midi keyboard semi-pro

Rvooh

Gepokt en gemazeld
is al veel over gepost op dit forum (en al veel bijgeleerd), maar toch moet ik het nog vragen:

Ik zoek een deftig en heftig midikeyboard. Alle bijkomende functies zijn me overbodig.
Ik wil enkel: veel toetsen, gewogen, realistische feel.

Ik zag de CME UF8, (88keys) maar ergerde me aan onnodige functies (audio interface, controllers,...)
Ik zag ook de mindere modellen (<88keys) van CME, maar die zijn half-weighted (Verschil?)

Wil infeite gewoon realistische toetsen onder handen. geen fancy controllers ofzo...

Een hoogkwalitatief, minimaal, stevig midiklavier zeg maar!

Hoe performeert een edirol bvb?

alvast bedankt :halleluja

Re: midi keyboard semi-pro

Origineel geplaatst door rvooh
Wil infeite gewoon realistische toetsen onder handen. geen fancy controllers ofzo...

Volgens mij zijn er dan in principe maar 3 opties (nieuw, in ieder geval).

De Doepfer PK88, LMK2+ en LMK4+.

De LMK4+ heeft zo ongeveer de uitgebreidste controller-mogelijkheden op de markt, maar verder ook niets. De LMK2+ heeft standaard controller features zoals keyboard split en vrij instelbaar modulatiewiel. De PK88 heeft echt alleen een klavier.

Let wel dat deze klavieren qua bouw en gevoel nog een klasse boven wat jij noemt liggen.

Alle andere merken leveren of grote stukken plastic die er uit zien als een pianoklavier of fijne pianoklavieren, maar dan in een uitgebreide stage piano of iets dergelijks.

nog iemand suggesties?

en pak ook maar wat goedkoper.. zeg max. 500 euro... *D

Kan iemand met goede vingers zeggen hoe zo'n edirol speelt bvb?

of is dat iets: fatar/studiologic

Laatst gewijzigd:
Back