Help!!!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Everlast

Ingeburgerd
Ik heb mijn Virus B aangesloten op mijn pci kaart (Delta 1010 Lt)

Nu wil ik hem in Cubase gebruiken
als ik een midi kanaal aanmaak, kan ik de Virus wel kiezen, heb al onder Midi Devices wat instellingen gedaan alleen ik krijg geen geluid...., als ik nu mijn Virus alleen op mijn mengtafel aansluit hoor ik wel geluid, moet ik soms nog wat veranderen in Cubase????

Shit ook dat nog Manual wil niet openen....

Iemad anders die 't misschien uit kan leggen waar ik het moet veranderen...?

- input channel aanmaken in VST connections, waar dan de virus op binnenkomt.
- Audio channel aanmaken in je VST mixer, waar je als input het input kanaal van je Virus selecteerd.
- in dat audio kanaal ook het speakertje aanvinken voor je direct monitoring.

Origineel geplaatst door Flesje
- input channel aanmaken in VST connections, waar dan de virus op binnenkomt

Ben geloof ik niet de slimste in dat soort dingen...., waar kan VST connections vinden, ik zie van alles maar net niet deze...

Origineel geplaatst door Everlast
Ben geloof ik niet de slimste in dat soort dingen...., waar kan VST connections vinden, ik zie van alles maar net niet deze...

F4

zeg, moeten we nou echt de hele cubase handleiding hier gaan over zitten typen omdat jij je handleiding niet kan openen?

in je handleiding staat goed beschreven hoe je externe synths kan koppelen. Het is inderdaad zo dat je iedere hardware synth op eigen sporen kan binnen krijgen (mits je genoeg inputs hebt). Dit kan vanaf versie 3 nagenoeg zonder merkbare vertraging.

Dus als je echt aan de gang hier mee wilt, zul je moeten investeren in kennis. En die doe je voor dit soort zaken op in de bijgeleverde manual. Mocht je daar stukken niet uit begrijpen geef dan aan welke stukken, en dan zul je vast een hele hoop meer hulp krijgen als nu per post een stapje per stapje om jouw te leren wat al beschreven staat in de manual.

Dus als eerste is het toch wel handig als je je manual gaat openen, of het probleem oplost waardoor je manual niet open wil. (wat mij trouwens verbaasd, omdat het zelfs al beschreven staat in de papieren manual die je bij je pakket hebt gekregen).

Even de botte lul uithangen.

Ik snap niet dat mensen hier zo makkelijk geholpen worden als:
1. er geen eigen inzet is
of
2. er geen geld betaald is voor de software

Punt 2 zal me jeuken. Punt 1 vind ik uiterst irritant. Kleine moeite om zelf even wat uitzoekwerk te doen, je leert er immers van. Ik heb ook altijd alles zelf uit moeten vinden, met minimale hulp van anderen.

Ohja en een vrolijk kerstfeest :D

Geen inzet, Ik zit de hele dag al te kloten, was je erbij ofzo....

En goh wat een probleem om iemand te helpen, het is notabene nog Kerst ook....;)

Jullie verdoen wel je tijd met een hoop gelul, besteed je tijd anders..., en laat mensen reageren als ze wat zinnigs te melden hebben...

Ok dan.

- zorgen dat de kabels goed aangesloten zijn en dat de bron geluid geeft
- zorgen dat je inputs 'aan' staan in de mixer van je soundcard
- zorgen dat je inputs geconfigureerd staan bij je ASIO setup in je startmenu\Steinberg
- lezen vanaf blz 13 (vst connections) in Operation_Manual.pdf

Als je de pdf niet kan openen moet je een nieuwere versie van Acrobat Reader zoeken.

Waarom kauw ik het niet voor? Omdat het teveel is en omdat je geen enkele info geeft wat je allemaal al geprobeerd hebt en waar je vastloopt.

of kijk in het hoofdstuk 'setting up external' hardware in je getting started boekje, als je dat boekje niet openkrijgt gebruik dan een schaar om de geplakte pagina's van elkaar los te halen.

Bericht door een moderator:
Aangezien je het niet aannemelijk maakt dat je gewoon de handleiding hebt gelezen / in je bezit hebt, sluit ik deze thread.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back