nog maar 1tje... Uplifting Trance

stevy

Ouwe rot
maar weer nog eens een track posten, tracks rijzen de pan uit op dit moment bij me.

link: http://www.djstevy.net.tc

zelfde site, 2 oudere zijn verwijdert.

Het gaat vooral om verbetering :). Gene die de andere 2 oude tracks hebben gehoord zou ik graag horen of die verbetering vinden of niet.

Ik vind intro nog beetje te langdradig, gaa k denk nog ff verandere.

thanks voor alle kritiek en meningen!

*hmm mp3 lijkt wat te haperen omdat ie 10 mb streamt... als je thuis trage verbinding hebt of als de host traag is hapert ie... meld dat dan even, zou ik andere link kunnen maken.

bedankt!

:( Na ja , ik klik op play en wacht......wacht.........:Z
Zou maar ergens anders hosten want die shit werk gewoon slecht.

greetz

Ik heb je een flinke visitor-boost gegeven en ook een aantal minuten gewacht, maar het mag niet baten. Die track krijg ik dus niet te horen :)

Wat is er toch gebeurd met de save-as tracks. Al die wannabee flash players van tegenwoordig ;)

Hij is veelstelangdradig. Die string komt er haast vanaf het begin in en blijft het hele nummer doorspelen tot aan het einde. De opbouw die je normaal aan het begin van een trance-nummer hoort, is afwezig. Het is een lange loop van 1:50, dan komt er een kort breakje waarin er te weinig spanning opgebouwd wordt waarna het loopje weer al is het maar heel kort verder gaat, weer kort breakje, en weer verder met hetzelfde loopje. Ik zou proberen wat te spelen met het geluiden weglaten-principe, zoals de hihats een aantal maten niet en dan weer wel, de bassline een aantal maten niet dan weer wel. etc. Het is nu veelstelang teveel van het zelfde.

Verder is het accordeon-achtige geluidje leuk gevonden en kan iets aparts geven, maar dit heeft op dit moment nog te weinig energie en zorgt daardoor ervoor dat de break een beetje sloom overkomt; een beetje minder reverb op dat accordeongeluidje mag overigens, deze komt me nogal General Midi achtig over ;)
Na de break gaat hetzelfde loopje dat we al 4:30 hebben gehoord weer verder, tja.

Ik denk dat je doelt op de oudere Fire&Ice-achtige sound, waarin ze een centrale melodie door het hele nummer laten lopen. Edoch komt de melodie in hun nummers ook pas erin richting de hoofd-break en niet vanaf het begin.
Ik zou er veeeel meer variatie in proberen te proberen... En hier en daar wat geluiden erdoor heen jagen die niks met de melodie te maken hebben maar gewoon ansich al lekker klinken; en dan niet hele maten lang, maar gewoon zo tussendoor een keer.
Verder ook nog eens naar de beat/bassline combo kijken. Ik luister het op koptelefoons dus ik ga geen oordeel vellen over het geluidstechnische geberuen, alleen als ze overduidelijk zijn [zoals de reverb op het accordeon-dingetje]. Maar bijv een beetje spelen met de cutoff van de bassline zou niet slecht zijn. Misschien een dubbele bassline [ander instrument] zou ook wat meer spanning in de bassline kunnen krijgen; ik noem maar wat...

Hm, als ik zo m'n verhaal teruglees kom ik volgens nogal negatief over, maar zo bedoel ik het niet :)
Maar ik ben gewoon enorm kritisch wat betreft trance-muziek, ik draai en maak het al jaren, en ik durf te zeggen dat m'n referentiekader enorm is wat betreft deze muziekstijl.
Ondanks dat alles vind ik dit wel een van de betere trance-trackies die ik op het synthforum heb gehoord, puur omdat ie niet zo commercieel klinkt :)
Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat ik je niet ontmoedigd heb ofzo, haha... Succes!!!

bedankt man! na een nachtje erover te hebben geslapen en ik hem nog een keer luister vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Ik ga dat hele intro is helemaal veranderen, ga ik vandaag aan werken. In ieder geval om veel meer variatie erin te krijgen. Wat korter mag ie mss ook wel, nu 8 minuten, voor een track met dergelijke variatie moet dat echt korter. Vandaag weer is niks te doen, dus ga kijken of ik dat ff helemaal ken veranderen.

thanks!

overigens, tis eerder aanmoedigen dan ontmoedigen ;) *D

Laatst gewijzigd:
Klinkt zeker niet slecht, maar mag nog wel iets voller.

Wat voor gear heb je gebruikt?

Klinkt nie slecht! Als je nog maar net bezig bent vind ik dit wel knap,succes.

Wat voor gear gebruik je eigelijk?

Back