Pro Tools M-Powered vraagjes...

mavn

de beste......soms....
Hoi,

Ik zit erover te denken om van Cubases SX over te stappen naar Pro Tools M-Powered 7. Er zijn echter
een aantal dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn over PT Le/M-powered. Het gaat mij dan met
name over de restricties wat betreft audio/midi/instrument & Bus kanalen.

Kan ik maximaal 32 audiokanalen aanmaken? of mogen er maar 32 "tegelijk" spelen, en kan ik er dus meer
aanmaken? enne.. een stereokanaal telt voor twee toch?

Hoeveel instrumentchannels kan ik aanmaken? Telt een stereo plug-in voor 2? Wordt het aantal dat je
gebruikt van het aantal midikanalen afgehaald?

Hoe worden de groupchannels en Fx-channels (Cubase jargon) geregeld. Ik zag op de digi-site dat er 32
interne bussen aangemaakt mogen worden. Een stereobus telt voor 2 neem ik aan. Zijn deze bussen vrij in te delen?
bijv. 2 mono groepen, 6 stereo groepen & 8 stereo fx-kanalen (aux returns)?

Als iemand hier een duidelijk antwoord op kan geven ben ik daar zeer dankbaar voor!

Prettige kerst,

Marc

heb je ook al die 'software comparison chart' gechecked op de digisite?
of een google-n op 'protools m-powered 7 review' kom je ook het een en ander te weten.

suc6 :)

Dank je!

Nee, de digidesign-site is soms echt een doolhof :confused: waarom staat er geen linkje op de m-powered pagina?
Er blijkt dus ook een downloadbare manual te zijn......

Met "128 virtual tracks bedoelen ze dus dat er maar 32 tracks mogen spelen, maar je mag er dus 128 aanmaken.
Dat is dan duideljk. Ook die miditracks (256) wist ik al. toch nog vraagjes die ik ook niet in de manual kon vinden:

Instrument channels zijn er 32. telt een stereo plug-in voor 2? Ik heb dit nergens kunnen vinden, en het
maakt nogal een verschil, 16 of 32 outputs (denk 12 kanalen battery bv). De manual impliceert dat
een stereo plug als een kanaal telt, maar toch voor de zekerheid...

en dan het volgende,

De manual zegt dat de auxillary inputs (128 ) worden gebruikt voor sub-mixen (dus groepen) De naam auxillary inputs,
impliceert dat daar ook de "sends" naartoe wordt gestuurd. Wat bedoelt men dan met "32 internal mix busses"?

De masterfaderchannels (64) slaan terug op de hardware outputs; elke hardware output is gekoppeld aan een
master faderchannel?

Alvast bedankt!

waar kan ik zo'n volwaardigge manual downloaden? heb alleen maar de getting started kunnen vinden.

een avondje "pro tools notes" doorspitten op de sound on sound site heeft antwoord
gegeven op mijn vragen betreffende "bussen". Het kan wat ik wil ;)

Alleen het antwoord op mijn vraag over instrument tracks kan ik nog steeds niet
vinden. Dit is voor mij super belangrijk,omdat ik bijna enkel nog software gebruik.
16 stereokanalen is dan aan de krappe kant........

Is er niet iemand met PT 7 LE/Mp die ff een testje kan doen?

bedankt,
Marc

Back