Keyboard + midicontroller

Frank H

Trance around the world
Hello,

Ik gebruik nu voor Cubase een vrij oud keyboard van Keytek met 76 gewogen toetsen, die is aangesloten via de gameport van m'n geluidskaart. Er zit echter geen pitch- en modulationwheel op en ook zou ik graag wat draaiknopjes hebben voor dingen als cutoff, res en dergelijke.
Als ik nu bijvoorbeeld een kleine USB midicontroller erbij koop zoals de Emu Xboard 25 of ESI Keycontrol 25 kan ik dan de wheels en knoppen die daarop zitten gebruiken terwijl ik op m'n 'grote' keyboard speel?
Heb overigens al diverse searches gedaar maar op deze (simpele) vraag nog geen duidelijk antwoord gevonden :)

bvd.

Origineel geplaatst door rvooh
het antwoord is "JA"

Bedankt voor de uitleg :o:
Werkt dat gewoon meteen al of moet ik ze met elkaar verbinden via midi-thru?

Heel simpel.

Gewoon 2 midi tracks creëeren.
Beiden moeten als output dezelfde VST instrument hebben.
Als input moet de ene je Keytek zijn en de ander je Emu Xboard.

Ik zou overigens niet voor de ESI gaan! De Emu heeft Aftertouch en heel wat coole sounds (met de geleverde Proteus X LE software!!)..

Thanks, maar steeds 2 midi tracks aanmaken vind ik wel een beetje omslachtig eigenlijk, of hoe merge ik die dan. Midi-thru is geen optie?

Origineel geplaatst door rvooh
midi merger werkt ook bvb

google ook..:
http://www.midisolutions.com/prodqmr.htm
doet wat het zegt..
en nog vele andere, regelmatig 2dehands te koop aangeboden op forum

eventueel kan je kijken voor midi interface met meerdere inputs (usb/firewire)

thru werkt in sommige omstandighede: je kan je midi in van 1 van je toestellen intern naar de midi out koppelen bvb.. dat hangt wel van de mogelijkheden van je gear af natuurlijk..

merger komt altijd van pas..

Back