Panning in Cubase, rme, en o2r

M@@n|3ow

Nieuwkomer
'llo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een vraag rond panning in cubase... Als ik een stereo of mono track moet uitpannen in de mixer van cubase, hoe moeten alle pan-parameters dan staan in de apparaten erna? Voorbeeldje : Ik moet backing vocal voor de helft, op 10 en 2 uur uitpannen. Ik doe dit zo in de mixer van cubase, maar hoe moeten vervolgens panning in de rme hammerfall staan, en de panning op de o2r om correcte panning te bekomen? Moeten ze dezelfde settings hebben als de mixer in cubase, of moeten ze volledig links en rechts staan, of juist gecentreerd? graag wat uitleg...

Als je een stereo output op een instrument gebruikt moet je in je Cubase mixer op 12uur pannen, het pannen doe je dan in het instrument.
Bij een mono output kan je niks pannen in je instrument dus dat doe je weer wel op je mixer, je bus of subgrtoepen kan je het beste ook op 12uur pannen, en je FX mag je zelf weten maar bv reverb klinkt wel het natuurlijkst op 12uur.
Ken die Hammerfal niet maar eigenlijk geld voor pannen dat je dat het beste zo dicht mogelijk bij de bron kan doen, later gaat ook vaak niet meer, dus in jouw geval in Cubase.

word het geluid dan niet meer terug gecentreed en niet volledig uitgepant door het centreren in cubase, mixer pannel van de rme (is standaard mixer zoals in cubase) en door de o2r?

ok Thx, het word me allemaal wat duidelijker nu:-)

Weet je mischien ook precies hoe sidechaining werkt met de waves bundle? (om maar dadelijk een ander onderwerp aan te snijden?

Origineel geplaatst door M@@n|3ow
ok Thx, het word me allemaal wat duidelijker nu:-)

Weet je mischien ook precies hoe sidechaining werkt met de waves bundle? (om maar dadelijk een ander onderwerp aan te snijden?

Om te beginnen moet de compressor waarmee je de sidechain wil maken een zgn. key-input hebben. Hoe het verder werkt in Cubase is een lang verhaal, check ->deze<- thread. Daar staat wel wat nuttige info en wat links.

SUC6

Back