MOTU Ultralite Mk I Probleem

scarum

Ouwe rot
Ik heb een Windows XP 32bit Home edition systeem met een MOTU Ultralite mk I.

In het begin heb ik problemen gehad met de Ultralite, de crackles and pops, die volgens MOTU support werden veroorzaakt door de verkeerde chipset op de firewire card. Ik heb toen een firewire card met TI chipset gekocht en zo'n 2 jaar lang geen problemen ondervonden.

Een paar dagen geleden echter begon de Ultralite weer te kraken, te knallen en te ruisen. Ik heb niets aan mijn systeem veranderd, niets aan mijn software veranderd.

De MOTU heeft de laatste firmware, ik heb de laatste drivers ge-deinstalleerd, opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, opnieuw opgestart, dit meerdere malen gedaan, iedere keer met hetzelfde resultaat.

Ik heb de hardware accelleration van de videocard uitgezet, geen verschil. De buffer stond op 512, waar hij altijd op heeft gestaan. De samplerate op 44100, ook zoals normaal.

Ik ben ten einde raad en heb heel veel zin om dit ding het raam uit te gooien en te gaan bedelen op straat voor geld om een RME te kopen. Maar voordat ik dat doe, weet iemand misschien wat er hier aan de hand is?

Hier is een video van de symptomen, die nu continu aanwezig zijn bij het afspelen van video, audio en als ik de pc niet eens gebruik.

Het rare is, wat ik net ontdekt heb, is dat als ik de buffersize verhoog naar 1024, het probleem verdwijnt.

Dat is op zich prima voor het kijken van een video, maar op het moment dat ik gebruik wil maken van VST's is dat natuurlijk onacceptabel. 512 was al vrij veel, maar dat werkte in ieder geval.

@rvooh Ik heb geen andere pc om het op te proberen.

[edit]
Blijkbaar toch niet helemaal verdwenen, ik krijg opeens toch weer de herrie na een half uur ofzo. Shit.
[/edit]

Laatst gewijzigd:
Zo kan je achterhalen of je het probleem bij je motu ligt of aan je pc.

Je kan toch eens vragen in de kennissenkring/buurman/... of je even op hun pc mag.
Uiteraard bedenk ik me juist dat ze dan ook al een TI chipset moeten hebben.
Ik heb ook de Ultralite mk I en die draait op de interne firewire van mijn gigabyte moederbord (perfect, is ook TI)

Back