Richtprijs aangeven in marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind dat je het samen maar uit moet zoeken wie hoeveel bijbetaald.

In aanvulling op wat hierboven werd geschreven, dat ruil zelden 1-op-1 is maar vaker met bijbetaling of combinatie van spullen...

Het kwam helaas voor dat sommige mensen "slim" wilden doen om de verplichte richtprijs te "omzeilen", door een zwik spullen te ruil aan te bieden zonder enige indicatie wat ze ervoor terug willen hebben.
Of ontzettend onduidelijk aangaven of iets nou te koop was, of te ruil, of "te ruil tegen geld" (ha-ha-ha ... :stupid ).
En dan krijg je dus topics waarin mensen eindeloos hun waslijst met spullen omhoog gaan zitten schoppen omdat het op die manier blijkbaar toch niet opschiet. Kortom, een vervelende variant op het "bied maar" verhaal waarom de verplichte richtprijs indicatie juist is ingevoerd.

Op het moment dat je gedetailleerd aangeeft wat voor spullen je wilt ruilen, zal er ook vrijwel geen probleem zijn.
Kijk maar eens in de praktijk; er wordt vooral ingegrepen op het moment dat mensen spullen aanbieden zonder dat er een duidelijke indicatie is waar men naar op zoek is qua ruil.

Oh, en je bent niet verplicht je spullen hier aan te bieden.
Ben je niet akoord met onze huisregels, dan mag je het altijd elders proberen. :eureka:

:okdan: voor richtprijs behoud!!

Origineel geplaatst door Hanz
Het kwam helaas voor dat sommige mensen "slim" wilden doen om de verplichte richtprijs te "omzeilen", door een zwik spullen te ruil aan te bieden zonder enige indicatie wat ze ervoor terug willen hebben.
Of ontzettend onduidelijk aangaven of iets nou te koop was, of te ruil, of "te ruil tegen geld" (ha-ha-ha ... :stupid ).
En dan krijg je dus topics waarin mensen eindeloos hun waslijst met spullen omhoog gaan zitten schoppen omdat het op die manier blijkbaar toch niet opschiet. Kortom, een vervelende variant op het "bied maar" verhaal waarom de verplichte richtprijs indicatie juist is ingevoerd.

SMS303 stangmodus on:
Of je maak een veilingoptie erbij :P :D
stangmodus offfffff :D :D :D

Origineel geplaatst door mono-poly
Ok dan ja ik vind het onzin als je bepaald tegen product X wil ruilen ook nog is een richtprijs moet vermelden.

Er staat in desbetreffend topic dat iemand wil ruilen met eventuele bijbetaling. Volgens mij bedoeld de mod dan dat je van DAT bedrag een richtprijs geeft.

Origineel geplaatst door sms303
SMS303 stangmodus on:
Of je maak een veilingoptie erbij :P :D
stangmodus offfffff :D :D :D

dumdumdadumdum hapmodus on:
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!
dumdumdadumdum hapmodus off

Een richtprijs (ik vind richtprijs niet het juiste woord, ik zou eerder kiezen voor het woord 'marktwaarde' bij spullen die je wil ruilen) is toch handig bij ruilen?
Stel ik wil synth X, die op de straat 500 euro waard is, ruilen tegen een drumcomputer, maar ik weet niet welke. Dan is 't toch handig als ik erbij zeg dat de synth 500 euro waard is? Anders krijg je allemaal aanbiedingen van knakenpoetsers, die willen ruilen tegen iets van minder waarde. 't houd het gewoon overzichtelijk, ook voor degene die intresse heeft in de ruil.

Origineel geplaatst door Chinetti
... (ik vind richtprijs niet het juiste woord, ik zou eerder kiezen voor het woord 'marktwaarde' bij spullen die je wil ruilen) ...

In de marktplaats FAQ wordt ook duidelijk gesproken over "indicatiewaarde" in het geval van ruil.

... en daarbij, het ligt ook nog eens heel prettig in het gehoor.

Herhaal het maar eens een minuutje voor jezelf, als een soort mantra... rustgevend, nietwaar?

Of vraag anders of je vriendin het op zwoele toon in je oor wil fluisteren.
Ik garandeer je, na een tijdje ben je vanzelf vergeten waar Monopoly zich druk om maakte... :D

Origineel geplaatst door mono-poly
Ok te ruil aangeboden een emu sp-12 turbo
Ruilen voor een tr-808.
Richtprijs vierduizend euro (want ik wil toch alleen maar ruilen).

Dit moet in de "te koop/ruil aangeboden"-topic staan! ;) :duivels:

En anders is het off-topic :geslaagd:

ik steun de moderators!

ik ben vóór een richtprijs!
(en ook voor reageren aan, in de verkoopthreads, lekker zeiken over richtprijzen.)

en zeg nou niet dat ik wegmoet, omdat ik het niet met de regels eens ben, want dan ga je nog leuke spullen missen.

Origineel geplaatst door Bortamus
IK BIED AAN:

Super JV1080
AKAI S1000 (SCSI/DIGI) inc. Externe Harddrive
Roland R8M (incl. 3 soundcards)
Ensonique ESP master keyboard
Pentium 4 (3.6 Ghz)
Soundblaster Live
Live Drive (digital/optical/midi unit)
80 GB hd
1024 RAM
etc. etc.

M'n hele setup (versterker, speakers, bla bla..)

RUIL ALLEEN TEGEN EEN BUItENBOORDMOTOR (15 tot 25 PK)

WIE HEEFT 'M

DEZE JONGEN WIL GAAN VAREN...

THANX...

Ik vond dit toch echt de meest originele richtprijs tot nu toe :D

Origineel geplaatst door The Q
Ik vond dit toch echt de meest originele richtprijs tot nu toe :D

Wat ik dan weer niet snap, is dat de PC hardware, op de geluidskaart na dan, verwijderd is door de moderator omdat die dat niet mag verkopen hier, daar maak je toch ook muziek mee, met een geluidskaart alleen kan je ook nix.:confused:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back