lege batterij symptomen juno60?

ttdom

Stamgast
hoi, vraag me af wat juno60 doet/niet doet als zn batterijtje op is?
thing is.. hij onthoudt zn patches wel , maar af n toe switcht ie ineens naar de
default patch.. meestal als je ook erges op duwt maar ook wel es spontaan

ik hoop natuurlijk dat dit aan de batterij ligt maar ja t kan ook wat anders zijn natuurlijk..

k bedankt voor t lezen

ik denk eerder dat de switches een beetje versleten zijn. wat je kan doen is even open maken en kijken welke switches er onder die knoppen zitten en dan vervangen. en als de juno toch open is kan je meteen de battarij doormeten of vervangen.

denk zelf dat t niet aan swithes ligt aangezien t vrij willekeurig gebeurt.. lijkt niet samen te hangen met bepaalde knopjes

kan je vertellen hou het probleem is ontstaan.

is het zomaar spontaan gekomen of heb je hem een tijd niet aangehad en opeens doet hij het niet 100% of heb je hem vervoerd of verplaatst.

kijk de kabels eens na intern even alles lostrekken en vast maken 1 voor 1

mmm mn antieke multmeter met nixie tube display zegt 2,9 volt..lijkt me wel ok nog

ja op zich moet dat wel kunnen 2.9 maar houd er rekening mee dat het zo gebeurd kan zijn.
heb je hem ook opgemeten als de juno 60 aan staat???? en wat voor voltage geeft die battarij dan aan

wat betreft die vorige vraag: heb m ooit blindelings gekocht van n persoon uit het mooie dorp enter
had idee dat k voor 100 eur niet echt n buil zou vallen

maar goed.. hij heeft n periode gehad dat ie soms niks deed... dan brandde alleen lampje van de keytranspose en je kon arp lampje aan/uit zetten..het patchlampje en geluid deed dan niks
n vriend van me heeft toen het voedingsbordje wat doorgemeten en paar dingen hergesoldeerd warna ie vrij probleemloos werkte n tijdje..

merk nu dat ie weer vrij vaak de patch reset actie uitvoert....

connectors zijn allemaal al eens erin eruit geweest

blijft n beetje n onduidelijk probleem...

aangezien iemand al es ooit aan dat voedingsbordje heeft lopen solderen, lijkt t me msgien nog steeds wat te zijn in die buurt

als junotje aanstaat geeft ie zelfde spanning aan... lijkt me logisch ook toch?
2,93 v

bedenk me ineens na wat klooien dat eigenlijk wat er gebeurt is dat ie terugschiet in de manual-mode..
dus dat het patchnummer verandert in 2 liggende streepkes..
wellicht moet k t in dat knopje zoeken?

ik ben n btje een chaotisch persoon..waarvoor excuses..
mn volgende analyse is dat ie gewoon n minimale spanningsonderbreking meemaakt waardoor ie in manual springt..
dat is namelijk ook de stand waarin ie zit als je m aanzet
bovendien als t probleem zich voordoet, knippert t display van de patchnummers met streepjes ook wel es..
aan uit aan uit aan

dat lijkt me logisch verband houden met spanningsonderbreking

ik zou hem eens open maken en dan aanzetten en aan de bedrading van het voedingsbord gaan rommellen en dan eens kijken wat er gebeurd. ik denk dat het probleem iets is met een los stekkertje wat niet zichtbaar is dus dat zal je moeten uitzoeken om welke connector het gaat. als het lampje blijft branden lijkt het er op dat je 5 volt wel goed is.

denk dat t euvel lag bij connector op t rechtse knoppenbordje, de meest rechtse, wat frobelen eraan deed zelfde euvel optreden..erin en eruit en nu lijkt t vooralsnog opgelost...fingers crossed
teven maar effe de brakke shaft-loze faders van mn cutoff en res temporarily gefixed:

k ga voor de prijs van meest brakke oplossing van het jaar:
pennedopjes clipjes

Attachments

• limage(094).jpg
    limage(094).jpg
    24,6 KB · Bekeken: 103
op ebay.com staan wel eens van die knoppen te koop voor de juno60
bij roland hoef je het niet te proberen want die voorraad is al op

nog even n extra opmerking:

iemand op het yahoo juno forum heb ik ook geholpen met het 'fixen' van het uitvallende memory probleem
(geluiden reverten naar default)..
bij hem was t ook dezelfde connector..
rechtse knoppen print, meest rechtse connector..

voor de volledigheid en toekomstige mensen met zelfde probleem

Back