Scans van oude synth reviews (o.a. 303, 909, Jupiter, Prophet)

Uit welk jaar stammen deze reviews?

Ik ben benieuwd.

Dit is leuk !

Heeft iemand misschien nog oude reviews van de Tr-909, Tr-808 enz.?

:-)

equate

nee nog niet gevonden ben wel druk aan het zoeken... Idee dit is fet om op een T te laten drukken =0)

He wat leuk. Dit zijn nog apparaten voor mijn synth-tijd.
Vooral die modulatie gripset is wel lachuh.

Is willem Klein trouwens al lid?

Laatst gewijzigd:
Vooral de term 'afsnijfrequentie' is erg grappig. :)

Hoe een en ander precies in z'n werk gaat, kunnen we hier niet behandelen, de Engelstalige manual is 90 (!) pagina's dik en dat geeft wel ongeveer aan dat we hier niet met een eenvoudig sequencertje te maken hebben.

Wat moet ik dan denken van m'n Korg Karma met zijn karrevracht aan handleidingen? :confused:
Ik wist wel dat ik niet te maken had met een eenvoudig sequencertje 8)

Ik heb nog een mooie review van de Synton Syrinx gevonden. Zal hem binnenkort scannen.

Over die prijzen. Die lagen toen echt stukken hoger. En wij altijd maar zeuren. ;)

Uit wat advertenties:

SH-101 - 1150
Juno-6 - 2875
Juno-60 - 4135
TR-808 - 2295
TB-303 - 895
TR-606 - 850
Prophet 5 - 11.950
Arp 2600 - 3400 (aanbieding)

Wel zijn in veel advertenties monofone synths in de aanbieding (Korg MS serie, Arps). Rond 83/84 kwamen natuurlijk de eerste betaalbare polyfone synths op de markt.

kan je misschien ook nog een review vinden over Synton vocoders?
met name de Syntovox222?

Daar ben ik héééééééél beniewd naar.
Toen ik die van mij kocht vertelde de verkoper mij namelijk dat dat model als beste uit een vergelijkende test kwam.

Dát wil ik wel eens zien!!

je moet eens reageren op zo'n advertentie "hallo ik wil uw SH101 wel kopen....wat? nou uit de Music Maker....die is al weg? jammer...

Ja, lache die oude Music Makers. Een vriend van me kwam een tijdje terug met een hele stapel van die bladen aanzetten. Daar heb ik toen ff wat leuke artiekeltjes uitgehaald. Zo heb ik de reviews hier van de Roland SH-2, CSQ-100, CR-5000/8000, Juno-60, Moog Source, Memorymoog, Korg Polysix, SCI Prophet 600 en de Oberheim DMX liggen. Als iemand hier interesse in heeft, dan scan ik de boel wel even. :)

En kijk es wie we hier hebben ;) :

Knap dat ik dit artikel eens kon zien daar mijn allereerste synth een Roland SH-101 was.

Als 15 jarige gekocht met vakantiewerk-geld. 17.000 Bfr (jaar later verkocht voor 12.000 =( ) aan zo'nen echte New Waver met lange zwarte daime puntschoenen aan, hahahahaa ! lol

p.

Back