software overkopen, hoe zit dat met serials??

cirkelzaag

uw advertentie hier?
hi,
ik zie regelmatig software die tweedehands wordt aangeboden...hoe zit 't dan met die serials om de software te "unlocken"? ik zit er aan te denken om een programma als ableton live van iemand over te nemen, maar die persoon heeft 't programma zelf geinstalleerd en geregistreerd..
Hij kan dan toch niet gewoon ff 't originele cd-tje en serialcodes verkopen???
iemand die hier ervaring mee heeft?

Re: software overkopen, hoe zit dat met serials??

Origineel geplaatst door cirkelzaag
hi,
ik zie regelmatig software die tweedehands wordt aangeboden...hoe zit 't dan met die serials om de software te "unlocken"? ik zit er aan te denken om een programma als ableton live van iemand over te nemen, maar die persoon heeft 't programma zelf geinstalleerd en geregistreerd..
Volgens mij kan hij dan toch niet gewoon ff 't originele cd-tje en serialcodes verkopen???
iemand die hier ervaring mee heeft?

Bij ableton mag je 2 licenties op 2 verschillende pc's draaien, dus als het goed is heeft hij er nog 1 over? en kun je gewoon je ding doen.
Anders even mailen naar de Abeltons, goede support.

Andere bedrijven hanteren vaak kosten om serials over te laten zetten, bv Native instruments.
Kosten varieren van 50 tot?

Re: Re: software overkopen, hoe zit dat met serials??

Origineel geplaatst door razmatazz
Bij ableton mag je 2 licenties op 2 verschillende pc's draaien, dus als het goed is heeft hij er nog 1 over? en kun je gewoon je ding doen.

Andere bedrijven hanteren vaak kosten om serials over te laten zetten, bv Native instruments.
Kosten varieren van 50 tot?

Native Instruments staat gewoon toe om je licentie over te zetten op een andere naam zonder extra kosten.

Sterker nog...de vorige eigenaar kan zichzelf de-registereren op de website en de volgende eigenaar kan het product weer opnieuw activeren.

Re: Re: Re: software overkopen, hoe zit dat met serials??

Origineel geplaatst door Acidfever
Native Instruments staat gewoon toe om je licentie over te zetten op een andere naam zonder extra kosten.

Sterker nog...de vorige eigenaar kan zichzelf de-registereren op de website en de volgende eigenaar kan het product weer opnieuw activeren.

Dat zie ik nu ook, dan is dat nog niet zo lang, want mijn absynt 1 versie wilde ik doorverkopen, en de nieuwe eigenaar moest dan wel kosten betalen.

Origineel geplaatst door razmatazz

Maar wil je niet gewoon beide licenties hebben als je die software overkoopt? Lijkt me niet meer dan redelijk. Of zet hij die licenties niet 'terug' na de-installatie?

Origineel geplaatst door pazkal
Maar wil je niet gewoon beide licenties hebben als je die software overkoopt? Lijkt me niet meer dan redelijk. Of zet hij die licenties niet 'terug' na de-installatie?

Ik denk dat je daarvoor even naar Ableton moet mailen, om beide licenties om te zetten.
Ableton heeft een puik beveiligings systeem, werk je met de bestaande overgenomen serial, weigert hij deze, en besmet je pc met codes.
Dus je moet wel.
Wat ik bedoel met die codes is hetzelfde als een crack gebruiken, Albleton scanned je hardware, en geeft een response code af, het kan zijn dat je gewoon met de serial kan werken, maar net als met alle Ableton cracks, merk je de eerste paar maanden niets. Alles lijkt goed te werken, tot ineens je bij elke willekeurige bewerking in ableton een popup krijgt met een violation error. Vanaf dat moment raken al je songs besmet, en zal Ableton constant weigeren je songs te openen, en proberen via je internet verbinding naar de Ableton server te connecten.
Enige wat dan nog helpt is kopen, je pc opnieuw installen helpt ook niet.

Back