Emu e6400 Ultra

Ramoonus

Hallo allemaal
In deze tijd van softsamplers en laptops bied ik mijn ouwe trouwe E6400 Ultra sampler aan.

twee van de audio-uitgangen beschadigd: main links en sub1 rechts. Dat is meestal geen probleem aangezien je ook sub2 en sub3 hebt.
128Mb geheugen,
20Gig harddisk ingebouwd
en een zgn. "D-WAM" kaart (digitale I/O, extra MIDI en keyboard aansluiting).

Ik denk aan een paar honderd euro.. wat denk jij?)
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/samplers/16128326.html

verkocht voor 350 euri (niet aan mij)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Mijn god. Voor dat geld mag je mij er ook een geven. Wat een dramabedrag.
een NIET ultra kost 175 (SF)
en en e64 kost 200

:halleluja

Origineel geplaatst door mikemix
Belachelijk, hoe weet jij dit bedrag?

Jaaaa..........

Ik had hem gemailt: hij gaf in de advertentie aan dat hij de sampler voor een paar honderd euro van de hand zou doen, dus heb ik geschreven dat ik hem wel voor die paar honderd euro zou komen ophalen.
Mailt hij terug dat hij hem net voor 350 euro verkocht had en of ik niet vond dat dat te laag was??:confused:
Terug gemailt dat een goede rond de 600 euro doet, maar dat ik natuurlijk niet wist hoe erg de sampler beschadigd was.
Er nog wel bij gezet dat als hij heeft gevangen wat hij in zijn hoofd had dat hij en de koper blij moeten zijn (koper waarschijnlijk iets blijer)

Weer een mailtje terug: hij dacht dat een 64 ultra ongeveer 400 zou doen, die twee uitgangen daar was iets van afgebroken (lijkt me niet al te moeilijk te repareren)

Hij zal mij ook wel een eikel vinden: eerst een paar honderd euro bieden en achteraf zeggen dat een goede circa 600 euro opbrengt.....

Maar goed verkocht is verkocht, wie van jullie heeft 'm......eerlijk zeggen!!

Simon

Origineel geplaatst door Ramoonus
wel raar dat ie niet op mijn bod van 300 gereageerd heeft dan

Toen ik gisteravond op MP keek stond daar een bieding van jou van 185 euro, maar jij heb hem dus ook gemailt.

Misschien was ik gisteravond wel het zoveelste mailtje dat hij toch wel het gevoel kreeg dat hij de sampler voor een (te) la(a)ge prijs heeft verkocht.

Simon

Origineel geplaatst door simple
Toen ik gisteravond op MP keek stond daar een bieding van jou van 185 euro, maar jij heb hem dus ook gemailt.

Misschien was ik gisteravond wel het zoveelste mailtje dat hij toch wel het gevoel kreeg dat hij de sampler voor een (te) la(a)ge prijs heeft verkocht.

Simon
ik had op speurders 300 geboden

Volgens mij waren de niet Ultra's erg langzaam, of zie ik dat verkeerd? Wat is dan precies het verschil tussen beide bakken. Wie had overigens die 5000 een tijdje te koop staan?

Een in- of uitgangetje opnieuw solderen had overigens 10 minuten werk geweest. Blijf het een drol vinden dat hij dat dan voor 350 wegdoet. Ik had het toch echt eerst zelf verholpen.

Origineel geplaatst door mikemix
Idd, prachtsampler voor een dramatisch laag bedrag.
Wie is de gelukkige nieuwe eigenaar?

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Volgens mij waren de niet Ultra's erg langzaam, of zie ik dat verkeerd? Wat is dan precies het verschil tussen beide bakken. Wie had overigens die 5000 een tijdje te koop staan?

Een in- of uitgangetje opnieuw solderen had overigens 10 minuten werk geweest. Blijf het een drol vinden dat hij dat dan voor 350 wegdoet. Ik had het toch echt eerst zelf verholpen.

De niet ultra's hadden klote moederbordjes, veel bugs, phase problemen op de outputs, en langzaam.
Dit geld dus voor de 6400 en de 4 serie.
Heb zelf een 4 gehad, en was blij dat ik daarna een ultra kon aanschaffen.
Wat een ellende, en de support van emu zuigt gruwelijk..

Origineel geplaatst door razmatazz

De support van E-Mu zuigt niet meer...

Origineel geplaatst door razmatazz
De niet ultra's hadden klote moederbordjes, veel bugs, phase problemen op de outputs, en langzaam.
Dit geld dus voor de 6400 en de 4 serie.
Heb zelf een 4 gehad, en was blij dat ik daarna een ultra kon aanschaffen.
e4xt zonder ultra bedoel je?
de XT en Ultra zijn uitbreidbare modulaire bakken
met betere specs dan hun voorgangers

Ultra's hebben Risc processors, die op hun beurt wat harder hollen.
Was zelfs een optie voor sommige niet Ultra samplers.
Die oudere samplers hebben standaard ook minder Flash-geheugen
waardoor het OS vanaf 4.0 niet was te saven.
Alle Ultra's hebben standaard groter Flash-geheugen.
4.7 was het laaste OS wat ook FAT ondersteund,
is allemaal wat handiger met saven van oa Wav-jes.

Origineel geplaatst door dione
De support van E-Mu zuigt niet meer...

Bedoel je dit synisch?
Er is namelijk nog wel een mogelijkheid hoor....

Origineel geplaatst door Ramoonus
een NIET ultra kost 175 (SF)
en en e64 kost 200

:halleluja

Mijn prijs van 175 euri is een schappelijk prijsje. Het is er 1 zonder een EFX-board. Met efx-board kost ie € 250,00. In de E64 zitten toch geen efx?

Ik heb tevens een E4x met de grote flash en 4.10 draaiend. Ik heb nog geen tijd gehad om up te graden naar 4.70. Fijn samplertje.

Ik heb begrepen dat Vangelis tijdens een concert in 2001 met een E4x is gespot. Hollywood composer Mark Isham gebruikt ook de E4x. Geen ultra's dus voor de grote mannen. Wat zou de reden daarvan zijn? Ik ben overigens een klein mannetje.

Back