Goede microfoon stemopname

Sebastiaan_2003

Ingeburgerd
Weet iemand een goede microfoon voor stemopname? Ik heeb een budget van 30 a 50 euro. Het is niet veel maar misschien dat iemand me advies kan geven wat betreft een merk of type...

Alvast bedankt :)

hoi,
Ik heb zelf een dynamische microfoon van Stagg nl. de MD-1500. Ik denk dat die ongeveer 50 euro kost. De kwaliteit valt vrij goed mee voor die prijs. Maar vraag nog maar een beetje verder rond want zo een microfoonkenner ben ik ook weer niet.

een tijdje geleden had Feedback grootmembraan-mics in de aanbieding binnen jou budget, van het merk Superlux. Zelf heb ik nooit zo'n microfoon in handen gehad, maar de kritieken op dit forum waren best lovend, zeker voor die prijs.

Zoek eens op dit merk. Als je er nieuw niet (meer) voor een leuke prijs aan kunt komen, zie je misschien wel iets op een 2e-hands-site voorbij komen.

(gisteren trouwens nog fijne stemopnames gemaakt met een oude SM58, ook daar is ie dus goed voor :) )

2e-hands Shure's zijn zowiezo erg ok (naar mijn smaak), maar niet altijd te vinden binnen jou budget

inderdaad, het is zeker aan te raden om nog even door te sparen.
en dynamische microfoon als een shure sm58 is altijd wel goed, en zoals eerder gezegd niet stuk te krijgen. als je een condensator microfoon wilt, zou ik kijken naar superlux, mxl, samson etc.

Iedereen bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker wat aan. Ik denk dat ik nog even door spaar en daarna een 2e hands microfoon aanschaf.
Ik wil de opnamen via mijn PC laten verlopen, dus hij moet gekoppeld worden aan een geluidskaart. Kan iemand me misschien advies geven wat betreft een geluidskaart. Ook deze wil ik 2e hands kopen en het budget is wederom rond de 50/75 euro.

Veel vragen in 1 topic, maar ik hoop dat iemand me nog wat advies kan geven :okdan:

M-audio Audiophile 24/96

òf

EMU 0404

Maar wil je ook echt wat van de rekenkracht van de geluidskaart gaan gebruiken voor VSTs bv., zou ik voor de bovenste gaan. Medeforummer Unic heeft de 24/96 in een identiek systeem zitten en haalt net wat betere prestaties dan ik met mijn 0404 in dat systeem (P3-866).

Heeft iemand toevallig een 24/96 geluidskaart (PCI) die hij/zij wil verkopen, dan hoor ik het graag.
Groetjes Sebastiaan

vergeet niet dat je dan een geluidskaart wil met een microfoon pre-amp.
(geluidskaart zonder + losse pre-amp kan natuurlijk ook)
Eigenlijk heb ik geen idee of die te vinden zijn binnen je budget, maar het
zal vast wel.

Origineel geplaatst door Sebastiaan_2003
Wat voor effect heeft het als ik geen pre-amp heb?

Hetzelfde effect als 2 pakjes sigaretten, 3 kratten bier en een fles whisky.
oftewel: geen volume

Ingangen op geluidskaarten zijn (bijna) altijd lijn-ingangen. Om het signaal van je mic op dit
lijn-nivo te krijgen, heb je een pre-amp nodig.

Nou dan verloopt mijn openingspost.

Ik ben dus op zoek naar een microfoon die ik direct aan kan sluiten op mijn geluidskaart en waar ik geen pre-amp voor nodig heb :okdan:

De kwaliteit zal hierdoor misschien wat minder worden maar, ik heb nou eenmaal geen honderden euro's tot mijn beschikking.

Het is ook meer gewoon dat ik even wat wil kloten thuis dan dat het echt een serieuze opname wordt. :geslaagd:

Kijk aan jou heb ik wat!

Bedankt ook voor je waarschuwing, als je die niet had gepost had ik waarschijnlijk een dezer dagen een microfoon gekocht waar ik niks aan had... Top man! :maffia:

Of dit wat is ik weet het niet, ik ga even wat reviews zoeken...

De reacties bij die reviews zijn niet echt lovend:

Sound:
Very unhappy with the sound. Very thin and creates digital white noise. No bottom at all.

Sound:
I was extremely disappointed with the C01U. I had read several reviews that suggested it was an excellent buy for the money. Nonsense. I plugged the unit (with the suggested Mac driver) into my new powerbook and used both Final Cut Pro and SoundTrack Pro. This is one of the noisest mics I've ever heard and it's on-axis and off-axis fidelity is terrible. Only slight changes in direction cause a change in frequency response. If this weren't state property (purchased by my University), I'd stomp on it and take it out of its misery. Now don't assume that I'm an inexperienced audio person who doesn't know how to use microphones and computers. This is what I do for a living. I was looking for a simply voice over microphone that I could use when I do field video editing on my laptop. This is not what I was looking for.

En toch heeft ie een rating van 6.5/10 gestemd door 36 mensen...

Ik heb laatst gewerkt met de goedkopere RODE en met Neumann's voor opnames.
Werken perfect. Ik heb zelf een aantal jaren een Superlux condensator mic voor weinig,
ik geloof type A. Net zoals de meests Chinezen (goedkope Chinese Klonen) is de Superlux
niet slecht voor z'n prijs.

Wat ik je kan aanraden is ook een naar een Pre-amp voor de PC van Line6 te kijken
http://www.line6.com/toneport/overview.html dan heb je een line in voor je PC en wat FX en
pre-amp opties voor zang/gitaar/bas, alles in een pakket.

Mic inprikken en gaan....

Zoals ik al zei, ik wil juist een microfoon waarbij ik geen pre-amp nodig heb. Misschien zijn er nog mensen die me kunnen helpen hierbij.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DRK

Is dit wat?

Linkje van de manufacturer:
http://www.mxlmics.com/Comp_Recording/comprecord_index.html

Extra info:
http://www.presentations.com/presentations/search/article_display.jsp?vnu_content_id=1001264226

Bij de Mac versie krijg je er een iBooster bij die het mic-niveau op line-level brengt.

Bij de PC versie denk ik niet :( dus heb je nog steeds iets nodig wat amplificeert.

Verder vind ik de batterij nogal knullig. Maar ik lees net dat hij ook op 48 volt Phantoom stroom werkt. Mooi!

Ik denk dat ik deze eens ga aanschaffen. Als het tegenvalt kan ik altijd nog een Rode NT1A halen :D

J.

Laatst gewijzigd:
Back