Prophet 5 rev2 is in da house

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
sjonge jonge zeg....

zegt SMAAK jullie ook wat???

stelletje zeikerds met lange tenen 8D

[edit] ik vond persoonlijk de ASB Pro12 het fijnst [/edit]

Origineel geplaatst door Alex Omega
sjonge jonge zeg....

zegt SMAAK jullie ook wat???

stelletje zeikerds met lange tenen 8D

[edit] ik vond persoonlijk de ASB Pro12 het fijnst [/edit]

kijk, eindelijk eens iemand met verstand :D

hoe kan jij dat nou wete septikkkk, jij hebt eene spectralissssss 8o)

Maar terug over de Prophet dan.
Dus je hebt ze allemaal gehad?
Dat maakt je dus een expert?
Schrijf dan eens in detail op wat het verschil is?
Daar hebben we tenminste wat aan

Ergens in het begin van dit draadje is het verschil tussen de revs al in detail uitgelegd, dus aan dat nog een keer te herhalen hebben we helemaal niks.

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Ergens in het begin van dit draadje is het verschil tussen de revs al in detail uitgelegd, dus aan dat nog een keer te herhalen hebben we helemaal niks.

Zocht jij ook ruzie? 8o)

Nee, ik vond gewoon een i om een puntje op te zetten 8o)

btw Pagina 3, quote van Prophet 5 website. En verder in het draadje worden nog wat dingetjes besproken.

Nee, ik vond gewoon een i om een puntje op te zetten 8o)

btw Pagina 3, quote van Prophet 5 website. En verder in het draadje worden nog wat dingetjes besproken.

klopt, zover was ik ook :) , vroeg me af of een REV3 om te bouwen is met SSM chips?

Origineel geplaatst door iunowhu
Ik moet maar niet reageren omdat jij dan gelijk krijgt, bedoel je?
Zal effuh lekker worden.
Nou, wat schaam ik me zeg.
Jij begon met de persoonlijke aanvallen en scherpe reacties, dus hoe kun je een ander verwijten maken als je zelf met dat onvolwassen gedrag begint?
De plank misslaan.
Dat is ook zo'n lekker makkelijk cliche, niet.
Alvast geluk met je volgende cliche.
Ben benieuwd waar je dan mee aankomt.

Maar terug over de Prophet dan.
Dus je hebt ze allemaal gehad?
Dat maakt je dus een expert?
Schrijf dan eens in detail op wat het verschil is?
Daar hebben we tenminste wat aan, inplaats van dat kleinerende gedrag van je.
Wie probeert hier nou de Freud uit te hangen?

ik geloof dat jij zomaar een hekel aan me hebt gekregen. dan kan haast niet aan mij liggen.
doe je best maar. :gaap:

on topic wil ik nog wel even reageren: ik heb 2 prophet5's gehad. dat zijn ze dus niet allemaal hè. en dat maakt me natuurlijk geen expert, dat is ook niet wat ik beweer, maar ik heb ze wel bespeeld en een voorkeur voor een bepaalde klank gekregen, zonder expert te zijn. gek hè?!
ik gedraag me trouwens niet kleinerend, ik beschrijf alleen wat jij doet. dat jij er dan een beetje klein uit komt te zien, komt mogelijk door hoe jij je opstelt hier.

Origineel geplaatst door mikemix
klopt, zover was ik ook :) , vroeg me af of een REV3 om te bouwen is met SSM chips?

Mijn expertise met prophets gaat zover dat ik wel eens placht te kwijlen op een foto of opname ervan. Maar voor zover ik begepen heb, is naast de chips ook de rest van de schakelingen verschillend tussen rev2 en rev3. Daardoor is het dus niet klaar met enkel de chips om te wisselen.

Correcties hierop meer dan welkom :).

Mijn expertise met prophets gaat zover dat ik wel eens placht te kwijlen op een foto of opname ervan. Maar voor zover ik begepen heb, is naast de chips ook de rest van de schakelingen verschillend tussen rev2 en rev3. Daardoor is het dus niet klaar met enkel de chips om te wisselen.

Correcties hierop meer dan welkom :).

geen correcties , nogmaals Dave Smith wou geen royalties meer aan de EMU boys betalen en heeft het dus helemaal opnieuw moeten ontwerpen, alleen de buitenkant is hetzelfde en de mogelijkheden, de implementatie daarvan is totaal anders, hij was daarbij minder getalenteerd en dat heeft zijn weerslag gehad op het resultaat VOLGENS DE OVERLEVERING

Dave Smith leeft nog hoor. (Gelukkig wel)

Origineel geplaatst door mikemix
Ik lees in allebei jullie verhalen tegenstrijdigheden.
Volgens mij bedoelen jullie in veel gevallen hetzelfde.
Zeg ik als geboren Amsterdammer :D

dacht toch een nederijn s accent te ontdekken :D

aan alle draad verneukers ,...dat zijn jullie want iets toevoegen doenjullie
niet ben byna instaat om lekker andere synths te kopen dan jullie hebben
hoef k deze verhalen ook niet aan te luisteren osh.. je kan scrollen
een muis met neg [ok ] eer functie ,...hahahahahahahahahahahahahahaha

wat een gejank manne prophet dit/dat [prophet over al ]
er zijn zat lui die dromen ervan ..en jullie kwisten ,..allen maar !!

nou en ,..koopeen pro1 heje dat gezeik niet geen rev jes van
klinkt gewoon en voor de poly dingetjes ,..lekker layeren haha
:z

toevoeging ; twee bladzijdes ...met jij ik jullie pff
!
ikzeg mn abbo op deze maar weeerz op! [ dat emu rev2/3 verhaal op blad 2 sloeg nog ergens op!]
idd daar schaar ikme by aan !
:dubbel:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door R-ond
niet

tja, en ook hier geldt: neuken is neuken. deze hele draad gaat zo langzamerhand over neuken. lekker.

ron, bedankt voor je wijze raad, joh. ik kan er wat mij.

Re: Prophet 5 rev2 is in da house

Origineel geplaatst door Catscan
Eerst open geschroeft ff gekeken en aan gooien

Ok schrok eerst maar dat ding heeft 20sec opstart tijd nodig..... maar goed eerst even opnieuw de p5 geopent omdat er maar een paar noten werkte op het klavier.
|Dat hielp om dat ik alle connectors even goed had aan gedrukten ja hoor alles werkt en helemaal in tune:)
Wou het even delen...pics volgen....

ps wat een sound echt niet te vergelijken met een rev3

ps ik citeer nog even de eerste post van deze draad, let even op de laatste regel die catscan schrijft.

en kom dan niet aan dat mensen die 'zeuren' over de rev's draadverneukers zijn, want daar ging het toch in de eerste post van de topicstarter al een beetje over.

van mij hoef je niet feilloos te schrijven om mee te praten, hoewel er mensen zijn die jou een draadverneuker vinden omdat er soms geen touw is vast te knopen aan je berichten, maar voordat je iemand eens even flink op zijn plek zet, zou je wel even kunnen nadenken of het helemaal terecht is en of er op je eigen posts hier en daar misschien ook wel eens iets aan te merken zou kunnen zijn, mogelijk, wellicht.

wat is er toch met jullie aan de hand: zooo'n bek, onbeschoft, keihard oordelend, maar een beetje je verstand gebruiken, ho maar. een beetje minder stellig mag best. het gaat hier over apparaten.

Als iedereen nu gewoon zijn P5's bij mij zet, dan hoeft niemand nog te denken dat de rev van iemand anders beter klinkt, niet te tobben over welke rev hij zou kopen, nooit bang zijn dat zijn P5 stuk gaat, niemand zou een P5 bezitten dus het zou voor niemand relevant zijn om te weten hoe het nu zit met de revs....iedereen gelukkig. Ik ben zo'n filantroop.

Maar aangezien de meesten slimmer dan mij zijn en dit plannetje dus niet door zal gaan, kunnen we het in dit draadje net zo goed over de in en outs van de prophet revs hebben, iets waar de topicstarter blijkbaar ook interesse in heeft. In plaats van met de verschillende revs elkaar na proberen te doen, kunnen mensen niet beter gewoon met welke rev zij ook hebben een zo mooi mogelijk stukje opnemen (helemaal droog uiteraard)? Dan kan iedereen (die nog niet het voorrecht gehad heeft een P5 goed te horen) voor zich bepalen wat hij het mooiste vindt. En dat hangt dan evengoed van het gespeelde stukje als van de gebruikte rev af, wat het alleen maar boeiender maakt. Dus, laat komen die bergen show-off MP3's! :D

Synthfreaks8o)

muis met neger functie

wat doet zon muis precies? en bestaan ze ook in kaukasische versie? :engel: :biertje:

dacht toch een nederijn s accent te ontdekken :D

niet ben byna instaat om lekker andere synth te kopen dan jullie hebben hoef k deze verhalen ook niet aan te luisteren osh.. je kan scrollen
een muis met neger functie ,...haha

Wat heb je verder toe te voegen?

ik neem in ieder geval de p52 mee naar cybermax zijn studio waar 2 p53's staan alwaar we ze gaan fileren tot op het bot, lekker de hele dag over synths lullen en das beter dan je lul synthetiseren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back