Plugin om mix te checken ....

Beatbrothers

Ingeburgerd
hey,

Weet er iemand een plug-in waarmee je uw mix kunt nagaan ...
Dus dan ziet ge aan de hand van uw equalizer als uw nr meer midden of hoog ofzo moet krijgen ....
Is dat niet iets met Spectral design ofoz ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ... ben dringend op zoek !

Greetz Bart !

Hoi Bart, misschien bedoel je de grafische mogelijkheden die je terugvindt in programma's zoals CoolEdit of SoundForge? Daar kan je toch je track(s) grafisch laten voorstellen in een soort grafiek die het volledige geluidsspectrum van je track(s) weergeeft?

Dat kunt ge nie zien op een grafiekje.
Dat moet je luisteren. :)

Ik denk toch dat je het beste een analyzer kan gebruiken, het kan sowieso geen
kwaad, daarmee kan je ook goed zien wat je muziek precies doet en waar.

Piguin Audio Meter

Misscien is de plugin van steinberg Freefilter wat deze kan je mix analyseren , je kan hiermee ook een vergelijking mee maken ten opzichte van een andere track.

ja bij waves heb je PAZ, en bv Izotope Ozone heeft ook van die analysers en meters..maar da's meer voor correlatie problemen enzo in het stereo beeld....

meer hoog of meer laag dat is gewoon niet te zien..je kan wel op een analyzer kijken of je bv op subsone frequenties geluid hebt zitten dat een probleem kan opleveren over minder goede speakers zonder highpass filters..

Olaf

nah allemaal kut !
9of ik ben te simpel :d hehehehehe)

mijn fav is de spectrum analyser van winamp 2.80

3.0 is kut want daar kan je niks meer aan die visualsatie aan instellen (kut ding, hangt zelfs te vaak en geeft ruis bij me gina 20 ?????? )

Paz vink niet echt top maar at is omdat ik gewoon banden wil zien ipv van lijnen

Ik zou wavelab van steinberg gebruiken daar heb je een hele goede analyser in zitten die heel duidelijk en betrouwbaar is.

Ik gebruik die altijd om de dingen die ik heb gemastered te checken op problemen.

Maar het meest betrouwbaar zijn toch je oren.

probeer tc works spark us!

Want volgens mij heb je het gewoon over masteren.....

dit is mijne favoriet, zeeeeeeeer PRO!
Kijk maar eens naar de screenshotjes op de spectrum analyzer PRO 4.0, eerst op programs klikken bij :

http://www.audio-software.com/

(op wavelab zie ik niet genoeg, te brede lijnen, te kort en te traag)

p.

Die is lelijk! :)

Trouwens als je een RME hebt moet je maar eens op hun site kijken. Een GRATIS analyzert. En lekkah dattie is! Ech waar joh!

was dat op die PAS-analyzer van mijne link Fuse? Lelijk, jaa misschien wel, maar zeer duidelijk en efficient, wat dat je daar allemaal mee kunt.
Heb die RME analyzer ook bekeken, dat zijn maar een paar blokjes in de ganse frequentieband :confused:, maar toch al beter dan die van Wavelab blijkbaar.8>

p.

Back