[track] kisa - lose control

jostiii

Patch Slet
Okee.

Hier is versie 2 van dezelfde track die ik vannacht om 2:30 heb gepost. Het was een zeer leerzame experience: nooit iets online pleuren of publiceren als je het alleen op je koptelefoon hebt gehoord. Man o man wat was versie 1 een bagger. De gelayerde kicks gaven dubbele kliks en het pompte niet lekker naar mijn smaak. Dus dat is gefixt. Ook glitches bij de highpassfilter sweeps op de vocalparts zijn in deze take verholpen.

Afijn: komtie nog een keer.

Kisa - Lose Control (FS Mix) v2

Comments welkom.

J.

Laatst gewijzigd:
Ik moest er even inkomen maar best chill track:dj:
Alleen ik moest de bass echt bijna op nul zetten want m,n headphones knalden zowat van m,n kop:(
Bass mag wat mij betreft echt minder!
Masteren is ook een vak apart, weet hoe lastig het is.
Ik neem er maar genoegen mee dat als het bij mij gooed klint het bij de rest ook zo zal zijn:D
Wat zegt die dude nou eigenlijk in die sample:confused:

Thanks voor de feedback!

Echte mega-sub bass valt wel mee hoor. Ik denk dat het een beetje overloaded is in de low-mid. Het is ook wel een heel erg monotoon en penetrant baslijntje geworden. En in de kick-loze parts gaat hij nog een tandje harder *uche*. Maar je hebt denk ik wel gelijk. Tandje minder had misschien ook wel nice geweest.

De dude zegt overigens "Here's your knight in shining armour", maar het is zodanig gefucked-upt dat je alleen de woorden 'shining armour' nog goed kunt horen. Ik had zoiets van "boeiend, het klinkt wel groovy, dus we laten het zo" :)

Ik heb trouwens geen idee in welke stijlcategorie dit nummertje thuishoort. "monotone elektro club" ofzo? :)

Cheers.
Joost

hoi,
vind het wel een tof nummer :)
maar hoe heet het nummer waar je die samples hebt uitgehaald, ik heb de cd ergens en ben nu hard mijn hersenen aan het pijnigen dewelke het is maar kan er niet opkomen. de eerste komt zo op 2:05 en dan komt er ook nog zo een vrouwenstem bij (try not to loose control ...) zucht ik kom er niet op...

Lekkere track!

Weinig op aan te merken. Het arp/sync achtige geluidje dat op 1:02 erbij komt is mij net iets te kort en niet dik genoeg. Is dat per ongeluk een patch met arp? (uit je TI?) Ik zou die arp uitzetten en zelf de noten tekenen, en dan de noten net even wat langer (echt maar een klein beetje). Nu kapt ie af en toe te kort af.

Leuke track. Met mooi gekozen instrumenten. :okdan:

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat als het rustig wordt het volume van de instrumenten harder worden. Meer is er niet te klagen.

lekker !

lekker !

:) jaaa.... lekker hoor!

vind dit zeker goed !
Heb het niet op een koptelefoon geluisterd, maar direct op mn hifi, lekker hard.. klinkt daar erg lekker, vooral de bass!

Iets meer afwisseling in de bass & kick qua ritme was misschien iets spannender geweest, een fill in, of een variatie hier en daar maakt'm helemaal af denk ik... Nu is het bijna heel de track dezelfde loop... maar voor de rest prima te doen hier!

Thanks iedereen,

Dat het geluid harder wordt bij het ontbreken van de kick komt eigenlijk door de te sterk afgestelde limiter. Sowieso als de kick erin komt is het volume verschil tusen de geamplificeerde baslijn en de gecomprimeerde baslijn tegroot en dat verstoort de balans een beetje teveel. Ik moet sowieso nog wat meer werken aan mijn mixkwaliteiten. Ik leun momenteel eigenlijk nog te veel op compressoren en limiters dan dat ik echt met eq's de mixbalans goed maak.

Aan diegene die wil weten welke track de outtakes van zijn genomen: Hooverphonic - Plus Profond, afkomstig van het album A New Stereophonic Sound Spectacular. Dit album was het debuut van Hooverphonic (destijds nog Hoover hetend) met vocals van Liesje Sardonius. Zij werd later vervangen door Geike die een iets meer nasale stem heeft. Liesje heeft wat meer breath in haar stemgeluid en vind ik aangenamer om naar te luisteren.

Over de arp: is inderdaad een arp patch uit de Nord Rack. Ik vond het juist wel iets groovy hebben dat de arp niet elke keer correct eindigt en vond het bijdragen aan de gortigheid van de track. Sowieso hou ik wel van wat meer "rammelende" trackjes :D. Ik ben ook groot Spinvis fan ;).

Merry Xmas iedereen!

Groet,
Joost

klinkt lekker, alleen die madamstem die er 4:00 inkomt vind ik er niet zo geslaagd inkomen.

Klinkt wel groovy.
Wat me opvalt is dat de compressie over de kick zo clean lijkt. En daarbij de bas teveel in laag doordreunt. Krijg je meer zo'n box kick idee.
Qua mix zou je naar de balans kunnen kijken, de geluiden staan nog teveel loos volgens mij.

Back