeerde synth is, omdat je hij na een tijdje toch minder gaat vervelen dan de JP denk ik.. Het programmeren lijkt me kut, maar daarom zou ik er dan ook een een BCR2000 bijkopen.. Kan je hem ook via de PC programmeren?
Er zijn door gebruikers editors geschreven, maar ik weet niet wat je er van kan verwachten.

Maar mijn vraag is nu of er ook een beetje goede (super)saw geluiden uit te krijgen zijn, en mooie pads, en is de arpeggiator programmeerbaar?
De arpeggiator zuigt; de Micron vangt dit op door z'n stepsequencer. Supersaws kun je vergeten (en ik heb het geprobeerd).

Ik kan je maar 1 advies geven: spaar in vredesnaam door voor een Virus B of Virus Classic (zelfde ding, mooier uiterlijk). Aan de Micron ga je je binnen de korste keren rot ergeren. Dit als eigenaar van een Ion, Virus C, en nog wat VA-spul.

Dus als ik dan toch voor een Ion of Micron zou gaan, is de Ion toch een veel betere keus?

Verder weet ik niet waar je Ions voor €450 ziet, zie ze voor minimaal €600..

ik zeg van wel. maar dat is heel persoonlijk, dit is mijn mening. probeer het uit, zou ik zeggen. maar klamp je niet vast aan de ion of micron, probeer ook eens een acces virus, zoals yoozer al zei.

Virus B is inderdaad ook wel mooi. Maar heel vaal zie je ze toch voor €700.. En m'n max budget is toch wel zo'n €500..
Ik ben namelijk nog maar 14, dus het hoeft niet een Virus C of Triton te zijn ofzo :{

14? Jemig :). Toen ik 14 was had ik al een Juno-60 gehad :).

Overigens hoeft een Virus niet voor 700 weg te gaan: er staat een B op Marktplaats voor 595.

Maarreh... waarom ben je dan niet met software bezig? Da's veel aantrekkelijker in vergelijk wat je met hardware kan, eerlijk waar. Zeker in vergelijk met een Micron, een beetje VST plugin in combinatie met controllerkeyboard, geluidskaart en knoppenbak zoals die BCR is dan veel meer van nut.

Tja.. daar hebben we weer de hard/soft discussie.. Ik ben nu alleen maar met software bezig. Als hardware slecht is, waarom komen er dan nog steeds nieuwe synths uit :P

Hardware geef ik toch de voorkeur aan omdat je toch meer het gevoel is dat het "echt" is zeg maar, je kan er aan draaien :P

Maar dat kan met een VST + BCR inderdaad ook. Dus zo 1 zou dan afvallen. Maar als je op een (legale) manier aan VST's wilt komen ben je toch ook wel minstens een euro of 150 per goede vst kwijt.. Maar de micron valt dus een beetje af, omdat je met een VST en een BCR ook al zover komt :P

Tja.. daar hebben we weer de hard/soft discussie.. Ik ben nu alleen maar met software bezig. Als hardware slecht is, waarom komen er dan nog steeds nieuwe synths uit :P
Voor mensen met een grotere beurs en misplaatste nostalgie-gevoelens ;).

Ik ben nu 27. 10 jaar geleden waren vrienden van me met Fasttracker bezig terwijl ik nog steeds met synthesizers aan 't zeulen was (Yamaha SY-35 als ik 't goed heb). Die kregen er sneller resultaat uit, al moesten ze wel van mij samplen omdat de basis van mij beter was. Maar een sequencer? Die zat er niet in bij mij. Goed, ik had eens een workstation gehad (JW-50) en daarvoor een keyboard (PSR-500) en daarvan was de JW-50 sequencer alleen maar leuk omdat 't scherm groot genoeg was.

Maar als je op een (legale) manier aan VST's wilt komen ben je toch ook wel minstens een euro of 150 per goede vst kwijt.. Maar de micron valt dus een beetje af, omdat je met een VST en een BCR ook al zover komt :P
De Micron valt af omdat jij al software gewend bent; de snelheid van werken en de compleetheid van een omgeving zoals Reason of FL Studio. Als je dan een Micron pakt wordt je opeens teruggeslingerd. Ja - je kunt de bediening zodanig aanleren dat je heel snel geluiden kan bewerken, maar een Micron komt me toch meer over als een soort Micromoog; compact, veel vintage presets, leuk voor livewerk dankzij de controllers, etc.

Ok.. Dan kan er denk ik wel een slotje op deze thread.

Dan wordt het toch een JP, of als ik er 1 voor een mooie prijs tegen kom een (Super)nova , die klinkt ook mooi

Wauxar is gepmd, dus hopelijk lukt het (Dat ik mn vader overhaal om wat mee te betalen, en dat hij nog niet verkocht is :koffie: )

(Dat ik mn vader overhaal om wat mee te betalen, en dat hij nog niet verkocht is :koffie: )
Tot m'n 19e heb ik m'n ouders altijd ge/misbruikt als rentevrije bank ;).

Wauxar is al een paar dagen hier niet geweest, hopelijk is hij nog niet verkocht..

Er zit een flightcase bij zie ik.. Betekend dat dat hij live gebruikt is?

Zou best kunnen. Hoeft niet perse.

Maar dan nog, hij zit niet voor niets in een flightcase gemonteerd, dat is juist voor de veiligheid. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ket kras-plasticje op het beeldscherm zit. Het is juist een teken van iemand die er zuinig op geweest ;)

Maargoed, het zijn jouw centen, jouw beslissing.

Cheers.
J.

Back