Novation Supernova I, die continu aan/uit gaat

Wous

Stamgast
Hallo beste mede eigenaren van de Supernova I of aanverwanten..

Ik heb een behoorlijke uitdaging met mijn Supernova I

Als ik de sterkker in het stopcontact steek en druk op [On]. Gaat hij een kwart seconde aan en dan weer uit. Echter na een kwartseconde weer aan en dan weer uit. CONTINU!

Heeft iemand al eens eerder dit probleem ondervonden? Hoe verhelp ik dit?

Als ik een paar knoppen tegelijk induw die rood knipperen gebeurt er even wat maar snel erna gaat hij weer "flippen".

Is hier een 1 of andere toetsencombinatie mogelijk waardoor er dus een factory reset plaatsvind voor initialiseren??

De gene die me kan helpen mag bij mij komen bieren!! :biertje:

Thanks

Is de backup battery al eens vervangen?kheb eeb soortgelijk probleem bij een Quasar....:)

Zeker een rackmodel?

Dit is een bekend probleem (voor mij dan althans)
Op mijn oude SN2 rack had ik er ook last van. Daar ging bij poweron alle lampjes zeer freaky oplichten en kon ik niks editen of triggeren en na een half uur startte ie pas door.

Dacht dat het aan het niet doorbooten van het OS-rom lag maar dit bleek niet zo te zijn. De koper heeft iets aan de voedingsconnector laten fixen en dat was het probleem. Ik dacht een of andere condensator, maar dat weet ik niet meer zeker.

Idd het gaat om het rack model.

Is de backup battery al eens vervangen?kheb eeb soortgelijk probleem bij een Quasar....

Ik heb zitten zoeken naar een backup battery, maar die heb ik niet kunnen vinden. Ik heb echter wel een zekering gevonden maar daar ligt het denk ik niet aan... want:

Als ik een factory reset probeer (thanks marcuuu voro de links) dan reset ie gewoon. Tenminste hij laad de Flash opnieuw in..

Echter als dat klaar zie je de tekst:

Supernova
O/S version 3.0 (en deze regel knippert continu)

Ook heb ik nog zitten zoeken in de HELE handleiding (de tip van Chielos) maar die praat niet eens over de O/S laat staan welke versie..

HELP =( wat nu?

Dat aanbod van dat biertje staat nog steeds hoor!! :okdan:

Novation Super Nova issue

Novation Super Nova issue

Balen.. kheb ook iets soortgelijks gehad.. na een tijdje aan te hebben gestaan begon de OS versie op het display te knipperen en er was totaal geen controle meer
alleen sinds gister krijg ik de SN niet meer aan. Misschien de zekering, maar er is sowieso iets goed mis intern.

De Oplossing is gevonden!! (4 jaar later, maar dan heb je ook wat.. :) )

1. Schroef de rack open.
2. Trek voorzichtig the low power supply kabel tussen de PSU en CPU uit.
3. Steek de kabel er opnieuw in
4. Schroef de rack dicht
5. Sluit de kabels aan en... Spelen maar!

Het schijnt dat na een tijdje het kabeltje niet echt goed op zijn plek zit. Met simpel eruit en erin stoppen heeft ie de 'weg' weer gevonden.
Blijft de storing? drop je een e-mail naar Novation Support. En krijg je een nieuw kabeltje opgestuurd! Novation Support reageerd en snel en hebben een zeer goede service!

Cheers :biertje:

Back